رپورتاژ آگهی/

مهمترین سیگنال‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم!

کدخبر : 59085

در دنیای پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، سودسازی از معاملات به دلیل نوسانات قیمتی، به راحتی ممکن نیست. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در زمان مناسب، نیازمند بررسی تحلیل‌های مختلف برای انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی هستید. خرید اتریوم نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمز ارزها از این قاعده مستثنی نیست. اما چگونه می‌توان سیگنال‌های خرید و فروش اتریوم را از میان استراتژی‌ها دریافت کرد؟

وقتی می‌گوییم سیگنال‌ خرید و فروش اتریوم، منظورمان چیست؟

سیگنال خرید اتریوم (ETH) به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که در زمانی معین به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فرمان خرید یا فروش می‌دهد. این سیگنال‌ها معمولا از طریق دو روش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به دست می‌آیند:

سیگنال تکنیکال برای خرید اتریوم

این سیگنال را به دلیل این‌که از تحلیل‌های تکنیکال به دست می‌آید سیگنال تکنیکال نامیده‌اند. برای کشف زمان این سیگنال نیازمند تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت، الگوها و اندیکاتورهای مختلف هستید. هدف، شناسایی بهترین نقاط ورود و خروج در بازار برای به حداکثر رساندن سود یا به حداقل رساندن زیان است.

هنگامی که سیگنال خرید صادر می‌شود، نشان می‌دهد که شرایط برای خرید اتریوم مساعد است. این به معنای این است که الگوهای خاصی در بازار شکل گرفته است. مشاهده نشانه‌هایی از صعودی شدن قیمت اتریوم در اندیکاتورهای زیر سیگنال خرید صادر می‌کنند:

  • در اندیکاتور میانگین‌های متحرک
  • شاخص قدرت نسبی (RSI)
  • اندیکاتور حجم‌های تعادلی
  • اندیکاتور سطوح فیبوناچی
  • اندیکاتور ابر ایچیموکو

تریدرهای حرفه‌ای در اندیکاتورهای تکنیکال دنبال این فاکتورها هستند:

سیگنال تکنیکال برای خرید اتریوم

  • مومنتوم( Momentum): سرعت و قدرت جریان قیمت را اندازه می‌گیرد. در نتیجه آن، نواحی اشباع خرید و فروش را برای تعیین نقاط ورود یا خروج در معاملات شناسایی می‌شوند.
  • ترند یا روند: مسیر حرکت‎ قیمت را مشخص می‌کند.
  • حجم( Volume): مقدار معامله‌شده از یک ارز دیجیتال را در هر نقطه از زمان اندازه‌گیری می‌کنند.
  • نوسان( Volitility): در یک بازه مشخص، میزان نوسانات قیمت را می‌توان از طریق آن فهمید.

سیگنال تکنیکال برای فروش اتریوم

از سوی دیگر، یک سیگنال فروش نشان می‌دهد که همه نشانه‌ها در بازار از کاهش احتمالی قیمت اتریوم خبر می‌دهند. این سیگنال از طریق شکل‌گیری الگوهای نزولی یا نشانه‌های تغییر روند در اندیکاتورها که نواحی اشباع خرید اتریوم را نشان می‌دهند، صادر می‌شود.

این شرایط نشان می‌دهد قیمت بیش از حد افزایش‌یافته و زمان اصلاح فرارسیده‌ است. سیگنال فروش اتریوم به معامله‌گران برای تصمیم‌گیری درباره زمان و موقعیت‌های خروج از معاملات اتریوم کمک می‌کند. بدین‌ترتیب تریدرها سود خود را تضمین می‌کنند یا زیان احتمالی را به حداقل می‌رسانند.

سیگنال‌های فاندامنتال برای خرید و فروش اتریوم

این سیگنال براساس تحلیل رفتار اتریوم در گذشته، رفتار معامله‌گران، ارزش ذاتی اتریوم و... صادر می‌شود. اتریوم جزو 3 ارز دیجیتال برتر در بازار رمز ارزها شناخته می‌شود‌. بنابراین بر اساس تحلیل فاندامنتال، ارزش خرید آن تایید و سیگنال خرید اتریوم برای هولدرهای بازار صادر می‌شود. اما اگر نوسانگیر هستید و قصد تریدهای متعدد دارید، باید فاکتورهای این سیگنال را قبل از معامله بررسی کنید.

چه ویژگی‌هایی تاییدکننده اعتبار سیگنال خرید و فروش اتریوم هستند؟

اطمینان از صحت یک سیگنال برای معامله‌گران بازار رمز ارز بسیار حیاتی است. بنابراین ویژگی‌هایی که در ادامه می‌آید، باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

سیگنال‌های فاندامنتال برای خرید و فروش اتریوم

صرافی ارز دیجیتال برای خرید اتریوم

یکی از ویژگی‌های سیگنال خرید اتریوم با کیفیت، انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای ترید آن است. این موضوع به دلیل این‌که قیمت اتریوم در یک صرافی وابسته به عوامل زیر است، اهمیت می‌یابد.

  • جریان نقدینگی در صرافی
  • تعداد کاربران فعال یک صرافی
  • حجم معاملات روزانه

این عوامل سبب می‌شود که قیمت اتریوم در صرافی‌ها از چند سنت تا حتی چند دلار تفاوت داشته باشد. بنابراین مهم است که سیگنالی که شما قصد استفاده از آن را دارید، در کدام صرافی صادر و تایید شده است. ربات یا فرد صادر کننده سیگنال باید یک صرافی مشخص برای انجام خرید یا فروش اتریوم را معین کند.

جفت معاملاتی

در یک سیگنال با کیفیت و حرفه‌ای، باید جفت معاملاتی مدنظر سیگنال‌دهنده معین شود. به این دلیل که تمامی ارزهای دیجیتال با هم جفت معاملاتی تشکیل نمی‌دهند. مثلا شما در نمودار BTC/ETH می‌توانید برای فروش یا خرید اتریوم معامله باز کنید. یا اگر سیگنال شما برای نمودار ETH/IRT صادر شده باشد، یعنی جفت معاملاتی اتریوم-تومان؛ بنابراین باید در صرافی ارز دیجیتال ایرانی اقدام به خرید یا فروش کنید.

قیمت و نقطه خرید یا فروش اتریوم

سیگنال‌های معاملاتی معمولا از سوی ربات‌های معامله‌گر یا تحلیل‌گران برای فروش یا خرید اتریوم صادر می‌شوند. در بازار ارز دیجیتال نقطه معین ورود و خروج از معامله نقش بسیار مهمی را در کیفیت یک سیگنال بازی می‌کند. اگر سیگنال‌دهنده، نقطه یا بازه دقیقی برای ورود یا خروج از معامله تعیین نکرده باشد این سیگنال، هیچ اعتباری ندارد.

حد ضرر و حد سود

در تمامی بازارهای معاملاتی شکست پیش‌بینی‌ها یا Fail شدن سیگنال‌ها یکی از رویدادهای متداول است. بنابراین نیازمند درنظرگرفتن حد ضرر Stop Loss و حد سود Take Profit برای معاملات هستیم. یک سیگنال خوب، حد ضرر و حد سود را برای معامله‌گران مشخص می‌کند.

برای موفقیت در معاملات ارز دیجیتال خرید اتریوم را به صورت پله‌ای انجام دهید. همینطور برداشت سود را با رسیدن به نقطه هدف یا تارگت تعیین‌شده، فراموش نکنید.

بهترین پلتفرم‌ های سیگنال ‌دهنده خرید و فروش اتریوم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز نیست برای گرفتن سیگنال‌های با کیفیت، خودتان را به زحمت بیاندازید. با اندکی هزینه و یا حتی به صورت مجانی می‌توانید از ربات‌ها و وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده سیگنال استفاده کنید. برخی از این‌ پلتفرم‌ها عبارتند از:

  • Trading view: یکی از بهترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های بازارهای سرمایه از جمله ارزهای دیجیتال است. این وب‌سایت کاملا رایگان است.
  • FatPigSignals: این پلتفرم از سال 2017 خدمات کانال تلگرامی خود را به صورت پولی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.
  • CoinCodCap: برای درسافت سیگنال‌های دقیق این پلتفرم نیز باید پرداخت مالی داشته باشید.

جمع‌بندی

خرید و فروش اتریوم یکی از معاملات جذاب در بازار ارزهای دیجیتال است. سیگنال‌های تکنیکال و فاندامنتال خرید اتریوم با فروش آن، راهی برای بهبود معاملات تریدرها ارائه می‌دهند. با استفاده از ربات‌های معامله‌گر و تولیدکننده سیگنال می‌توانید هوش مصنوعی را به صفحه معاملاتی خود بیاورید. با دریافت سیگنال‌های با کیفیت که تمامی ویژگی‌های یک سیگنال مطمئن را داشته باشند، سودآورترین معاملات رقم می‌خورند.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه