رپورتاژ آگهی/

زمان استفاده از صرافی‌های ارزهای دیجیتال به چه نکاتی دقت کنیم؟

زمان استفاده از صرافی‌های ارزهای دیجیتال به چه نکاتی دقت کنیم؟
کدخبر : 56839

صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بسترهایی هستند که امکان خرید و فروش رمزارزها را برای ما فراهم می‌کنند؛ اما همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی فکر کلاهبرداری به سرشان بزند. حتی اگر بخواهیم فقط با صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار معتبر جهانی کار کنیم باز هم نکته‌ها و فوت‌های کوزه‌گری مهمی وجود دارند که بدون رعایت کردن آنها کلاه‌های گشادی به سرمان می‌رود. در این مقاله شما را با مهم‌ترین نکته‌های کار با صرافی‌‌های ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بسترهایی هستند که امکان خرید و فروش رمزارزها را برای ما فراهم می‌کنند؛ اما همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی فکر کلاهبرداری به سرشان بزند. حتی اگر بخواهیم فقط با صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار معتبر جهانی کار کنیم باز هم نکته‌ها و فوت‌های کوزه‌گری مهمی وجود دارند که بدون رعایت کردن آنها کلاه‌های گشادی به سرمان می‌رود. در این مقاله شما را با مهم‌ترین نکته‌های کار با صرافی‌‌های ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

آیا می‌توانیم روی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی حساب باز کنیم؟

اگر از تهدیدهای ریز و درشت صرافی‌های خارجی ذله شده‌اید و می‌خواهید برای ترید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید می‌توانیم لیستی از چندین صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی را در اختیارتان بگذاریم؛ مثلا:

 

صرافی آبان تتر (Abantether)

این صرافی بیش از چهار سال است که در حال ارائه خدمات به کاربران ایرانی است. فرایند احراز هویت آبان تتر بسیار آسان است و شما می‌توانید به دو صورت «حضوری» و «آنلاین» این کار را انجام دهید. از دیگر نکته‌های مثبت این صرافی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • وجود بیش از 50 هزار کاربر ایرانی
  • امکان معامله با بیش از 200 نوع ارز دیجیتال
  • اپلیکیشن در دو نسخه «اندروید» و «IOS»
  • برداشت ریالی بدون هیچ کارمزدی
  • امکان خرید و فروش به صورت حضوری در روزهای کاری

 

از دیگر صرافی‌های ایرانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. صرافی بیت پین (Bitpin)
  2. صرافی بیت ۲۴ (Bit24)
  3. صرافی تبدیل (Tabdeal)
  4. صرافی نوبیتکس (Nobitex)
  5. صرافی والکس (Wallex)
  6. صرافی رمزینکس (Ramzinex)

Cropped image of businessman sitting by the table in cafe and analyzing indicators on laptop computer

 

ویژگی صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر چیستند؟

قبل از هر اقدامی و واریز کردن هر ارزی به صرافی‌های ارز دیجیتال به دنبال پیدا کردن پاسخی درست و حسابی برای پرسش‌های زیر بگردید:

 

آیا این صرافی واقعا امن است؟

یک صرافی، هر چقدر هم که بزرگ باشد و با مشتریان زیادی کار کند، اگر موضوع امنیت را پشت گوش بیندازد، راه به جایی نمی‌برد. چون دارایی کاربران در آن صرافی هر لحظه در خطر خواهد بود. حالا چطور امنیت یک صرافی را بررسی کنیم؟ گزینه‌های زیر به شما در بررسی کردن این کار کمک می‌کنند:

 

  • شروع آدرس وب‌سایت با (https)
  • پشتیبانی از قابلیت «احراز هویت دو مرحله‌ای»
  • ذخیره‌سازی دارایی مشتریان در منابع سرد
  • بررسی شبانه‌روزی فعالیت‌ها توسط برنامه‌های حسابرسی
  • در صرافی‌های امن به محض اینکه میزان امنیت یک حساب کاربری پایین بیاید یا کسی قصد نفوذ به حساب کاربر را داشته باشد به او با پیامک و ایمیل اطلاع رسانی ارسال می‌شود تا رمز خود را تغییر داده یا کارهایی برای افزایش امنیت حسابش انجام دهد.

 

آیا دارایی کاربرانش را بیمه می‌کند؟

همیشه «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد». صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، این موضوع را به خوبی درک کرده و دارایی کاربرانشان را بیمه می‌کنند. به این ترتیب، حتی اگر هکرها راهی برای نفوذ به این صرافی پیدا کنند و موفق به سرقت دارایی مشتریان شوند باز هم صرافی می‌تواند از محل بیمه، این خسارت را جبران کند.

 

آیا عملکرد آن به اندازه کافی شفاف است؟

صرافی‌های معتبر، چیزی برای پنهان کردن ندارند. آنها آدرس شرکت خود را در دسترس همه قرار می‌دهند، اعضای تیم خود را به شما معرفی کرده و حتی آدرس کیف پول‌های سردی که از آنها برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند را بدون پنهان کاری در اختیار مشتریانشان می‌گذارند.

 

اوضاع نقدینگی آن چطور است؟

نقدینگی یک صرافی، ارتباط مستقیمی با تعداد مشتریان آن و حجم معاملاتی که در طول یک روز انجام می‌دهد دارد. این موضوع باعث می‌شود که وقتی شما ارز دیجیتال مورد نظرتان را برای فروش می‌گذارید، خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به پول نقد تبدیل شود. به دنبال این ماجرا، سرعت انجام معامله‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

Gradient stock market concept

 

آیا کارمزد این صرافی، منصفانه است؟

کارمزدها در دنیای صرافی‌های ارز دیجیتال، نقش مهمی در میزان سودی که بعد از اتمام معامله‌ها دستتان را می‌گیرند دارند. اگر به سراغ صرافی‌ بروید که کارمزد بالایی از معاملاتش دریافت می‌کند، یک آن به خودتان می‌آیید و می‌بینید که با تمام قوا در حال پر کردن جیب صرافی هستید و به کارمند بی جیره و مواجب آن تبدیل شده‌اید.

 

آیا ساخت تجربه کاربری خوب برای آنها یک دغدغه است؟

چیزهای زیادی دست در دست هم، تجربه کاربری را می‌سازند؛ مثلا «میزان سادگی و راحتی کاربر هنگام کار با وبسایت یا پلتفرم صرافی»، «کیفیت پشتیبانی»، «راهنمایی‌هایی که در سایت وجود دارند»، «رنگ و احساسی که صرافی به کاربر منتقل می‌کند» و ... . یک صرافی معتبر به این موارد اهمیت زیادی می‌دهد و افراد متخصص را برای ساخت یک تجربه کاربری خوب استخدام می‌کند.

 

آیا از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

صرافی‌های بزرگ و معتبر از انواع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. این موضوع دست شما را برای ترید با ارزهای دیجیتال مختلف، باز می‌گذارد. این مورد را در نظر داشته باشید که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال با وجود بزرگی‌شان فقط از چند عدد ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. حتما قبل از واریز سرمایه‌تان به حساب صرافی‌ها این مورد را بررسی کنید.

 

تنوع خدماتی که به کاربرانش ارائه می‌دهد تا چه حدی است؟

معمولا صرافی‌ها با هدف جلب مشتریان بیشتر سعی می‌کنند خدمات متنوع‌تری را نسبت به دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه دهند. این موضوع برای شما به عنوان مشتری این ماجرا یک فرصت به شمار می‌رود. بنابراین، با دیدن اولین صرافی، فوری دست به کار نشوید و برای گشتن به دنبال صرافی مناسب خودتان زمان بگذارید.

برخی از خدماتی که صرافی‌ها به مشتریانشان ارائه می‌دهند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امکان تبادل ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات (پول‌های ملی مثل ریال، دلار، یورو و ...)
  • امکان استفاده از «اختیار معامله» و «اهرم»
  • دادن سود در ازای نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول صرافی
  • تخفیف در کارمزد با شرایط ویژه
  • و ...

 

آیا محدودیتی در واریز یا برداشت وجه وجود دارد؟

اگر شرایط ایران را در نظر نگیریم، باز هم سقف و کف برداشت رمزارز یا ارز فیات در صرافی‌های مختلف با هم تفاوت دارند.

یادتان باشد، وظیفه شما پیدا کردن بهترین صرافی با توجه به شرایط ویژه خودتان است. چون گاهی خوب ما با خوب دیگران فرق می‌کند.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه