رپورتاژ آگهی/

از تور برزیل دالاهو جا نمانید

کدخبر : 57935

. در اینجا بیشتر درباره بهترین و معروف‌ترین غذاهای برزیل برایتان گفته‌ایم. اگر قصد سفر به بریل را دارید حتما برای آشنایی با غذاهای برزیلی این مطلب را بخوانید و از تور برزیل دالاهو جا نمانید.

بسیاری از مردم، برزیل را کشور توپ و فوتبال می‌دانند. اما اینجا، یکی از جذابترین کشورهایی است که ممکن است شانس دیدن آن را داشته باشید و به خاطر تاریخی که بر آن گذشته، چیزهای جالب دیگری هم دارد. یکی از بهترین جاذبه‌های برزیل، غذاهایش است. خوردنی‌هایی که فرهنگ و نگاه مردم این کشور را نشان می‌دهند و می‌توان با آنها، برزیل را از زاویه دیگری شناخت. در اینجا بیشتر درباره بهترین و معروف‌ترین غذاهای برزیل برایتان گفته‌ایم. اگر قصد سفر به بریل را دارید حتما برای آشنایی با غذاهای برزیلی این مطلب را بخوانید و از تور برزیل دالاهو جا نمانید.

برزیل با دالاهو

تور برزیل دالاهو به زودی برگزار می‌شود و فرصتی عالی برای شناخت فرهنگ و طبیعت کشوری را دارید که مردم زیادی آن‌را ندیده‌اند. برزیل برای گردشگران زوایای پنهان و البته هیجان انگیزی را کنار گذاشته و در صدد است تا سرزمینش را به گونه‌ای نو بر دنیا عرضه کند. به همین دلیل اگر اهل فوتبال نباشید هم می‌توانید از برزیل لذت ببرید. به سواحل درخشان آن بروید، در کاروانال‌ها شرکت کنید و در کنار دیدن طبیعت چشم‌نواز، از غذاهای خوشمزه برزیلی نوش جان یفرمایید. چه غذاهایی؟ ادامه این مطلب را بخوانید.

پایه غذاهای برزیلی

در بیشتز کشورهای جهان، جامعه بومی آن پایه‌های غذایی خاص خود را دارند. مثلا اگر در یک شهر ساحلی زندگی کنید پایه اصلی غذاهای شما را محصولات دریایی تشکیل می‌دهند. اما پایه غذاهای برزیل چیست؟ پایه غذاهای برزیلی را می‌توان برنج، لوبیا، ریشه یوکا یا کاساوا، آرد یوکا، شیر، آرد و نشاسته تاپیوکا، سوسیس دودی پرتغالی و... در نظر گرفت. حالا که بیشتر با عناصر غذایی این مردمان خونگرم و خوش خوراک آشنا شدیم وقت آن است در تور برزیل، خوشمزه‌ترین طعم‌ها را پیدا کنیم.

1- رولت پنیر برزیلی Pão de Queijo

در سفر به برزیل اولین غذای برزیلی که باید امتحان کنید این رولت خوشمزه است. رولتی پنیری، نرم و پف دار. در دستور پخت این غذا از این مواد استفاده شده است: آرد تاپیوکا یا نشاسته تاپیوکا، تخم مرغ، شیر، پنیر + کمی نمک. برزیلی‌ها اغلب این رول‌های پنیر خوشمزه را برای صبحانه می‌خورند. اما مراقب باشید: آنها به طرز شیطانی اعتیادآور هستند!

2- خورش غذاهای دریایی برزیل Moqueca de Peixe

این خورش ماهی، یک غذای سنتی برزیلی بسیار معمولی است که در شمال شرقی این کشور، در ایالت باهیا به وجود آمده است. کلمه moqueca از عبارت بومی moquem به معنای، چوبی برای کباب کردن یا برشته کردن روی ذغال داغ گرفته شده است. این کلمه از عادت بومیان به پختن ماهی و گوشت پیچیده شده در برگ‌ها، اغلب برگ‌های موز، بر روی آتش، زاده شده است. امروزه معمولاً موکه را در دیگ سفالی تهیه می‌کنند و در شیر نارگیل به همراه سایر ماهی‌های کوچک بدون استخوان و میگو با اضافه کردن پیاز، سیر و گشنیز می‌پزند.

3- فیجوادا، غذای ملی برزیل

این غذای ملی برزیلی از لوبیا سیاه، گوشت گاو و ترکیبی از گوشت‌های دیگر مانند بیکن، دنده، سوسیس و گوشت خوک دودی تهیه می‌شود. برزیلی‌ها می‌گویند که feijoada به تعداد آشپزهای این کشور نسخه دارد. در برخی نسخه‌ها، سوسیس‌ها کمی تند هستند اما برخی دیگر کاملاً ملایم پخته می‌شوند. فیجوادای برخی افراد گوشت غلیظ است، برای برخی دیگر بیشتر شبیه یک خورش سنتی است.

این غذا معمولاً با برنج سفید و سبزیجات سرخ شده مانند کلم پیچ، کلم سفید، سیب زمینی، هویج یا حتی کدو تنبل سرو می‌شود. یکی از مواد متداول در اینجا carne seca است، گوشت گاو خشک شده نمکی.

4- تارت پاستل د ناتا

این تارت تخم مرغ پرتغالی با پودر قند و دارچین شهرت جهانی دارد. تارت برزیلی ما، تهیه شده از خمیر پفکی پر شده با کاستارد و خامه، زرده تخم مرغ، شکر، آرد و پوست لیمو، بسیار خوش طعم است. رقابت برای بهترین پاستل د ناتا در لیسبون برزیل شدید است. در این شهر برخی از نانوایی‌ها دستور پخت خود را مخفی نگه می‌دارند و مردم ساعت‌ها بیرون مغازه‌ها صف می‌کشند تا بهترین‌ تارت‌ها را امتحان کنند.

5- نوشیدنی کایپیرینیا

مطمئن شوید که در سفر خود با تور برزیل دالاهو این کایپیرینیای جذاب را امتحان کنید. احتمال اینکه قبلاً در جایی از جهان با نوشیدنی ملی برزیل، کایپیرینیا معروف مواجه شده باشید، زیاد است. این کوکتل با طراوت و آسان، از آب لیموترش تازه، شکر و کاچا ساخته شده است. روحی که برای هویت برزیلی مانند فوتبال و کارناوال ضروری است. جالب است بدانید دستور العمل‌های مختلفی برای کایپرینیا وجود دارد. این دستورها شامل استفاده از میوه‌های تازه مانند آناناس یا میوه‌های شور شده است. ب همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم چند مدل کایپیرینیا را امتحان کنید.

6- چوراسکو، کباب برزیلی

چوراسکو یک کباب برزیلی است که در آن تکه‌های آبدار گوشت، استیک‌ها و بره، خوک، مرغ یا بوقلمون را روی سیخ‌های بزرگ گذاشته و روی آتش هیزم کباب می‌کنند. همه اینها در اوایل دهه 1800 شروع شد، زمانی که گائوچوها دور هم جمع می‌شدند و آتشی را روشن می‌کردند. آنها  گوشت را کم کم به سیخ‌ها اضافه می‌کردند و اجازه می‌دانند گوشت کاملا مغزپخت شود.

امروزه در رستوران‌هایی که به چوراسکاریا معروف هستند، پیشخدمت‌ها در میان میزها گردش می‌کنند و گوشت‌های آبدار را به مشتریان گرسنه نشان می‌دهند. پس از اینکه مشتریان نوع گوشت دلخواه خود را انتخاب کردند، آن را از سیخ‌ها به بشقاب‌ مشتریان منتقل می‌کنند. این یک نمایش واقعی است و ارزش تجربه کردن را در تور برزیل دارد. این تجربه کباب کردن گوشت به نام رودزیو نیز شناخته می‌شود و بهتر است قبل از رفتن به رستوران، حسابی گرسنه باشید.

7- پیتایا، میوه جذاب

پیتایا یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های عجیب و غریب در آمازون است که در هر کجای برزیل می‌روید. این میوه به صورت کامل یا تکه تکه شده فروخته می‌شود. اگرچ پیتایاه بومی مناطقی از آسیا است، اما در آمریکای لاتین نیز بسیار معروف است و طعمی تازه و سبک با دانه‌های آجیلی دارد. این میوهو که تا حدودی شبیه به کیوی است. در تورهای برزیل خوردن این میوه به اندازه یک وعده غذایی، برایتان جالب خواهد بود.

8- بریگادیروس

بهترین دسر در برزیل، بریگادیروس‌ است. این توپک‌ها که فقط با چند ماده (شیر تغلیظ شده، کاکائو و کره و با لایه‌ای شکلات پوشانده شده‌اند) ساخته شده‌اند، در یک لقمه قلب شما را به دست خواهند آورد. تاپینگ‌ها و طعم‌های مختلف مانند لیموترش، میوه شور، پسته، شکلات سفید، نوتلا و غیره را می‌توانید در مغازه‌های ویژه بریگادیرو که ترند جدید در برزیل هستند، پیدا کنید. این دسر خود به تنهایی می‌تواند به اندازه یک وعده غذایی سیرتان کند.

سفر به برزیل

در این مقاله از وبلاگ دالاهو به بررسی غذاها، میوه و دسری خوشمزه در برزیل پرداختیم. شما دوست دارید کدامیک از این موارد را امتحان کنید؟ به نظر شما در تور برزیل، چه غذاها و دسرهای دیگری را باید امتحان کرد؟ برای تجربه های نو و تازه حتما لیست تور خارجی دالاهو را مشاهده کنید و بهترین قیمت تور برزیل را از سایت این شرکت به عنوان معتبرترین شرکت طبیعتگردی داخلی و خارجی مشاهده نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه