رپورتاژ آگهی/

مهم ترین رقبای بیت کوین

کدخبر : 59860

ما در این مقاله به معرفی مهم ترین رقبای بیت کوین می پردازیم اما بهتر است ابتدا با کریپتوکارنسی آشنا شوید؛ کریپتوکارنسی در واقع یک نوع از دارایی و یا پول دیجیتال به حساب می آید که طراحان کریپتوکارنسی با استفاده از فناوری رمزنگاری به طراحی آن پرداخته اند. واژه کریپتوکارنسی به معنی رمز ارز بوده که امروزه به ارز دیجیتال یا کریپتو (Crypto) نیز شناخته می ‌شود و به این نام مشهور شده است. اگر بخواهیم در مورد ماهیت اصلی هر کریپتوکارنسی بحث کنیم باید بگویم که ماهیت اصلی آن یک پول دیجیتال و غیرمتمرکز (Decentralized) بوده که با استفاده از فناوری رمزنگاری طراحی شده است. در سال 2008 برای اولین بار بیت کوین به سراسر جهان معرفی شد. جالب است بدانید که بیت کوین که امروزه در میان کاربران بازارهای مالی بسیار مشهور است و به عنوان نخستین کریپتوکارنسی جهان شناخته می شود که به عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین کریپتوکارنسی دنیا با بیشترین اهمیت و اثرگذاری بر این بازار و صنعت فعالیت می ‌کند و تاکنون نیز بسیار موفق دیده شده است. ما قصد داریم مهم ترین رقبای بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم تا بدانید تنها بیت کوین نیست که محبوب است.

پادشاه ارز دیجیتال

قبل از آنکه به بررسی مهم ترین رقبای بیت کوین بپردازیم بهتر است ابتدا با پادشاه ارز دیجیتال یعنی بیت کوین آشنا شوید. همانطور که گفتیم بیت کوین (Bitcoin) به عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز شناخته می شود و با نماد BTC نیز نشان داده می شود. از مهم ترین ویژگی بیت کوین می توان به این اشاره کرد که این رمزارز توسط هیچ نهاد دولتی اداره نمی ‌شود و هیچ نظارتی بر روی آن از سوی نهادهای حکومتی اعمال نمی شود؛ و تنها ۲۱ میلیون واحد از آن وجود دارد. سایت Bitcoin.org سایت رسمی پادشاه ارز دیجیتال یعنی بیت کوین است که در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو خریداری شده است و اکنون نیز تحت نظارت او است. امروزه واحد پول های کشورها مانند ریال، دلار، یورو توسط حکومت ها ایجاد شده است و تحت نظارت آن ها قرار دارد؛ اما برخلاف این ارزها بیت کوین توسط هیچ حکومتی ساخته نشده است و یک ارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده است که به ‌صورت غیرمتمرکز می‌ تواند توسط افراد مختلف در سرتاسر جهان مدیریت شود. از دیگر ویژگی های بیت کوین می توان به این اشاره کرد که حتی افرادی که در شبکه بیت کوین فعالیت می ‌کنند نیز توسط فرد یا نهاد خاصی انتخاب نمی‌ شوند و تصمیم برای فعالیت در این شبکه، کاملا داوطلبانه و اختیاری است.

از عللی که موجب شد بیت کوین برای اولین بار بسیار مشهور شود می توان به دلیل نوسانات قیمتی منحصر به‌ فرد و سود هنگفتی که به سرمایه‌گذاران اولیه خود داده اشاره کرد. این ویژگی موجب شد که بیت کوین بر سر زبان‌ ها بیفتد و توجه علاقه ‌مندان به بازارهای مالی را به خود جلب کند. به طوری که بیشتر فعالان بازارهای مالی به آن نظر مثبتی داشتند. بهتر است بدانید که ارز دیجیتال بیت کوین دو کاربرد بسیار مهم دارد؛ کاربرد پول و ابزاری برای انتقال ارزش. به این صورت که افراد بتوانند با آن کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند بدون آنکه به طور فیزیکی پولی را رد و بدل کنند. دومین کاربرد ارز دیجیتال ابزاری مانند طلا برای ذخیره ارزش است، افراد با خریداری آن می ‌توانند ارزش دارایی خود را حفظ کنند و از تورم در امان بمانند زیرا تورم به صورت مستقیم بر ارزش دارایی تاثیر می گذارد که بیت کوین این مشکل را حل کرده است.

آشنایی با مهم ترین رقبای بیت کوین

اتریوم

در معرفی مهم ترین رقبای بیت کوین ابتدا به اتریوم می پردازیم، پس از آنکه پادشاه ارز دیجیتال یعنی بیت کوین به طور رسمی از سال 2008 کار خود را شروع کرد و وارد بازارهای مالی دیجیتال شد. یک جوان روسی به نام ویتالیک بوترین تصمیم گرفت با الهام از این ارز دیجیتال اقدام به خلق رمز ارزی با عنوان اتریوم (Ethereum) کند او سر انجام در سال 2015 توانست اتریوم را وارد بازار ارزدیجیتال کند و اکنون نیز اتریوم به عنوان مهم ترین رقیب بیت کوین شناخته می شود.

ویتالیک بوترین با این هدف اتریوم را خلق کرد که شرایطی را فراهم کند تا علاوه بر فعالیت های پولی دیجیتال تمامی فعالیت های مالی دیگر را نیز بتوان در بستر دیجیتالی و به صورت غیرمتمرکز بدون وجود واسطه ها به انجام رساند.

اتریوم نیز به عنوان یک ارز دیجیتال فعالیت می کند. این ارز در بستر شبکه بلاک چین به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کند و مهم ترین ویژگی اتریوم این است که با استفاده از آن علاوه بر انتقال پول دیجیتال امکان انجام قراردادهای هوشمند مختلف در این بازار مالی بدون واسطه و به صورت دیجیتالی وجود دارد.

همچنین از ویژگی های مهم اتریوم می توان به این اشاره کرد که در ارز دیجیتال اتریوم، ما با نامحدود بودن عرضه روبرو هستیم. همچنین از دیگر ویژگی های اتریوم این است که برای ذخیره اتر هم مانند سایر ارزهای دیجیتال نیاز به استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می باشد. بهتر است بدانید که پلتفرم اتریوم بسیار امن و غیر قابل نفود می باشد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

کاردانو

در معرفی مهم ترین رقبای بیت کوین حال به کاردانو می رسیم. کاردانو نیز یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که ارز دیجیتال آن «Ada» نام دارد و به عنوان یکی از مهم ترین ارزهای بازارهای مالی شناخته می شود. مهم ترین کارایی کاردانو مربوط به انتقال پول دیجیتالی و همچنین ثبت قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه‌ های غیرمتمرکز است و کاربران کاردانو می توانند برای این منظور از کاردانو بهره ببرند. همچنین اینگونه می توان گفت که کاردانو یک رقیب برای اتریوم و دیگر پلتفرم های قرارداد هوشمند نیز محسوب می شود.

‌ چارز هاسکینسون (Charles Hoskinson) به عنوان اولین بنیانگذار کاردانو شناخته می شود. چارز هاسکینسون خود از یکی از اعضای تیم اتریوم بود که تصمیم گرفت کاردانو را طراحی و وارد بازارهای ارز دیجیتال کند. سال ۲۰۱۵ پروژه کاردانو کلید خورد و به مدت دو سال به ‌منظور یافتن راه حل‌ هایی برای مشکلات اتریوم و بیت کوین، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. پس از آنکه کاردانو وارد عرصه شد توانست با ایجاد فرایندهای جدید در تاًیید تراکنش‌ ها و ایجاد بلاک، مسائل مقیاس ‌پذیری در بیت کوین و قراردادهای هوشمند در اتریوم را حل کند.

به گفته تیم توسعه‌ دهنده این پلتفرم، کاردانو اولین پروژه مبتنی بر بلاک چین است که با فلسفه علمی و تحقیقات دانشمندان طراحی شده است. همانطور که در قسمت بالا گفتیم این پروژه در سال 2015 کلید خورد و ارز دیجیتال کاردانو (Ada) در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) به صرافی‌ ها عرضه شد و توانست نظر بسیار از معامله گران را به خود جلب کند.

همانطور که اشاره شد، مانند اتریوم، با استفاده از کاردانو و امکان ایجاد قراردادهای هوشمند، می‌ توان روی این بلاک چین برنامه‌ های غیرمتمرکز ساخت؛ برنامه‌ هایی که هیچکس نمی‌تواند آنها را متوقف کند.

مهم ترین هدف تیم سازنده کاردانو این بود که دو نیاز اساسی کاربر و تنظیم‌ کننده مقررات را در نظر گرفته و تلاش کنند تا بین موارد قانونی و حریم خصوصی کاربران ‌تعادل برقرار کنند؛ همچنین کاردانو شباهت بسیار زیادی با اتریوم دارد. جالب است بدانید که به دلیل شباهت کاردانو به اتریوم و چون سرمایه گذاران کاردانو نیز ژاپنی بودند این پروژه به اتریوم ژاپنی نیز معروف است.

در مقایسه بین کاردانو و بیت کوین اینگونه می توان گفت که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین که از روش ماینینگ یا همان اثبات کار (Proof Of Work) برای حفظ امنیت شبکه و تأیید تراکنش‌ها استفاده می ‌کنند، کاردانو از الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) بهره می ‌برد.

سولانا

سولانا نیز از مهم ترین رقبای بیت کوین به حساب می آید، کارمز تراکنش بسیار بالا در ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETC) که برای پردازش کسر می شود موجب شده است بسیار از سرمایه گذاران بازارهای مالی به دنبال ارزی باشند که کارمزد کمتری داشته باشد تا هزینه کمتری برای کارمزد تراکنش پرداخت کنند. ارز دیجیتال سولانا که در این مقاله به عنوان مهم ترین رقبای بیت کوین معرفی شد نسبت به دیگر پلتفرم ها کارمزد کمتری دریافت می کند. این رمزارز به دلیل سرعت بالا در تراکنش و کارمزد تراکنش پایینی که دارد، به یکی از رقبای اصلی برای بهترین ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

پلتفرم سولانا ابتدا در سال 2017 برای اولین بار به بازارهای مالی ارائه شد. این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم بلاک چین به جهت میزبانی و ایجاد بستر مناسب برای برنامه ‌های غیرمتمرکز (dApps) و مقیاس پذیری تأسیس شد. Solana یک پروژه منبع باز است با ویژگی‌ های سرعت انجام تراکنش بالا، مقیاس پذیری بالا، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و کارمزد تراکنش پایین است. “Solana” در مقایسه با دیگر بلاک چین‌های رقیب، مانند اتریوم و… تعداد بالایی تراکنش را در زمان کوتاه و با کارمزدی پایین، پردازش می ‌کند و همین امر موجب شده است که این پلتفرم در بین سرمایه گذاران بسیار محبوب باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد.

این شبکه از نظر تئوری می ‌تواند بیش از 710,000 تراکنش در ثانیه (TPS) را بدون نیاز به هیچ راه حل مقیاس ‌پذیری پردازش کند. معماری بلاک چین نسل سوم سولانا برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌ های غیرمتمرکز (dApp) طراحی شده است.

بایننس کوین

بایننس کوین از دیگر رقبای بیت کوین است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم. بایننس کوین (BNB) نیز از ارزهای رمزنگاری شده محسوب می شود که یک معامله گر می تواند با استفاده از بایننس کوین به مبادله و پرداخت هزینه در صرافی Binance استفاده کند. در سال 2018 صرافی Binance به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده در دنیا شناخته شد که در بایننس کوین در هر ثانیه بیش از ۱.۴ میلیون تراکنش در آن انجام می ‌شود. بهتر است بدانید که شما نیز می توانید در صرافی های داخل ایران به خرید و فروش بایننس کوین بپردازید.

بایننس کوین در سال 2023 به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های موجود از نظر حجم معاملات روزانه محسوب می شود. چانگ پنگ ژائو که یک فرد چینی است برای اولین بار بایننس کوین را طراحی و وارد بازارهای مالی کرده است. اگر بخواهیم لیستی از افراد مشهور و ثروتمند در بازارهای مالی تهیه کنیم می توان نام چانگ پنگ ژائو را در اول لیست قرار داد؛ او یکی از مشهورترین افراد حاضر در دنیای کریپتوکارنسی است.

بد نیست بدانید هنگامی که بایننس کوین ارائه شد در چین قرار داشت اما عللی همچون سخت گیری های بسیار زیاد دولت چین در زمینه ارزهای دیجیتال موجب شد تا این صرافی به کشور ژاپن منتقل شود. همچنین از دیگر علل انتقال این صرافی به کشور ژاپن این بود که کشور ژاپن از ارزهای دیجیتال استقبال می کند و از صرافی بایننس کوین نیز بسیار استقبال به عمل آمد. این صرافی از زمانی که به طور رسمی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد تاکنون پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده و توانسته است به بزرگترین صرافی برای تجارت ارزهای دیجیتال تبدیل شود، به همین دلیل زمانی که صرافی بایننس، رمز ارز بایننس را به لیست خود اضافه کرد به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

ارز دیجیتال بایننس کوین در ابتدا برای تحقق دو هدف مهم یعنی پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و معاملات در صرافی بایننس به وجود آمد. اکنون نیز کاربران این ارز برای پرداخت کم کارمزد از آن استفاده می کنند و این صرافی به یکی از محبوب ترین صرافی های بازارهای مالی تبدیل شده است.

هنگامی که ارز بایننس کوین به بازارهای مالی ورود کرد قیمتی در حدود ۰.۱ دلار داشت اما در اواخر سال ۲۰۱۷ بود که قیمت این توکن به ۲۵ دلار رسید و کاربران افزایش قیمت این ارز را مشاهده کردند و این امر سبب شد که سرمایه گذاران به آینده این ارز دیجیتال امیدوار شوند و پس از اینکه این امید در سرمایه گذاران زنده شد عده زیادی از آن ها به سرمایه گذاری بر روی بایننس کوین ترغیب شدند. اگر شما نیز قصد دارید بر روی این ارز سرمایه گذاری کنید بهتر است بدانید که خرید BNB می‌تواند سرمایه‌ گذاری آینده‌ داری باشد و برای شما نیز سود بسیار زیادی به همراه داشته باشد. همچنین در رابطه با کاربرد بایننس کوین اینگونه می توان گفت که بایننس کوین نیز مانند دیگر ارز دیجیتال ها کاربرد بسیار زیادی برای معامله گران به غیر از معامله در صرافی بایننس دارد. این ارز برای کاربردهای متنوع در بازار ارزهای دیجیتال مشهور شده است.

ریپل

در این بخش به بررسی ارز ریپل می پردازیم شما با مطالعه این بخش اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد ارز ریپل دریافت خواهید کرد. اولین نکته‌ای که باید هر معامله گری بداند این است که ریپل در واقع هم یک پلتفرم بسیار گسترده است و هم یک ارز دیجیتال، اکنون از ریپل می توان به عنوان یکی از مهم ترین رقبای بیت کوین یاد کرد. پلتفرم ریپل برای شبکه‌ پرداخت دیجیتال ‌اش در میان کاربران بازارهای مالی شناخته‌ شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد اما دارای کریپتوکارنسی مختص به خود نیز هست. پلتفرم Ripple یک پروتکل به‌ صورت متن‌ باز است که به‌ منظور انجام تراکنش‌های سریع و ارزان طراحی شده است. ریپل به‌ جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاک چین، از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملات اش استفاده می ‌کند. تراکنش ‌های ripple در عرض چند ثانیه تأیید می‌ شوند و هزینه‌ بسیار کمی دارند (در مقایسه با بیت کوین که تائید معاملاتش زمان بیشتری طول می‌ کشد و هزینه‌ های بالایی را نیز شامل می‌ شود). ریپل قطعاً قصد دارد تا بر تمام معاملات بین‌ المللی در سراسر جهان تسلط داشته باشد، این پلتفرم نه ‌تنها ارز دیجیتال مخصوص به خود یعنی همان ریپل (XRP) را دارد بلکه به همه‌ افراد این امکان را می ‌دهد تا از طریق این پلتفرم، ارز دیجیتال خود را در RippleNet ایجاد کنند.

ریپل نقش به خصوصی در دنیای فناوری‌ های بلاک چین ایفا می ‌کند؛ در حالی که سایر پروژه‌ ها مسیری برخلاف سیستم بانکی کلاسیک را دنبال می‌ کنند. ریپل در تلاش است تا با آن‌ ها همکاری داشته باشد، به این منظور، RippleLabs (سازمان در پس Ripple) چندین محصول با نام‌ های xRapid، xCurrent و xVia را راه ‌اندازی کرده است که این‌ ها می‌ توانند توسط بانک‌ ها برای پردازش معاملات جهانی مورد استفاده قرار گیرند. توکن XRP که برای پردازش این معاملات استفاده می ‌شود، به‌ عنوان ارزی واسط در شبکه ripple عمل می ‌کند؛ به بیان ساده‌ تر، ارز ورودی با XRP مبادله می‌ شود، سپس برای انجام تراکنش به شبکه انتقال داده می‌ شود و پس از رسیدن به گیرنده به ارز خروجی تبدیل می‌ شود. این بدان معناست که معاملات با دو ارز مختلف نیز امکان‌ پذیر است، XRP در حال حاضر تنها کوین مورد استفاده در RippleNet است؛ با این وجود، ازنظر تئوری این امکان وجود دارد که بانک‌ ها بتوانند کوین ‌های خود را ایجاد و از آن‌ها در این شبکه استفاده کنند. به‌ اصطلاح، این gateway ها هستند که در این شبکه نقش واسطه را بر عهده دارند.

ارز ترون

در بررسی ارز دیجیتال ترون که یکی از مهم ترین رقبای بیت کوین محسوب می شود ابتدا به تاریخچه ظهور این ارز می پردازیم. ارز دیجیتال ترون مانند دیگر ارزهای معرفی شده در این مقاله بر بستر بلاک‌ چین با رمزارز بومی خود بوده است. فردی به نام سان یاچن در یک در سازمان غیرانتفاعی سنگاپور، ارز ترون را طراحی کرد. این فرد که بیشتر به نام جاستین سان Justin Sun شناخته می ‌شود را می توان موسس ارز دیجیتال ترون شناخت، او در گذشته اپلیکیشن دوست ‌یابی موبایل به نام پی وو (Peiwo) را تاسیس کرده ‌بود.

سان یاچن همچنین در سال ۲۰۱۵ بعنوان نماینده‌ پلتفرم ارز دیجیتال ریپل Ripple فعالیت می ‌کرد اما بعد از تاسیس ترون، سمت خود را در ریپل ترک کرد. از این رو پیشینه‌ تجاری جاستین سان مورد توجه سرمایه ‌گذاران از جمله تانگ بینسن بنیان ‌گذار کلش‌آف‌ کینگز clash of kings برای همکاری با او در پروژه ترون و دای وی (Dai Wei) بنیانگذار پلتفرم اشتراک گذاری دوچرخه، اوفو قرار گرفت.

هنگامی که ارز ترون منتشر شد دفاتر اولیه اش در سنگاپور و سانفرانسیسکو قرار گرفته بود. شبکه‌ آزمایشی ارز دیجیتال ترون، بلاک‌ چین اکسپلور و کیف ‌پول مبتنی بر وب ترون همگی در مارس ۲۰۱۸ راه‌ اندازی شدند. طولی نکشید که این ارز و شبکه، فراتر از آسیا، شهرتی جهانی پیدا کرد؛ شبکه اصلی ارز دیجیتال ترون نیز کمی بعد از آن‌ها یعنی در می ۲۰۱۸ پیاده ‌سازی شد.

ترون نیز یک پلتفرم بلاک‌ چین غیرمتمرکز برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند با توان عملیاتی بالا ‌است. از ترون می توان به عنوان یکی از هوشمندانه ترین پروژه های بازار رمزارز یاد کرد. طراحان این ارز تلاش کردند تا یک سیستم تولید محتوای بین المللی رایگان با استفاده از تکنولوژی بلاک‌ چین ارائه دهند و همین ویژگی ترون موجب شد تا بتواند نظرات مثبت بسیار زیادی از سوی کاربران به خود جلب کند.

هدف ساخت ارز دیجیتال ترون در واقع ایجاد یک پلتفرم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان و جهانی است که مزایای فناوری ذخیره‌ سازی توزیع شده را ارائه می ‌دهد و در عین حال اشتراک گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می ‌کند. به عبارت دیگر فراهم کردن فضایی برای کاربران که بتوانند محتوا یا اپلیکیشن‌ های مورد نظرشان را بدون وابسته بودن به سرویس‌های متمرکز ایجاد کنند. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که ارز دیجیتال ترون به عنوان معروف ‌ترین و بزرگترین بلاک‌ چینی که کوین آن مورد استفاده قرار می ‌گیرد و برمبنای ایجاد یک اینترنت توزیع ‌پذیر پایه‌ گذاری شده، شناخته می‌ شود.

پولکادات

از پولکادات می توان به عنوان یک شبکه مولتی چین یا چند زنجیره‌ای یاد کرد. این ارز برای اتصال بلاک چین‌های تخصصی مختلف به یک شبکه واحد از طریق پل بلاک چین طراحی و ارائه شده است؛ ارز پولکادات ابتدا توسط بنیاد اینترنت نسل سوم ایجاد شده است و تیم توسعه دهنده آن ادعا می ‌کند که پولکادات یک گام بسیار مهم در مسیر توسعه فناوری بلاک چین است.

طراحان ارز پولکادات تلاش کردند با ایجاد شبکه‌ ای واحد از بلاک چین ‌های هدفمند و یکپارچه، یک راه حل جدید برای مشکلات عدم تعامل بلاک چین‌ها با یکدیگر و مقیاس ‌پذیری ارائه دهند و این هدف را می توان یکی از مهم ترین اهداف ارز پولکادات محسوب کرد. Polkadot به دنبال این است که مزایای بلاک چین‌ های مختلف را در کنار هم قرار دهد و یک بازار غیر متمرکز را به کاربران خود عرضه کند تا کاربرانش بتوانند در این بازار به خدمات بسیار وسیع سرویس های مختلف دست یابند و این دستیابی کاربران با شیوه منصفانه تری صورت گیرد.

البته جالب است بدانید که کاربران حوزه ارزهای دیجیتال نظرات بسیار جالبی در مورد ارز پولکادات دارند. آنها بر این باورند که، پولکادات یک پروژه بسیار کاربردی است که قصد دارد یک بلاک چین واحد برای تمام امور را در اختیار کاربران خود قرار دهد و این ارز در این زمینه توانسته بسیار موفق عمل کند اما بر اساس اطلاعات موجود در وب‌ سایت رسمی این پروژه، پولکادات به دنبال ایجاد شبکه‌ای از بلاک چین‌ های هماهنگ است که به‌ راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می ‌کنند. بلاک چین ‌هایی که از طریق شبکه پولکادات به یکدیگر متصل می‌ شوند به طور موازی با هم عمل می‌ کنند که پاراچین نام دارند.

دکتر گاوین وود برای اولین بار پولکادات را طراحی کرده است، او از مهم ترین بنیانگذاران اتریوم و مخترع زبان برنامه نویسی Solidity است که توانسته ارز دیجیتال پولکادات را به گونه ای طراحی کند که اکنون این ارز به عنوان یکی از مهم ترین رقبای بیت کوین شناخته می شود. دکتر وود کار بر روی ایده طراحی نسخه خرد شده اتریوم را در اواسط سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و اولین پیش نویس white paper را در اکتبر ۲۰۱۶ منتشر کرد. وود در سال ۲۰۱۵ شرکتی به نام Parity Technologies را با جوتا اشتاینر تاسیس کرد، هدف این شرکت اجرای پروژه‌ های مختلف بر بستر اتریوم بود.

در ادامه تاریخچه ارز پولکادات بهتر است بدانید که در سال ۲۰۱۷، دکتر وود و پیتر زابان بنیاد Web3 را تاسیس کردند. وب ۳ یک نهاد غیرانتفاعی برای حمایت از تحقیق و توسعه Polkadot است و برای نظارت بر کمک‌ های مالی جمع آوری شده تاسیس شده است. بنیاد Web3 مستقر در سوئیس، اولین فروش توکن پولکادات را در اکتبر ۲۰۱۷ با استفاده از یک حراج در هلند به نام Spend-All Second Price انجام داد. این حراج ۱۴۵ میلیون دلار را در کمتر از دو هفته به دست آورد و ۵۰ درصد از عرضه اولیه (حدود ۱۰ میلیون ارز دات) را به فروش رساند و پس از این حراج بود که بنیاد Web3 شرکت Parity Technologies را برای توسعه Polkadot انتخاب کرد.

لایت کوین

ارز لایت کوین نیز به عنوان یک فورک از شبکه بیت کوین شناخته می شود. از مهم ترین ویژگی های این ارز می توان به پرداخت‌ های فوری و کم هزینه ای که برای کاربران خود فراهم می ‌کند اشاره کرد. ارز لایت کوین از زمانی که منتشر شده است تاکنون توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد. این ارز به دلیل پرداخت فوری و کم هزینه سرمایه گذاران بسیار زیادی به خود جذب کرده است و سرمایه گذاران بی شماری بر روی ارز لایت کوین سرمایه گذاری کرده اند. ارز لایت کوین امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال و همچنین رقیب سرسخت بیت کوین به شمار می آید.

چارلی لی که یک مهندس خلاق و علاقه مند به دنیای ارز دیجیتال است برای اولین بار ارز لایت کوین را طراحی کرده است. ارز لایت کوین نیز مانند دیگر ارزهای موجود در این مقاله یک ارز رمزنگاری ‌شده همتا به همتا است که از یک فورک در بلاک چین بیت کوین با هدف افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش‌ ها ایجاد شد.

جالب است بدانید که ارز لایت کوین به ارز دیجیتال نقره ای معروف است و علت این موضوع نیز این است مقدار عرضه LTC محدود است (۸۴ میلیون) و با گذشت زمان بر اعتبار و قیمت آن افزوده خواهد شد. به طوری که آن ‌ها پیش بینی می‌ کنند در آینده قیمت لایت کوین به یک چهارم قیمت بیت کوین برسد و بتواند جایگاه خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد؛ همین امر موجب شده است که ارز لایت کوین از رقبای بسیار قدرتمند بیت کوین محسوب شود. رمزارز لایت کوین (Litecoin) که امروزه طرفداران بسیار زیادی در بازارهای ارزهای دیجیتال دارد؛ با نماد اختصاری LTC توکن بومی شبکه لایت کوین است شناخته می شود. این ارز دیجیتال در حال حاضر رتبه ۱۴ بازار را به خود اختصاص داده است، از لایت کوین می‌ توان به عنوان ابزاری برای پرداخت و انجام تراکنش‌های سریع و ارزان استفاده کرد و همین ویژگی لایت کوین موجب شده است که در بین فعالان حوزه ارز دیجیتال بسیار مشهور شود.

از روش ‌های بدست آوردن لایت کوین می توان به مالکیت از راه استخراج لایت کوین اشاره کرد. این روش یکی از روش‌های کسب LTC، استخراج است. دومین روش خرید از صرافی ارز دیجیتال است که این روش ساده ترین راه به دست آوردن لایت کوین است. خرید لایت کوین از صرافی‌ ارز دیجیتال سریع‌ ترین و امن ‌ترین روش کسب این ارز دیجیتال به شمار می رود، در این روش صرافی‌ ها شما را به بازار ارز دیجیتال وصل می ‌کنند تا بتوانید به طور مستقیم ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. البته در روش دوم باید توجه کنید که با اینکه نحوه معامله لایت کوین در هر صرافی ارز دیجیتال می ‌تواند متفاوت باشد حتما راهنمای خرید لایت کوین را قبل از خرید و فروش این رمزارز مطالعه کنید تا در این خرید و فروش دچار مشکل نشوید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه