رپورتاژ آگهی/

۱۵ روش کسب درآمد از فریلنسری

کدخبر : 59511

این روزها دیگر کسب درآمد و داشتن شغل به سختی گذشته نیست. حتی بسیاری از مشاغل امروزی نیازی به رفت‌وآمد هم ندارند. زیرا افراد تنها با داشتن مهارت‌های خاصی مانند طراحی سایت می‌توانند از خانه خود درآمدهای مناسب داشته باشند. اگر کمی تلاش کنید با کسب درآمد از فریلنسری به هیچ شغل دولتی نیاز نخواهید داشت. ما در این مقاله 15 شغلی که می‌توانید در خانه و به صورت دورکاری (فریلنسری) از آن‌ها درآمد داشته باشید را نام می‌بریم تا راحت‌تر مسیر خود را بشناسید.

۱۵ روش عالی کسب درآمد از فریلنسری

در ادامه 15 تا از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن‌ها درآمد داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت

در حال حاضر همه کسب‌وکارها بزرگ و کوچک سنتی یا دیجیتال به یک سایت نیاز دارند، همه مشاغل با وجود سایت می‌توانند درآمد خود را چند برابر کنند. با یاد گرفتن این مهارت نه تنها می‌توانید از طراحی سایت برای افراد و شرکت‌های دیگر، درآمد کسب کنید، بلکه می‌توانید یک سایت شخصی مانند سایت پوشاک هم برای خود راه‌اندازی کنید و به یک کارآفرین تبدیل شوید. یکی از بهترین دوره‌های آموزش طراحی سایت پوشاک در کشور، توسط الو وبسایت ارائه می‌شود. این دوره 0 تا 100 طراحی سایت فروشگاهی پوشاک را به شما آموزش می‌دهد.

تولید محتوا

به هر نوع عکس، متن و ویدئویی که یک موضوع خاص را به مخاطبان منتقل کند، محتوا می‌گویند. تولید محتوا یکی از پردرآمدترین روش‌های کسب درآمد از فریلنسری در دنیای امروز محسوب می‌شود. این روش در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد؛ زیرا به مهارت‌های مختلفی نیاز دارد، اما در ادامه می‌تواند منابع درآمدی مختلفی برایتان ایجاد کند. از جمله پولسازترین مهارت‌هایی که باید برای تولید محتوا یاد بگیرید، می‌توان به کپی رایتینگ، ادیت عکس و ادیت ویدئو اشاره کرد.

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی نیز یکی از روش‌های درآمدزایی از طریق فریلنسری است. این روش به خصوص برای مربیانی که از درآمد خود شکایت دارند، بسیار مناسب است؛ زیرا مربیان با این روش علاوه بر کسب درآمد بیشتر، شرایط راحت‌تری هم دارند. آن‌ها می‌توانند برای آسودگی بیشتر تمام کلاس‌های خود را از طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند اسکای روم یا گوگل میت برگزار کنند.

سئو سایت

سئو مهارت پردرآمد دیگری است که به راحتی با 3 ماه زمان می‌توانید آن را یاد بگیرید و بدون اغراق درآمدهای کلانی از این طریق به دست بیاورید. با آموزش مهارت سئو نه تنها می‌توانید پروژه افراد دیگر را به نتیجه برسانید، بلکه می‌توانید یک سایت شخصی (برای مثال در زمینه پوشاک) برای خود تاسیس کنید و با فروش انواع لباس درآمد‌های بسیار عالی داشته باشید. سئو سایت پوشاک یکی از بهترین و آسان‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید یاد بگیرید.

طراحی و دیزاین

مهارت پردرآمد بعدی برای کسب درآمد از فریلنسری، طراحی و دیزاین است. این شغل می‌تواند در دسته مهارت‌های تولید محتوا قرار بگیرد؛ با این تفاوت که متخصصان این رشته به صورت تخصصی در زمینه دیزاین فعالیت دارند. افرادی که در این رشته کار می‌کنند، با افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های خود و یادگیری نرم‌افزارهای مرتبط مانند، ایلوستریتور، فتوشاپ و غیره می‌توانند به درآمدهای بسیار بالا دست یابند.

عکاس آزاد

پیشنهاد دیگر ما عکاسی است. عکاسی می‌تواند به صورت تبلیغاتی یا برای افراد عادی انجام شود. عکاسان تبلیغاتی درآمد بیشتری دارند. با این حال مهارت‌ها و تخصص‌های آن‌ها نیز بالاتر است. این رشته به علاقه و تلاش زیادی نیاز دارد. همچنین عکاسان باید علاوه‌ بر کار با دوربین، از نحوه ادیت عکس نیز آگاه باشند.

تایپ

تایپ یکی از راحت‌ترین روش‌های کسب درآمد از فریلنسری است. این روش، درآمد کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد؛ با این حال برای کار کردن در آن نیازی به مهارت‌های تخصصی نیست و هر کسی با داشتن یک لپ‌تاپ یا حتی گوشی می‌تواند از پس انجام آن برآید.

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ روش درآمدزایی دیگری است که ظرفیت درآمدهای بسیار بالا را نیز دارد. این مهارت یکی از زیرشاخه‌های تولید محتوای متنی است که در آن فرد با استفاده از کلمات و جملات موثر شروع به تبلیغ یک کسب‌وکار خاص می‌کند.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

مهارت پردرآمد بعدی، ادمین شبکه‌های اجتماعی است. ادمین‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و غیره فعالیت دارند و در آن‌ها با توجه نوع کسب‌وکار و نیاز مخاطب، محتوا تولید می‌کنند. اگر علاوه بر پست‌ و استوری گذاشتن، استراتژی بازاریابی را آموزش ببینید، به راحتی می‌توانید درآمدهای میلیونی از ادمینی کسب کنید.

ویراستار

ویراستاری نیز از دیگر روش‌های کسب درآمد از فریلنسری است. این روش همانطور که از نامش پیداست به معنی ویرایش متون مختلف است. ویراستارها می‌توانند انواع محتوای متنی که در قالب کتاب، مقاله، روزنامه و غیره منتشر می‌شوند را ویرایش و از این راه درآمد کسب کنند. اغلب کارفرماهای این افراد، شرکت‌ها و تولید کنندگان محتوا هستند.

مترجم

ترجمه متون مختلف، فیلم و سریال و غیره به زبان فارسی یا زبان‌های دیگر نیز از روش‌های کسب درآمد از طریق دورکاری است. اگر به دو زبان تسلط دارید و به خوبی می‌توانید محتوای مختلف را ترجمه کنید، حتما کار خود را آغاز کنید تا به درآمدهای عالی برسید.

مشاور حقوقی

تا پیش از این تمام وکلا و افراد فارغ‌التحصیل رشته‌ حقوق، تصور می‌کردند که کار کردن در این رشته دشوار است؛ در حالی فریلنسری این موضوع را نیز تغییر داده است. شما می‌توانید بدون سختی برای استخدام در محیط‌های دولتی به صورت شخصی کار کنید و از روش‌های مختلف پروژه‌ بگیرید. البته در نظر داشته باشید، برای گرفتن پروژه گرفتن در این رشته لازم است، مدرک رسمی داشته باشید.

مشاور کسب‌وکار

مشاور کسب‌وکار شغل دیگری است که می‌توانید به صورت دورکاری آن را انجام دهید و با مشاوره دادن به مشاغل مختلف، درآمد زیادی برای خود کسب کنید. از آنجا که متخصصان این رشته با علم خود سود بزرگی به بیزینس‌ها می‌رسانند، افراد زیادی هستند که حاضرند برای دریافت مشاوره از آن‌ها، هزینه بالا بپردازند. با این تفاسیر اگر به خوبی بتوانید علم این کار یاد بگیرید، قطعا به درآمدهای بالا می‌رسید.

دیتا آنالیز

دیتا آنالیز نیز جزو یکی از پولسازترین روش‌های کسب درآمد از فریلنسری است. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، با گذراندن دوره آموزشی مرتبط، می‌توانند دیتای مختلف کسب و کارها را آنالیز کرده و از این طریق درآمد داشته باشند.

برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی شاید در ظاهر کاری سخت به نظر برسد، اما با تلاش و تمرین می‌توانید در آن موفق شوید. برنامه‌نویس‌ها با مهارت خود می‌توانند در تعمیر و نگهداری، توسعه وب و غیره بیزینس‌های مختلف کمک کنند و از این طریق به درآمدهای بالا برسند.

مزایای کسب درآمد از فریلنسری

مزایایی که هر فردی را به فریلنسری ترغیب می‌کنند، عبارتند از:

ساعت کاری منعطف

فریلنسرها، ساعت کاری خاصی ندارند و تنها لازم است در یک تاریخ مشخص پروژه خود را تحویل دهند. آن‌ها می‌توانند کار خود را از ساعت دلخواه‌شان آغاز کنند و در هرزمانی که نیاز داشتند نیز آن را تعطیل کنند.

عدم رفت‌وآمد روزانه

فریلنسرها، محیط کاری مشخصی ندارند. آن‌ها می‌توانند در فضای خانه یا در کافه و کتابخانه یا در هر فضای دیگری که در آن راحت هستند، کار کنند. از این جهت نیز شرایط بسیار خوبی دارند.

عدم پرداخت هزینه‌های مالیات

کسب درآمد از فریلنسری در ایران هیچ مالیاتی ندارد و از این جهت افراد آسوده‌خاطر هستند. و این موضوع موجب آسودگی خاطر دورکاران شده است.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه