رپورتاژ آگهی/

چه کابینتی برای خانه عروس مناسب است؟

کدخبر : 56253

انتخاب و خرید کابینت برای منزل تازه عروس می‌تواند چالش برانگیز باشد، چرا که احتمالا هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه عروس، درگیر موارد دیگری نیز باشید، اما نگران نباشید! این یک نوشته کاملا اختصاصی و راهنمای جامع و کامل خرید کابینت برای خانه عروس است و صفر تا صد تمام کابینت‌های مناسب را در آن گنجانده‌ایم، همچنین برای تمام کسانی که از طریق این نوشته با گروه گریت کابینت تماس بگیرند، مشاوره کاملا رایگان ارائه خواهد شد!

انتخاب و خرید کابینت برای منزل تازه عروس می‌تواند چالش برانگیز باشد، چرا که احتمالا هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه عروس، درگیر موارد دیگری نیز باشید، اما نگران نباشید! این یک نوشته کاملا اختصاصی و راهنمای جامع و کامل خرید کابینت برای خانه عروس است و صفر تا صد تمام کابینت‌های مناسب را در آن گنجانده‌ایم، همچنین برای تمام کسانی که از طریق این نوشته با گروه گریت کابینت تماس بگیرند، مشاوره کاملا رایگان ارائه خواهد شد!

 

کدام کابینت برای تازه عروسان بهتر است؟

 

قبل از این که به سراغ معرفی بهترین کابینت‌‌‌های آشپزخانه برویم، ابتدا باید بگوییم کابینت‌ها به طور کلی به دو بخش مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک (ترکیبی از خصوصیات کابینت مدرن و کابینت کلاسیک ) دسته بندی می‌شوند. بنابراین برای انتخاب راحت‌تر شما باید فضای خانه، دکوراسیون، ابعاد آشپزخانه و سبک مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و سپس کابینت مناسب را خریداری نمایید. کابینت‌های مدرن یعنی‌ کابینت هایگلاس و ام دی اف بدون طرح هستند و هیچ گونه حکاکی روی آن‌ها انجام نشده است. علاوه بر این دستگیره‌های مخفی که روی کابینت‌‌های مدرن نصب می‌شوند، می‌توانند محیط آشپزخانه را لوکس نشان دهند. کابینت‌های کلاسیک مانند انواع کابینت چوبی، ممبران و کابینت انزو بیش‌تر از جنس چوب هستند و اگر شما به فضای سنتی بیش‌تر علاقه مندید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. البته تنوع رنگ مدل کلاسیک برخلاف کابینت‌های مدرن کم‌‌تر است و حکاکی و کنده کاری‌های آن زیاد است که باعث می‌شود محیط آشپزخانه گرم‌تر و زیباتر شود.

 

کابینت‌ هایگلاس، انتخاب شماره یک عروسان ایرانی!

 

یکی از بهترین کابینت‌های آشپزخانه، کابینت‌های هایگلاس سبک مدرن می‌باشد. کابینت‌‌ هایگلاس از یک ورق شفاف و درخشان طراحی شده است و همین ویژگی باعث می‌شود تا نور را زیاد بازتاب کنند. بنابراین آشپزخانه شما روشن‌تر و زیباتر می‌شود، در ادامه مزایا و معایب این کابینت را به طور خلاصه می‌بینید:

 

مزایای کابینت هایگلاس

  • تنوع طرح و رنگ بالایی دارند.
  • به دلیل سطح شفاف خود محیط آشپزخانه را روشن‌تر می‌کنند.
  • قیمت نسبتا پایینی دارند.
  • مقاومت آن‌ها در برابر ضربه نیز زیاد است.
  • قابلیت ابزار خوری مناسبی دارند.
  • به راحتی می‌توانید درب و یراق آلات آن را تعویض کنید.
  • وزن سبکی دارند، به همین دلیل به راحتی نصب و اجرا می‌شوند.
  • به دلیل سطح صیقلی که دارند گرد و غبار کمی روی آن‌ها می‌نشیند.
  • در برابر حرارت و رطوبت مقاومت زیادی دارند.
  • با یک دستمال نرم به راحتی تمیز می‌شوند.
     

البته کابینت ‌‌هایگلاس معایبی هم دارد. یکی از معایب این است که مغزی این این کابینت‌ها از ام دی اف است. بنابراین در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند و ممکن است باد کنند. همچنین لبه‌های کابینت‌ هایگلاس تیز است و شما نمی‌توانید آن‌ها را سمباده بزنید چون نمای براق و شفافیت خود را از دست می‌دهند و محیط آشپزخانه زشت می‌شود. مورد سومی که ممکن است شما را از خرید این کابینت‌ها پشیمان کند لک پذیری و خش پذیری آن‌ها است که باز هم به دلیل سطح صاف و صیقلی آن‌ها می‌باشد. در کل کابینت‌ هایگلاس از بهترین کابینت‌های آشپزخانه بوده که می‌تواند گزینه بسیاری از مخاطبین برای آشپزخانه خود خصوصا تازه عروسان باشد.

 

کابینت ام دی اف (MDF)، محبوب‌ترین کابینت در سطح بازار

 

کابینت ام دی اف نیز جزو کابینت‌های مدرن محسوب می‌شود و مغزی آن نیز از ام دی اف است. البته طراحان روی آن یک روکش ملامینه قرار می‌دهند، بنابراین این کابینت‌ها یک مقاومت نسبی به رطوبت دارند. شما می‌توانید سنگ‌های طبیعی یا صفحات کورین را روی این کابینت‌ها بگذارید تا زیبایی آن‌ها را دو چندان کند. علاوه بر این ورق‌های ام دی اف در کمد دیواری و میزهای تلوزیون هم استفاده می‌شوند. این دسته از کابینت ها، جزبهترین کابینت‌های آشپزخانه بوده و استفاده زیادی در آشپزخانه‌های ایرانی دارد.

 

مزایای کابینت‌های ام دی اف (MDF)

 

  • نسبت به کابینت‌‌ هایگلاس قیمت مناسب‌تری دارند.
  • الیاف نرمی دارند و راحت ابزار زده می‌شوند.
  • سطح صاف و بدون ناهمواری دارند.
  • ظاهر زیبا و شیکی دارند.
  • مقاومت و پایداری بالایی دارند.
  • کم‌تر از کابینت‌‌ هایگلاس لکه پذیر هستند.
  • در برابر ضربه نیز مقاومت زیادی دارند‌.
  • راحت تمیز می‌شوند.
  • تنوع طرح و شکل آن‌ها بالاست.
  • در برابر گرما و سرما تغییر شکل نمی‌دهند.
  • با محیط زیست سازگار هستند چون از خرده چوب بازیافتی تولید می‌شوند.
  • در برابر آسیب حشراتی مانند موریانه مقاوم هستند.
     

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\l-intro-1642456743-1-870x480.jpg

 

در مورد معایب این دسته از بهترین کابینت‌‌های آشپزخانه باید گفت که متاسفانه ام دی اف بافت نرمی دارد. بنابراین هنگامی که درب‌های این کابینت‌ها را زیاد باز و بسته کنید پیچ‌ها و لولاهای آن هرز می‌شوند و شما مجبور هستید دوباره آن‌ها را تعمیر کنید‌. همچنین اگر روکش ملامینه این کابینت‌ها صدمه ببیند، در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر می‌شوند. شما باید مراقب برخورد اجسام سنگین با این کابینت‌ها باشید چون اگر بشکنند یا ترک بردارند ترمیم آن دشوار خواهد بود‌.

 

کابینت ممبران، لوکس و کاربردی!

 

کابینت ممبران یکی از بهترین کابینت‌های آشپزخانه در سبک کلاسیک است؛ متریالی که برای ساخت این کابینت استفاده می‌شود، مشابه کابینت‌های دیگر مانند ام دی اف، نئوپان، یا چوب طبیعی می‌باشد. تنها تفاوتی که ممبران دارد این است که در مرحله‌ی آخر تولید، گرد و غبار را از روی قطعات ابزار خورده پاک می‌کنند و آن را سمباده کاری می‌کنند. سپس ماشین آلات خاصی روکش پی وی سی را روی آن‌ها چسبانده و وکیوم می‌‌کنند.

 

مزایای کابینت ممبران

 

  • تنوع رنگ و طرح کابینت‌های ممبران یا وکیوم زیاد است
  • به دلیل ورق پی وی سی و مغزی ام دی اف نسبت به کابینت‌های چوبی قیمت کم‌تری دارند
  • می‌توان از این کابینت در طرح‌های مدرن هم بهره برد.
  • از تنوع رنگ خوبی برخوردار هستند
  • مشابه چوب هستند و حس گرمی به آشپزخانه می‌بخشند‌.
  • به علت روکش پی وی سی درز ندارند. این ویژگی باعث زیبایی و دوام کابینت می‌شود.
  • در برابر رطوبت و آب مقاوم است. بنابراین شما می‌‌توانید به راحتی آن‌ها را با آب تمیز کنید.
  • با محیط زیست سازگار است.
  • روکش ممبران از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است‌.
     

با وجود همه‌ی این‌ مزایا اگر کابینت ساز به درستی کابینت‌ها را نصب و اجرا نکند، دوام و ماندگاری آن‌ها کم می‌شود‌. علاوه بر این ظرافت کاری و کنده کاری زیاد این کابینت‌ها باعث می‌شود تا روکش پی وی سی به خوبی پوشش داده نشود. بهتر است که طرح‌های درشت‌تر را روی آن‌ها پیاده سازی کنید تا این مشکل اتفاق نیفتد. کابینت‌های وکیوم در برابر نور و حرارت حساس هستند و ممکن است تغییر رنگ دهند.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\Classic-Banner-Image-09_0-1-870x480.jpg

 

یک عیب دیگر کابینت‌های ممبران این است که در برابر اجسام تیز آسیب پذیر هستند. بنابراین شما باید مراقب باشید تا با اجسام برنده به آن‌ها ضربه نزنید وگرنه باید هزینه زیادی برای تعمیر آن بپردازید. همچنین اگر شما بعد از مدت طولانی قصد تعویض درب کابینت ممبران را داشته باشید، احتمالش خیلی زیاد است کاملا رنگ مشابه آن را در بازار پیدا نکنید!

 

کابینت تمام چوب برای سلطنتی‌پسندها!

 

یکی دیگر از بهترین کابینت‌های آشپزخانه، کابینت‌های تمام چوب می‌باشد. کابینت‌های تمام چوب در خانه‌های مجلل و لوکس استفاده می‌شوند و نمای زیبایی به آشپزخانه می‌‌بخشند. ستون، سرستون، درب، تاج و زیر چراغ از چوب و روکش چوب ساخته می‌شوند و در بدنه این کابینت‌ها از ام دی اف درجه یک استفاده می‌شود. روکش چوبی روی بدنه باعث می‌شود تا این کابینت‌ها در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند.

 

مزایای کابینت تمام چوب
 

  • با این کابینت‌ها می‌توانید از فضای آشپزخانه به طور بهینه استفاده کنید و فضای پرت را به حداقل برسانید.
  • به علت استفاده از چوب طبیعی، نمای زیبا و جذابی دارند‌.
  • طول عمر و دوام زیادی دارند
  • شما می‌توانید انواع دستگیره و یراق آلات را روی آن‌ها نصب کنید.
  • در برابر صدا عایق است و صدا کم‌تر در محیط پخش می‌شود.
  • چوب یک نوع بافت ارتجاعی دارد، بنابراین فرسایش کم‌تری نسبت به سایر کابینت‌ها خواهد داشت.
  • قابلیت ابزار خوری بالایی دارند، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را در انواع شکل‌ها و مدل‌ها سفارش دهید.

 

البته کابینت‌های تمام چوب به علت بافتی که دارند، در برابر حشرات و رطوبت آسیب پذیر هستند. بنابراین شما باید غذاها را به مدت طولانی روی کابینت‌ها نگذارید تا حشرات در آن جا جمع نشوند. علاوه بر این، کابینت‌های تمام چوب قیمت بالایی دارند و نصب و آماده سازی آن‌ها زمان بر است.

 

هنگام خرید کابینت چه نکاتی را نباید فراموش کنیم؟

 

کابینت آشپزخانه فقط برای ذخیره‌سازی یا نگهداری وسایل و ظروف مختلف نیست. هنگامی که به بازسازی آشپزخانه فکر می‌کنید، آنها یک عنصر ضروری برای بهبود سبک آشپزخانه شما هستند و نقش مهمی در زیبایی ظاهری نمای داخلی ایفا می‌کنند. امروزه ظاهر ساده در آشپزخانه‌ها بسیار مهم است. صاحبان خانه و تازه عروسان باید هنگام خرید کابینت آشپزخانه در سال 1402، روی سادگی و طرح‌های مینیمال کابینت‌ها تمرکز کنند. در حین جستجو در اینترنت یا سایر منابع در مورد راهنمای خرید کابینت‌های زیبا، ممکن است با گزینه‌های عجیب و غریب و یا حتی جسورانه متعددی مواجه شوید.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\Exquisite-dark-green-kitchens-add-color-to-this-modern-industrial-kitchen-with-an-exposed-brick-wall-section-33689-1-870x480.jpg

 

برخی از افراد، سبک‌های سفارشی منحصر به فرد را ترجیح می‌دهند که دقیقاً مطابق با انتخاب و ترجیح آنها طراحی شده باشد. شما چه کابینتی ترجیح می‌دهید؟ فکر می‌کنید باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید و به چه مواردی دقت کنید؟ ادامه نوشته را بخوانید!

 

نوع و سبک کابینت آشپزخانه

 

هنگامی که تصمیم خود را برای خرید کابینت آشپزخانه گرفتید، به دنبال شکل مناسب، اندازه ها، پوشش‌ها و پیکربندی‌های استاندارد کابینت‌ها باشید. شما می‌توانید سبک‌های کابینت قاب دار یا بدون قاب را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. انتخاب کابینت‌های سفارشی به شما این امکان را می‌دهد که انعطاف پذیری بیشتری را هنگام بازسازی آشپزخانه به خرج بدهید. چنین کابینت‌هایی دقیقاً مطابق با نیازهای شما ساخته می‌شوند تا با سبک زندگی و شرایط موجود مطابقت داشته باشند. با طراحی‌های سنتی و امروزی کابینت، آشپزخانه خود را بسیار جذاب و شگفت انگیز خواهید کرد.

 

نوع مواد و متریال در ساخت کابینت‌ها

 

جنس کابینت آشپزخانه نیز نقش مهمی در خریدشان دارد. برای درب کابینت می‌توان انواع مختلفی از فلزات، چوب، لمینت یا ترمو فویل را در نظر گرفت. پس از انتخاب متریال، می‌توانید با توجه به دکور موجود و رنگ دلخواه خود، سبک و طرح نهایی را انتخاب کنید. کابینت‌های آشپزخانه سفارشی و نیمه سفارشی را می‌توان به انتخاب شما رنگ آمیزی، طرح دار یا لعاب دار کرد.

 

کیفیت کابینت‌ها

 

مهم نیست که بودجه شما برای خرید کابینت آشپزخانه چقدر است، به دنبال کابینت‌هایی باشید که عمر طولانی‌تری داشته باشند و راحتی زیادی را فرآهم کنند. کابینت‌های آشپزخانه خوش ساخت با فریم‌ها و درب‌های چوبی می‌توانند گزینه خوبی باشند. به دنبال کابینت‌هایی باشید که دارای نظم دهنده داخلی، قفسه‌های قابل تنظیم، سینی یا قفسه‌های کشویی هستند تا آشپزخانه شما را کارآمدتر سازند. وقتی روی نوع مناسب محصولات برای آشپزخانه خود سرمایه گذاری کنید، زندگی شما آسان‌تر می‌شود.

 

تعیین بودجه برای خرید کابینت آشپزخانه

 

کابینت‌ها انواع مختلفی دارند: کابینت استوک یا پیش ساخته، کابینت سفارشی و نیمه سفارشی. کابینت‌های استوک، واحدهای از پیش مونتاژ شده‌ای هستند که فقط نیاز به نصب دارند. این مدل ها، در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند. کابینت‌های نیمه سفارشی، آنهایی هستند که طیف گسترده ای از گزینه‌ها و مدل و سبک را ارائه می‌دهند. کابینت‌های سفارشی از گزینه‌های گران قیمت هستند، اما شما می‌توانید کابینت را دقیقاً مطابق با نیاز خود تهیه کنید. کابینت‌های آماده مونتاژ (RTA)، واحدهای خاص و دست ساز هستند که گزینه ای مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می‌شوند. شما بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که با بودجه دقیقتان مطابقت داشته باشند.

 

امکانات کابینت‌ها

 

شما به تعدادی کابینت در آشپزخانه خود نیاز دارید که شامل قفسه ها، کشوها و چندین طبقه برای ذخیره‌سازی باشد. نیازهای خود را مشخص کنید و به دنبال مدل‌هایی از کابینت آشپزخانه باشید که فضای کافی داشته باشند. کابینت‌هایی را انتخاب کنید که دارای کشوها و قفسه‌هایی هستند که دسترسی آسان به تمام اقلامی که در کابینت‌ها ذخیره می‌کنید را فراهم می‌کنند. اگر مطمئن نیستید که چه ویژگی‌هایی را ممکن است در کابینت‌ها نیاز داشته باشید، نیازهای خود را با یک متخصص ساخت کابینت در گریت کابینت در میان بگذارید و مشاوره رایگان دریافت کنید!

 

نحوه ساخت و تولید کابینت‌ها

 

کابینت‌های خوش ساخت دارای یک سطح چوبی جامد با کشوهای داخلی هستند. می‌توانید نوعی از چوب‌ها را انتخاب کنید که گزینه محکم‌تری هستند. اگر به دنبال کابینت‌های آشپزخانه ای هستید که عمر طولانی‌تری دارند، به جای تخته‌های فیبر با چگالی متوسط (MDF)، فریم‌ها و پانل‌های چوبی یا تخته سه لایی را انتخاب کنید. به طور کلی، کارهای ساخت و تولید به دستان حرفه ای کابینت سازان انجام می‌گیرند و آنها در این امر، متخصص هستند.

 

روش‌های حمل و نقل کابینت‌ها تا خانه

هنگام خرید کابینت آشپزخانه، گزینه‌های حمل

و نقل و تحویل در محل و حتی نصب آنها را با فروشنده بررسی کنید. قیمت واقعی محصولات، هزینه محصول به اضافه هزینه حمل و نقل خواهد بود. شما باید از هزینه‌های حمل و نقل آگاه باشید زیرا گاهی اوقات ممکن است از هزینه خود کابینت هم بیشتر باشد! نباید فریب فروشگاه‌های آنلاین یا نمایندگی‌هایی را بخورید که قیمت‌های پایین را تبلیغ می‌کنند، زیرا آنها هزینه‌های حمل و نقل را در زمان پرداخت به صورت حساب شما اضافه می‌کنند! هنگام خرید آنلاین کابینت‌ها باید همیشه از هزینه حمل و نقل مطلع شوید. شما همچنین می‌توانید با تماس با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲، قیمت روز کابینت مورد نظرتان را استعلام گرفته و از مشاوره رایگان هم استفاده کنید!

 

پشتیبانی و نصب کابینت‌ها در آشپزخانه

 

ممکن است برای مونتاژ کابینت‌ها پس از تحویل، نیاز به پشتیبانی و کمک داشته باشید. اکثر صاحبان خانه حتماً نیاز به تماس با متخصصان دارند تا به آنها کمک کنند بهترین محصولات و مبلمان را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. بعد از خرید کابینت ها، با فروشنده هماهنگ کنید تا نصاب خوب و حرفه‌ای را به شما معرفی کند. البته که شرکت‌های حرفه‌ای طراحی و اجرای کابینت همیشه با قیمت منصفانه، به بهترین شکل آشپزخانه شما را دیزاین کرده و کابینت‌ها را نصب می‌کنند.

 

طراحی کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه سفید

 

رنگ سفید شاید بدون اغراق مناسب‌ترین رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک و یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در طراحی کابینت آشپزخانه‌های بزرگ است. می دانید که پاکیزگی و جلوه تمیز و بدون هرگونه آلودگی از مهم‌ترین مسائلی است که در خصوص آشپزخانه به عنوان فضای پخت و پز و آماده سازی غذا وجود دارد و رنگ سفید نه تنها یک جلوه بسیار پاکیزه به فضای آشپزخانه می‌دهد، بلکه با نمایش لکه‌ها و آلودگی‌ها به ساکنان منزل کمک می‌کند فضایی کاملا بهداشتی در اختیار داشته باشند.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\landingKitchen-scaled-1-870x480.jpg

 

کابینت سفید با زیبایی منحصر به فردی که در هر آشپزخانه‌ای ایجاد می‌کند، در اکثر اوقات یکی از گزینه‌های پرطرفدار تمامی طراحان دکوراسیون و صاحبان منازل می‌باشد. فراموش نکنید که داشتن کابینت آشپزخانه سفید علاوه بر زیبایی گفته شده، مزایای ویژه‌ای را نیز به همراه خود دارد؛ که از مهم‌ترین آن می‌توان به بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه اشاره کرد.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\formaldehyde-emission-less-tahn-0.008ppm-6-870x480.jpg

 

تصور نکنید که استفاده از کابینت سفید شما را محدود به استفاده از تنها یک رنگ نخواهد کرد، بلکه شما می‌توانید هر رنگی را متناسب با سلیقه خود در کنار آن قرار دهید و جلوه خاصی را به آشپزخانه خود بدهید. رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک نمایی دلباز و روشن ایجاد می‌کند و با انعکاس نور و نمایش سادگی رنگ سفید، می‌تواند گزینه ایده آل طراحی کابینت‌ها محسوب شود. البته در فضای آشپزخانه‌های بزرگ، به دلیل تعدد کابینت‌ها‌‌، رنگ سفید به تنهایی و یا در ترکیب با سایر رنگ‌ها می‌تواند موجب جلوگیری از آشفتگی و شلوغ به چشم رسیدن فضا شود.

 

دکوراسیون آشپزخانه سفید را چگونه درست اجرا کنیم؟

 

به این موضوع دقت داشته باشید که، رنگ سفید و همچنین رنگ‌های روشن به صورت کلی بهترین گزینه برای دکوراسیون این سبک خانه و آشپزخانه‌ها هستند، اما اگر تمایل دارید از رنگ‌های تیره یا جیغ هم در دیزاین این سبک فضاها استفاده کنید؛ اولا لازم است این رنگ‌ها با رنگ سفید ترکیب شوند و به این صورت نباشد که تمام کابینت‌ها یا دیزاین آشپزخانه با چنین رنگ‌های پوشیده شود و ثانیا بهتر است در مورد این جزییات با یک طراح دکور حرفه‌ای مانند مشاوران گریت کابینت، مشورت نمایید. در ادامه هفت مورد از شرایطی که استفاده از کابینت سفید در آن ضروری است را عنوان کرده‌ایم، اگر تازه عروس هستید و شامل حداقل یکی از موارد زیر هم می‌شوید، باید سراغ کابینت سفید رنگ بروید!

 

کابینت سفید در آشپزخانه‌های کوچک

 

رنگ سفید برای آشپزخانه‌های کوچک، خصوصا وقتی که نیازمند فضای بزرگی برای جانمایی کابینت‌ها و طراحی آن‌ها هستید اکیدا توصیه می‌شود. اگر ناچار به امتداد دادن کابینت‌ها تا سقف برای جانمایی لوازم بیشتر باشید، این امتداد با رنگ‌هایی غیر از سفید موجب تیره شدن و بسته به چشم رسیدن فضا می‌شود‌‌، اما به کار گیری رنگ سفید در دیزاین این کابینت‌ها می‌تواند این مشکل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

کابینت سفید در آشپزخانه‌های بدون پنجره و یا کم نور

 

در بسیاری از خانه‌های این روزها، خصوصا فضاهای آپارتمانی‌‌، آشپزخانه‌ها به نحوی طراحی شده اند که یا پنجره ای ندارند و یا پنحره آن‌ها به نورگیر طبقات ساختمان باز می‌شود و بنابراین نور طبیعی چندانی به آشپزخانه وارد نمی‌شود. طراحی کابینت سفید رنگ در این آشپزخانه‌های بدون نور می‌تواند بخشی از مشکل کمبود نور و دلگیری این فضا را کاهش دهد و جلوه ای روشن و دلباز ایجاد کند.

 

کابینت سفید در آشپزخانه‌هایی با عرض کم

 

اگر طراحی پلان ساختمان منزل شما به نحوی ست که آشپزخانه به صورت یک راهرو کشیده و باریک با عرض کم و طول زیاد در نظر گرفته شده است، استفاده از رنگ سفید یک راهکار عالی برای کمتر به چشم رسیدن این بعد نامناسب فضا خواهد بود.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\BryceLanekitchendesign1a_web-1-1-870x480.jpg

 

در این شرایط می‌توانید با رعایت اصول دکوراسیونی از سایر رنگ‌ها به میزان نسبتا کم و در ترکیب با رنگ سفید نیز استفاده نمایید، اما طراحی کابینت چنین فضای کشیده ای با رنگ تیره یا رنگ‌های شاخص حتی با وجود نورگیری خوب‌‌، باز هم می‌تواند آشپزخانه را دلگیر و کوچک نشان دهد و توصیه نمی‌شود.

 

کابینت سفید در آشپزخانه‌هایی با مبلمان و لوازم تیره رنگ متعدد

 

یکی از پرسش‌هایی که مکررا در مشاوره‌های دکوراسیون اتود مطرح می‌شود، انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه، از یخچال و فریزر و لباسشویی بگیرید تا اکسسوری‌ها و ظروف پذیرایی ست. در یک آشپزخانه بزرگ شاید میزان رنگ این لوازم در مقایسه با کابینت‌ها چندان هم زیاد نباشد، اما به دلیل ماهیت اغلب متالیک‌‌، پراکنده و تکه تکه‌های رنگی این لوازم، تاثیر گذاری بسیار بالایی دارند. در چنین شرایطی، قرار داشتن این لوازم تیره رنگ در میان یک بستر سفید و بدون رنگ جلوه بسیار زیباتر و شاخص‌تری ایجاد کرده و از پراکندگی و تزاحم رنگ‌ها جلوگیری می‌کند. خصوصا اگر آشپزخانه منزل تان متوسط یا کوچک است و لوازم برقی و اکسسوری‌ها تیره یا با رنگ‌های شاخص هستند، بهتر است از کابینت‌های سفید استفاده نمایید.

 

کابینت سفید در خانه‌هایی با نشیمن و پذیرایی کوچک یا کم نور

 

یکی از نکات مهم در دکوراسیون منزل و پذیرایی‌های کوچک که اغلب نادیده انگاشته می‌شود، تاثیر بسیار بالای دیزاین آشپزخانه و پذیرایی بر روی یکدیگر است. می‌دانید که آشپزخانه بزرگترین دکور ثابت فضای منزل است و به دلایل متعددی که در مقالات پیشین به آن‌ها اشاره شده، تغییر دکوراسیون آشپزخانه غالبا بالاترین میزان هزینه به لحاظ مالی و زمانی و انرژی را به صاحب منزل تحمیل می‌کند.

بنابراین لازم است که در هنگام انتخاب طرح و رنگ کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه‌‌،ست رنگی‌‌، نورگیری و ابعاد پذیرایی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در خانه‌هایی که فضای پذیرایی کوچک و جمع و جور است (بدون توجه به ابعاد آشپزخانه) و یا نورگیری فضا کم است‌‌، لازم است ست رنگی به نحوی انتخاب شود که فضا تیره و دلگیر جلوه نکند.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\island_kitchen_3-870x480.jpg

 

یکی از مهم‌ترین راهکارهای دکوراسیون آشپزخانه با رنگ‌های روشن و خصوصا سفید و طراحی کابینت‌ها به نحوی‌ست که کمترین تاثیرات رنگی را بر فضای پذیرایی کوچک داشته باشند. در اینجا به طور قطع نمی‌توانم رنگ سفید را توصیه کنم، چرا که انتخاب این رنگ روشن بستگی به ست رنگی پذیرایی دارد.

کابینت سفید در خانه‌هایی با کفپوش اصلی تیره رنگ

 

کفپوش‌های منزل اعم از پارکت، لمینت‌‌، سرامیک‌‌، موکت و … تاثیر بسیار مهم و گسترده ای بر ست رنگی و حس و حال دیزاین منزل دارند. یک کفپوش روشن به عنوان یک کاغذ زمینه سفید امکان طراحی و چیدمان مبلمان با هر رنگ دلخواه را فراهم می‌کند، اما کفپوش‌های تیره تنها در صورتی جلوه جذابی در دکوراسیون منزل ایجاد می‌کنند که رنگ‌های روشن و بدون تیرگی بارز بر روی آن‌ها قرار بگیرد.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\Classic-Banner-Image-13-870x480.jpg

 

چه این کفپوش در فضای پذیرایی واقع شده باشد و چه در دیزاین آشپزخانه به کار رفته باشد، بهتر است از کابینت‌های روشن و ترجیحا تونالیته‌های رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت‌ها استفاده شود.

 

کابینت سفید در منزل چیدمان شده با مبلمان و اثاثیه زیاد

 

مبلمان‌های متعدد و اثاثیه‌های زیاد در بسیاری از خانه‌های ایرانی مشاهده می‌شوند. اگر سری به پیج‌های اینستاگرام دکوراسیون منزل بزنید، خصوصا خانه‌های نوعروسان گرامی با جهیزیه‌هایی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد‌‌، مشکل لوازم و مبلمان‌های متعدد به وفور مشاهده می‌شود.

 

C:\Users\Ayda\Desktop\یکتانت تیر 1402\005_675-Wilmar-St_gPu9hSs7SEO4Kny0yDT4-2300x1533-1-870x480.jpg

 

در این میان، طراحی یک دکور بزرگ رنگی مانند کابینت‌های آشپزخانه‌‌، هرقدر هم که با مبلمان، اکسسوری‌ها و ست رنگی پذیرایی هماهنگ شده باشد، باز هم نتیجه ای جز افزودن بر شلوغی و آشفتگی فضا نخواهد داشت. در مقابل‌‌، طراحی دکوراسیون آشپزخانه با کابینت‌های سفید رنگ می‌تواند از آشفتگی رنگی حجمی فضا بکاهد و جلوه منظم‌تر و روشن‌تری ایجاد کند.

 

از کجا کابینت خوب برای عروس بخریم؟

 

آشپزخانه شما قلب خانه‌تان است و طراحی درست و اصولی این محل تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما دارد. اگر در انتخاب مدل کابینت خود مردد هستید، بودجه‌ی کافی ندارید یا نمی‌دانید باید از چه کسی کمک بگیرید و به چه طراحانی اعتماد کنید، می‌توانید همه روزه از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با کارشناسان و طراحان گروه گریت کابینت در ارتباط بوده و از طریق سایت نمونه کارها و پروژه‌‌‌‌های انجام شده را مشاهده نمایید. همچنین با مراجعه به سایت شرکت کابینت گریت می‌توانید از مشاوره‌ی واتساپی و آنلاین ما بهره‌مند شوید. ما به شما کمک می‌کنیم که جانی دوباره به آشپزخانه و منزلتان ببخشید، گریت کابینت نگرانی شما را در این مورد به خصوص درک می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که با مقایسه‌ی قیمت‌های این شرکت، بازدید از کارگاه، و دستگاه‌ها، مقایسه قیمت هر متراژ از کابینت و همچنین دریافت مشاوره رایگان تلفنی و یا واتساپی از مهندس میرزایی با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ ، از انتخاب خود برای آشپزخانه عروس مطمئن باشید!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه