رپورتاژ آگهی/

فارابی صندوق اهرمی جهش را پذیره‌نویسی می‌کند

فارابی صندوق اهرمی جهش را پذیره‌نویسی می‌کند
کدخبر : 55491

پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز صندوق اهرمی جهش فارابی 23 خرداد ماه آغاز می‌شود که برای شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق کافیست پس از دریافت کد بورسی، در ساعات نخست پذیره‌نویسی با جستجوی نماد «جهش» در سامانه معاملاتی خود، نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنید.

پس از کسب بازدهی 24000 درصدی مدیریت دارایی فارابی طی 14 سال، این شرکت سبدگردان به‌تازگی محصول جدید سرمایه‌گذاری خود یعنی صندوق اهرمی جهش را به بازار سرمایه معرفی کرده است که پذیره‌نویسی آن از روز 23 خرداد ماه آغاز می‌شود. این صندوق با بهره‌گیری از اهرم مالی 1.5 می‌تواند بازدهی بیشتر از شاخص کل بورس، صندوق‌های سهامی معمولی و بازارهای موازی محقق کند. لازم به ذکر است صندوق جهش فارابی با برخورداری از دو نوع واحد عادی و ممتاز برای همه سرمایه‌گذاران اعم از افراد محتاط و ریسک‌پذیر مناسب است. همچنین در نظر داشته باشید واحدهای عادی این صندوق سودی بین 24 تا 30 درصدی را در کنار محافظت از اصل سرمایه برای سرمایه‌گذاران خود تضمین می‌کند!

 

سرمایه‌گذاری اهرمی، بدون نیاز به اعتبار!

صندوق جهش فارابی با بهره‌گیری از به‌روز‌ترین ابزارهای مالی این امکان را فراهم کرده که سرمایه‌گذاران بدون استفاده از اعتبار، سرمایه‌گذاری اهرمی را تجربه کنند. به همین علت نیز افراد می‌توانند در روزهای صعودی بازار با اهرم 1.5، بازدهی بیشتر از شاخص و صندوق‌های سهامی معمولی بازار کسب کنند. وجود دو نوع واحد عادی و ممتاز عاملی است که به جذابیت صندوق جهش فارابی افزوده است. این تنوع واحد در صندوق جهش سبب شده این صندوق برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران -از سرمایه‌گذاران محتاط تا افراد کاملا ریسک‌پذیر- یک گزینه سرمایه‌گذاری ایده‌آل به‌شمار رود. سرمایه‌گذاری در صندوق جهش فارابی سبب می‌شود افراد با هر میزان سرمایه بتوانند بی‌نیاز از دریافت اعتبار از کارگزاری خود، یک سرمایه‌گذاری اهرمی با بازده بالا را تجربه کنند.

 

به اهداف مالی خود نزدیک‌تر شوید

وجود ابزار اهرم در صندوق جهش فارابی سبب می‌شود افراد با قدرتی بیش از سرمایه‌ خود وارد بازار سهام شوند و همان‌طور که مشخص است، هرچه با سرمایه بیشتری وارد شوید، در رشدهای بازار سود بیشتری نیز به‌دست می‌آورید. در واقع، زمانی که در واحدهای ممتاز صندوق جهش فارابی‌(ETF) سرمایه‌گذاری می‌کنید، سودی را به‌دست خواهید آورد که گویی سرمایه شما از ابتدا 1.5 برابر سرمایه‌ای بوده که در حال حاضر در اختیار دارید! به‌عنوان مثال اگر بازده سالانه صندوق سلام فارابی را 70 درصد در نظر بگیریم و فرض کنیم شما سال گذشته مبلغ 100 میلیون تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده بودید، اکنون ارزش سرمایه شما به 170 میلیون تومان می‌رسید. این در حالی است که با اهرم 1.5 مبلغ سرمایه‌گذاری شما چیزی در حدود 150 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود که سود 70 میلیون تومانی شما را به بیش از 100 میلیون تومان می‌رساند.

 

مناسب برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و محتاط

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، بازده انتظاری سرمایه‌گذاری اهرمی نسبت به شاخص کل و صندوق‌های سهامی بسیار بالاتر است. از آن‌جایی که بین ریسک و بازده ارتباط مستقیم وجود دارد، سرمایه‌گذاری در یک صندوق اهرمی به‌همان میزان که از بازدهی بالایی برخوردار است، ریسک بیشتری نیز دارد و این موضوع سبب می‌شود سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز تنها به سرمایه‌گذارانی با درجه ریسک‌پذیری بالا پیشنهاد شود. اگرچه صندوق اهرمی جهش فارابی برای این موضوع نیز راهکاری دارد و واحدهای آن به دو دسته واحدهای عادی و ممتاز تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی هر دو نوع از واحدها می‌پردازیم.

 

واحدهای ممتاز جهش فارابی، گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر

واحدهای ممتاز صندوق جهش که به‌صورت قابل‌معامله (ETF) بوده و از طریق سامانه‌های معاملاتی تمام کارگزاری‌ها قابل معامله است، مناسب آن‌دسته از سرمایه‌گذارانی است که حاضرند برای دستیابی به بازدهی بیشتر، میزان بیشتری از ریسک را تحمل کنند. شما می‌توانید در روز 23 خرداد ماه با جستجوی نماد «جهش» در سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها، در پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز این صندوق شرکت کنید. فراموش نکنید سرمایه‌گذاری در جهش فارابی از همان روزهای ابتدای آغاز فعالیت به این معنی است که می‌توانید دارایی ارزشمندی را به‌قیمت اسمی خریداری کنید و در ادامه مسیر سودی بیشتر از سایر افراد به‌دست آورید.

 

واحدهای عادی صندوق جهش، یک تیر و چند نشان!

صندوق‌های اهرمی مانند جهش فارابی نوع دیگری از واحدهای سرمایه‌گذاری را دارند که ضمن حفظ اصل سرمایه، بازدهی ثابتی را نیز نصیب سرمایه‌گذاران می‌کنند. صندوق‌های اهرمی فعال در بازار، سود سالانه 20 تا 25 درصدی را به واحدهای عادی‌شان اختصاص می‌دهند؛ در حالی‌که واحدهای عادی صندوق جهش سود 24 تا 30 درصدی را دریافت می‌کنند. وجود این واحدها نه‌تنها سبب می‌شود صندوق‌ اهرمی جهش برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران یک گزینه جذاب باشد، بلکه باعث می‌شود سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر نیز با خریداری آن در مسیر مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری و البته افزایش اهرم گام بردارند.

 

آغاز پذیره‌نویسی صندوق اهرمی جهش فارابی از 23 خرداد

پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز صندوق اهرمی جهش فارابی 23 خرداد ماه آغاز می‌شود که برای شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق کافیست پس از دریافت کد بورسی، در ساعات نخست پذیره‌نویسی با جستجوی نماد «جهش» در سامانه معاملاتی خود، نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه