رپورتاژ آگهی/

مدیریت هزینه‌های عروسی

مدیریت هزینه‌های عروسی
کدخبر : 56009

در روزهای بلند و زیبای فصل بهار و تابستان زوج‌های زیادی تصمیم به ازدواج و برگزاری مراسمات خود دارند؛ اما برای گرفتن یک جشن عروسی در ابتدا باید ببینید که بودجه شما چقدر است و سپس با توجه به آن هزینه‌هایی مثل هزینه تالار عروسی، آرایشگاه، اجاره ماشین عروس، تشریفات مراسم و غیره را مدیریت کنید.

در روزهای بلند و زیبای فصل بهار و تابستان زوج‌های زیادی تصمیم به ازدواج و برگزاری مراسمات خود دارند؛ اما برای گرفتن یک جشن عروسی در ابتدا باید ببینید که بودجه شما چقدر است و سپس با توجه به آن هزینه‌هایی مثل هزینه تالار عروسی، آرایشگاه، اجاره ماشین عروس، تشریفات مراسم و غیره را مدیریت کنید. در واقع مدیریت بودجه عروسی را می‌توان اولین و مهم‌ترین قدم در برگزاری مراسم ازدواج دانست؛ اما به شما کمک می‌کند تا اولویت‌های خود را بهتر شناخته و انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشید. این مقاله نیز به عنوان یک راهنما ایده‌هایی را در این باره برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم به شما ارائه خواهد داد تا از عروسی خود بدون داشتن ترس از هزینه‌ها لذت ببرید.

 

عوامل تأثیرگذار در هزینه‌های عروسی

در یک دنیای رؤیایی و ایده آل هرکسی می‌تواند برای جشن ازدواج خود بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرده و بی‌نهایت خرج کند. یک مراسم عقد باشکوه با زیباترین سفره عقدها، استفاده از ماشین‌های لوکس به عنوان اجاره ماشین عروس و یا برگزاری مراسم عروسی در تالارهای گران‌قیمت از خواسته‌های هر عروس و دامادی است؛ اما در زندگی واقعی شرایط همیشه این‌گونه نیست و زوج‌های جوان عکس را با محدودیت بودجه مواجه بوده و یک مبلغ مشخصی را برای مخارج عروسی کنار گذاشتن این هزینه‌ها می‌توانند تحت تأثیر موارد مختلفی مانند محل زندگی زوج، تعداد مهمانان دعوتی و اینکه کدام سنت‌های قدیمی حفظ شده و یا آیتم‌های جدیدی که به عروسی اضافه شده است، باشد. با این وجود تنها با رعایت برخی نکات به همراه تنظیم بودجه، می‌توان بهترین عروسی ممکن را برگزار کرد.

 

هزینه‌های عروسی شامل چه مواردی است؟

دانستن اینکه هر مراسم عروسی چه قسمت‌هایی دارد و هر کدام چه مقدار از بودجه شما را به خود اختصاص خواهند داد بسیار اهمیت داشته و در مدیریت هزینه‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. به همین علت شما باید فهرستی از تمام هزینه‌های مربوط به عروسی که می‌توانید به آن فکر کنید همراه با هزینه‌های احتمالی آن‌ها تهیه کنید این موارد عبارت‌اند از:

 

محل برگزاری مراسم؛ ۵۰ درصد هزینه‌ها

شاید در ابتدا تصور کنید که اختصاص ۵۰ درصد کل بودجه عروسی به تالار یا محل برگزاری مراسم ممکن است تا حدی زیاد باشد؛ اما باید بدانید که این بخش علاوه بر برگزاری مراسم، دیگر تشریفات عروسی مثل پذیرایی از مهمان‌ها، غذا، نوشیدنی، آرایه عروسی و یا حتی در بعضی اجاره ماشین عروس را نیز پوشش می‌دهد.

 

عکاسی و فیلم‌برداری؛ ۱۰ درصد هزینه‌ها

توصیه ما به شما این است که بعد از محل برگزاری مراسم عروسی، دومین بخش از بودجه را صرف عکاسی وفیلمبرداری عروسی کنید. عکس‌ها و فیلم‌ها علاوه بر ماندگاری خاطره‌انگیز بوده و تا سال‌ها باقی می‌مانند. ممکن است که سال‌ها بعد تنها نگاه کردن به یک عکس شمارا به بزرگ‌ترین روز زندگی‌تان ببرد.

 

موسیقی و قسمت سرگرمی مراسم؛ 20 درصد از هزینه ها

این قسمت نیز مانند اجاره ماشین عروس می‌تواند توسط محل برگزاری مراسم پوشش داده شود؛ اما در غیر این صورت می‌توان برای مراسم‌های عروسی از گزینه‌های مختلفی استفاده کرد. مطمئناً می‌دانید که هیچ موسیقی مانند اجرای زنده نمی‌تواند جمعیت را سر ذوق آورد. در عروسی‌ها علاوه بر اجرایی زنده استفاده از باند، دی جی و نوازنده نیز رایج است.

 

لباس عروس و آرایشگاه؛ ۱۱ درصد هزینه‌ها

فرقی نمی‌کند که قصد دارید در عروسی با چه تیپ و استایلی ظاهر شوید و یا به کدام آرایشگاه بروید، بهتر است که حدود ۱۰ درصد از هزینه کلی خود را به لباس عروس و داماد و آرایشگاه‌ها اختصاص دهید.

 

گل آرایی؛ ۱۰ درصد هزینه‌ها

اغلب زوج‌ها نمی‌دانند که باید چه مقدار از بودجه عروسی را صرف گل‌آرایی مراسم و دکور کنند. گل‌آرایی شامل مواردی مانند دسته گل عروس اجاره ماشین عروس و تزیین آن با گل تزئینات مراسم عقدکنان و سفره عقد تزیین میز مهمانان و ... می‌شود. به طور مثال زمانی که صحبت از گل عروسی می‌شود، باید تصمیم بگیرید که چه کسی دسته گل دارد و آیا برای هر ساقدوش، نیز به یک دسته گل احتیاج دارید؟

 

 اجاره ماشین عروس

 

اجاره ماشین عروس؛ ۵ درصد از هزینه‌ها

جشن عروسی که از مهم‌ترین و باارزش‌ترین اتفاقات زندگی هرکسی محسوب می‌شود و خیلی از افراد معتقدند که در این روز بزرگ همه چیز باید کاملاً بی‌نقص باشد. به همین علت برخی افراد قسمتی از بودجه عروسی را صرف اجاره ماشین عروس لوکسی می‌کنند که قرار است با آن به محل برگزاری عروسی بروند.

 

هدایای عروسی؛ 2 درصد از هزینه‌ها

هدایای عروسی یکی از آن مواردی است که مهمانان دوست دارند از عروس و داماد دریافت کنند اما نیازی به هزینه بالایی ندارد و شما می‌توانید تا حدود ۴ درصد از بودجه کل عروسی را به آن اختصاص دهید.

 

تنظیم بودجه؛ مهم‌ترین قدم در مدیریت هزینه‌های عروسی

حال که با میانگین هزینه‌های لازم برای تشریفات عروسی آشنا شدید، می‌توانید همراه با شریک زندگی‌تان تصمیم بگیرید که تا چه مبلغی می‌توانید برای این مراسم هزینه کنید. برنامه‌ریزی برای بودجه عروسی شاید تا کمی سخت و استرس باشد؛ اما به شما قول می‌دهیم که بعد از آن روند عروسی راحت‌تر خواهد شد. بودجه عروسی به تعیین نوع عروسی تعداد مهمانان و کارهایی که می‌توانید انجام دهید کمک می‌کند. اینکه برای عروسی چه مقدار پول را باید استفاده کنید تنها به ترجیحات و اولویت‌های شخصی شما بستگی خواهد داشت.

 

راهکارهایی برای مدیریت هزینه‌های عروسی

 

کم کردن تعداد مهمان‌های دعوتی

در سال‌های گذشته دیگر مانند سابق عروسی‌ها با تعداد بالای میهمانان برگزار نمی‌شوند. در عوض عروس و داماد تنها با دعوت از نزدیکان خود، خواهان برگزاری جشنی صمیمی‌تر هستند؛ بنابراین اگر شما نیز هنگام مدیریت مخارج عروسی به کاهش مقداری از هزینه‌ها فکر می‌کنید، اولین کاری که می‌توانید انجام دهید کم کردن تعداد مهمان‌هاست. هزینه کردن برای هر مهمان تنها به قیمت غذای مصرفی آن‌ها نیست بلکه با دعوت از مهمانان بیشتر هزینه مواردی مانند تالار پذیرایی کارکنان پشتیبانی و... نیز افزایش می‌یابد. پس با کم کردن تعداد مهمانان شما می‌توانید هزینه چنین مواردی را کنترل کرده و آن‌ها را صرف قسمت‌های دیگر مانند آرایشگاه، اجاره ماشین عروس و دیگر تشریفات عروسی کنید.

 

استفاده از کارت‌های دعوت الکترونیکی به جای کارت‌های کاغذی

دعوت مهمانان به صورت سنتی و استفاده از کارت‌های دعوت می‌تواند زیبا و خاطره‌انگیز باشد؛ اما به عنوان یک هزینه اضافی در عروسی‌ها شناخته می‌شود. شما می‌توانید به جای اینکه پول خود را صرف کاری کنید که در قطع درختان بیشترین نقش دارد، مهمانان خود را با کارت‌های دعوت دیجیتالی به مراسم عروسی دعوت کنید. دعوت‌نامه اینترنتی علاوه بر کم‌خرج کردن تر کردن مراسم می‌تواند بسیار خلاقانه باشد. شما می‌توانید آن را به سلیقه خود طراحی کرده و یا حتی یک ویدیو کوتاه نیز به آن اضافه کنید. مزیت دیگر این دعوت‌نامه‌ها این است که به راحتی قابل به روزرسانی بوده و شمارا در اضافه کردن تغییراتی در مکان یا زمان عروسی با مشکل روبرو نمی‌سازد.

 

تحقیق و جست‌وجو درباره مکان‌های موردنیاز در عروسی

چه بخواهید یک مراسم عروسی مینیمالیست و کوچک داشته باشید و چه یک جشن بزرگ و مجلل، پیدا کردن مکان مناسب و با یکدیگر به یکی از اولویت‌های خودتان جهت مدیریت هزینه‌های عروسی تبدیل کنید. مکانی که برای ازدواج انتخاب می‌کنید بقیه موارد عروسی و مراحل برنامه‌ریزی بودجه عروسی تأثیرگذار خواهد بود. تقریباً می‌توان گفت کردن تالارها علاوه بر غذا خدمات دیگری مثل برنامه‌ریزی عروسی، دکوراسیون و اجاره ماشین عروس را شامل می‌شوند؛ بنابراین با بازدید حضوری از این مکان‌ها و یا جست‌وجو در وب‌سایت‌ها، مطمئناً اطلاعات زیادی در مورد مخارج عروسی به دست خواهید آورد.

 

حذف مراسمات اضافی قبل و بعد عروسی

تنها با فکر کردن به مخارج مراسمات مربوط به جشن عروسی مثل بله برون، عقدکنان، جشن نامزدی و رویدادهایی از این قبیل می‌توان فهمید که چگونه هزینه برگزاری یک عروسی تا به این اندازه گران تمام می‌شود. اما باید بدانید که با حذف تعدادی از این موارد مثل مهمانی مجردی که اخیراً محبوب شده است و یا برگزاری به شیوه‌ای ساده‌تر مانند عقد محضری می‌توان به راحتی در هزینه‌های پذیرایی و فضای مهمان‌ها صرفه‌جویی کرد. چگونه به راحتی می‌توان هزینه‌های یک ازدواج را مدیریت کرد.

 

اجاره ماشین عروس

اگر خودتان خودرو ندارید یا می‌خواهید با یک ماشین لوکس عروسی خود را جسن بگیرید، اجاره ماشین عروس هم ایده خوبی برای مدیریت هزینه‌ها است. زیرا هم باعث می‌شود که مراسم مجلل‌تری داشته باشید و هم از بابت آسیب دیدن ماشین خود نگران نخواهید بود. حتی می‌توانید خودرو را با راننده کرایه کنید که بابت آسیب دیدن خودروی اجاره ای هم نگرانی نداشته باشید. برای مدیریت هزینه‌های خود می‌توانید با پرارین خودرو که در زمینه اجاره خودروهای لوکس فعالیت دارد، همکاری کنید.

 

جمع‌بندی

تصمیم برای مدیریت هزینه‌های عروسی و پایبندی به آن به سازش، صبر و نگرشی پیشگیرانه نیاز دارد. فکر کردن و تحقیق درست در آغاز این فرآیند می‌تواند در طولانی‌مدت به شما کمک کند تا بتوانید با خیالی آسوده از این روز بزرگ و مهم در زندگی خود لذت ببرید. اگر تصمیم به انجام این کاردارید پس از همین لحظه جشن عروسی و مدیریت هزینه‌های آن مبارک!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه