رپورتاژ آگهی/

معیارهای طلایی جهت انتخاب بهترین شیر دستشویی

کدخبر : 55493

شیر دستشویی از جمله ابزارهای کاربردی در ساختمان است که باید با توجه به معیارهای کیفی و کاربردی مناسب انتخاب شود. معمولاً شیر اهرمی توالت از جنس برنج استاندارد و البته با کیفیت ساخت بالا، تمام معیارهای یاد شده از جمله قیمت شیر دستشویی با دامنه متنوع را داراست و می‌تواند بهترین انتخاب برای مکان‌های مختلف باشد. البته که پس از خرید شیر توالت فرایند نگهداری از شیرآلات شروع می شود که بخش مهمی از آن تمیز کردن شیرآلات و برق انداختن آن است. در این سایت شیرآلات می توانید مقالات بسیار متنوعی در زمینه شیرآلات بهداشتی و راهنمای انتخاب و نگهداری از آن را مطالعه کنید.

شیر دستشویی اگرچه ممکن است تنها یکی از انواع شیرآلات به کار رفته در ساختمان باشد، اما به دلیل پر استفاده بودنش نیاز است که جهت خرید آن معیارهایی صحیح را در نظر داشته باشید. شیرآلات توالت در انواع مختلف و با طرح ها و رنگ های گوناگون تولید می‌شوند. این شیرها از نظر قیمت شیر دستشویی، جنس بدنه و جهت دسته اهرمی با هم فرق دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان خرید شیر توالت حتما به مواردی که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم توجه داشته باشید. علاوه بر این، تمیز کردن شیرآلات نیز بخش مهمی از فرایند نگهداری و حتی تعمیر شیرآلات است. پس، چه بهتر که با این موضوع مهم نیز پیش از خرید آشنا شوید.

 

شیر دستشویی و انواع آن

شیر دستشویی، شیر توالت و یا شیرآلات سرویس بهداشتی انواع مختلفی دارند. برخی از این شیرها به صورت پیچشی طراحی می‌شوند و برخی دیگر نیز به صورت شیر اهرمی توالت. به شیرهای پیچشی یا چرخشی اصطلاحا شیرهای کلاسیک نیز گفته می‌شوند. امروزه در طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن شیرآلات اهرمی توالت به دلیل داشتن مزایای خاص، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. ضمن این که به لحاظ ظاهری نیز شکیل‌تر و زیباتر هستند. مواردی چون ‌عدم مشکل چکه کردن آب در دراز مدت، عدم وجود واشرهای دردسرساز، تنوع طرح و رنگ، کاربرد آسان‌تر و همچنین عدم نیاز به تعویض کارتریج در کوتاه مدت از جمله مزایای شیرآلات دستشویی از نوع اهرمی است. قیمت شیر دستشویی نیز با توجه به وزن و برند تولید کننده متفاوت است. جهت تصمیم گیری جهت انتخاب شیر دستشویی مناسب بهتر است مدل های متنوع را مشاهده و اولویت های خود را مشخص کنید.

شیر توالت یا شیر مخلوط توالت، علاوه بر جنبه کاربردی، در دکوراسیون سرویس حمام و دستشویی نیز تأثیر زیادی دارد. هر یک از مدل های مختلف شیر دستشویی با توجه به قابلیت های خاص خود، برای کاربرد منحصر به فردی مناسب تر است. شیر توالت ممکن است از نوع اهرمی و یا کلاسیک باشد. دما و فشار جریان آب در شیر اهرمی توالت به وسیله یک دسته اهرمی کنترل می شود که نسبت به کنترل آب به واسطه دسته های پیچی در مدل های کلاسیک، سهولت بیشتری دارد. قیمت شیر اهرمی توالت نیز نسبت به قیمت شیر دستشویی با دستگیره های پیچی تنوع بیشتری دارد. شیرآلات دستشویی ممکن است بر روی دیوار و یا در داخل دیوار نصب شوند. شیر توالت توکار که ساز و کار آن داخل دیوار قرار می گیرد، ظاهری خلوت و بسیار مدرن به فضای دستشویی می بخشد.

شیر دستشویی کروم

 

قیمت شیر دستشویی

قیمت شیر دستشویی با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود و از معیارهای انتخاب یک شیر توالت نیز محسوب می‌شود. این قیمت مانند قیمت سایر انواع شیرآلات از قیمت شیر اهرمی توالت ارزان تا قیمت شیر توالت لوکس متنوع است. در ادامه به معرفی سایر معیارهای انتخاب و خرید شیر دستشویی و بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

 

جنس بدنه شیر دستشویی

یکی از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب شیرآلات دستشویی جنس بدنه آن است. انتخاب شیرآلاتی که از متریال بی‌کیفیت در تهیه آن‌ها استفاده شده است به معنای استهلاک بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای تعمیر، تعویض و یا خرید مجدد این شیرها خواهد بود. شیرآلات برنجی استاندارد و با کیفیت بهترین انتخاب‌ برای شیر دستشویی هستند. البته شیرآلات از جنس استیل دوام بالاتری دارند اما قیمت آن ها نیز بسیار بالاتر از شیرآلات برنجی است. البته که در هر صورت عمر شیرآلات برنجی به اندازه ای هست که نیازی به عمر طولانی تر شیرآلات استیل وجود نداشته باشد!

 

شیر توالت مشکی

 

جهت دسته شیر دستشویی

شاید از نظر کاربران این مسئله به اندازه ظاهر زیبا، رنگ و کیفیت اهمیت نداشته باشد. اما مطمئنا جهت دسته شیر دستشویی با توجه به مواردی چون محل قرارگیری شیر و همچنین فضای دستشویی، روشویی و حمام می‌تواند در کارایی آن تأثیرگذار باشد. دسته برخی از شیرها در جلو و برخی دیگر در کنار قرار دارند. معمولا شیرهایی که اهرم یا دسته آن‌ها در جلو قرار میگیرد برای سرویس‌های کوچک مناسب نیستند و ممکن است پا به آن برخورد کند و شیر ناخواسته باز یا بسته شود.

 

تمیز کردن شیرآلات توالت

مطمئنا یک شیر توالت با رسوبات آب و ظاهر زننده جلوه ناخوشایندی خواهد داشت. بنابراین، یکی از مهمترین معیارها در زمان خرید شیر دستشویی، سهولت برق انداختن شیرآلات است. بهتر است سراغ شیرهایی بروید که فرم بدنه آن ها فضایی جهت جمع شدن جرم، که دسترسی به آن در زمان جرم گیری شیرآلات سخت است، نداشته باشد. اگر می‌خواهید شیرآلات سرویس بهداشتی شما همیشه براق و درخشان باشند بهتر است در کنار انتخاب شیرآلات توالت با کیفیت روتین منظمی برای تمیز کردن آن داشته باشید و در کنار آن بهداشت و نظافت این بخش را نیز جدی بگیرید. شستشوی مرتب شیرآلات دستشویی با مواد شوینده مناسب طبیعی و همچنین ‌عدم استفاده از شوینده‌های اسیدی و بازی قوی برای شستشوی این وسایل می‌تواند تمیزی و زیبایی شیر دستشویی شما را برای مدتی طولانی تضمین کند. به صورت کلی تمیز کردن شیرآلات در پایان هر روز با آب و خشک کردن آن بسیار ساده است. اما در صورتی که برای مدت طولانی امکان برق انداختن شیرآلات را نداشتید می توانید از تمیز کردن شیرآلات با سرکه و یا تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین استفاده کنید تا شیرآلات شما مانند روز اول براق به نظر برسند.

 

در هنگام برق انداختن شیرآلات قاعدتاً استفاده از تمامی مواد شیمیایی، که ماهیت خورندگی دارند، باعث وارد آمدن آسیب به لایه آبکاری شیرآلات می گردد. به طور مثال شوینده های صنعتی که برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی مورد استفاده می گیرند و یا اسید HCL یا همان جوهر نمک به دلیل قدرت بالای اسیدی خود می توانند به شدت به پوشش شیرآلات آسیب بزنند. استفاده از مایع سفید کننده مانند وایتکس و... که دارای خاصیت قلیایی (بازی) است نیز برای شستن شیرآلات مناسب نیست. این موارد نیز به جای براق کردن شیرآلات، لایه آبکاری را دچار آسیب دیدگی می کنند.

تمیز کردن شیرآلات

 

جمع‌بندی

شیر دستشویی از جمله ابزارهای کاربردی در ساختمان است که باید با توجه به معیارهای کیفی و کاربردی مناسب انتخاب شود. معمولاً شیر اهرمی توالت از جنس برنج استاندارد و البته با کیفیت ساخت بالا، تمام معیارهای یاد شده از جمله قیمت شیر دستشویی با دامنه متنوع را داراست و می‌تواند بهترین انتخاب برای مکان‌های مختلف باشد. البته که پس از خرید شیر توالت فرایند نگهداری از شیرآلات شروع می شود که بخش مهمی از آن تمیز کردن شیرآلات و برق انداختن آن است. در این سایت شیرآلات می توانید مقالات بسیار متنوعی در زمینه شیرآلات بهداشتی و راهنمای انتخاب و نگهداری از آن را مطالعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه