چرا باید بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال سهمی از پس‌انداز ما داشته باشد؟

کدخبر : 60266

طی چند سال اخیر، ارزهای دیجیتال به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند و روزبه‌روز محبوبیت آن‌ها رو به افزایش است. بسیاری از افراد حتی برای آسایش دوران بازنشستگی خود، خرید ارز دیجیتال را در اولویت قرار داده‌اند. اما ارزهای دیجیتال چه فوایدی دارند و چرا بیت کوین و ارزهایی مانند ترون باید سهمی از پس‌انداز ما داشته باشند؟ در این مقاله به این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد، پس همراهمان بمانید.

فواید ارزهای دیجیتال

بسیاری از افراد برای خرید ارز دیجیتال مردد هستند، در ادامه می‌گوییم چرا باید روی این دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

سرعت تراکنش

یکی از فواید ارزهای دیجیتال سرعت بالای تراکنش‌هایشان است. بنابراین در بعضی از بلاکچین‌ها، حتی در عرض چند دقیقه، می‌توانید مقدار ارز موردنظر خود را به یک حساب دیگر انتقال دهید.

در امان بودن از تورم

یک دلیل دیگر برای خرید ارز دیجیتال این است که از تورم در امان بمانید. با توجه به افزایش قیمت دلار و همچنین تورم در کشورمان، با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال می‌توانید در دراز مدت سرمایه خود را حفظ کنید. از طرفی با افزایش قیمت ارزهایی که خریده‌اید، حتی به سود قابل توجهی برسید.

هزینه‌های تراکنش

هزینه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در مقایسه با هزینه استفاده از سایر خدمات مالی نسبتا کم است.

دسترس‌پذیری

تمام افراد امکان خرید ارز دیجیتال را دارند. برای این کار تنها به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و یک ارتباط اینترنتی نیاز دارید. فرایند نصب یک کیف پول ارز دیجیتال در مقایسه با افتتاح حساب در یک موسسه مالی، فوق‌العاده سریع است. همچنین نیازی نیست کارت شناسایی خود را ارائه دهید.

حریم خصوصی

با توجه به اینکه برای انتقال ارزهای دیجیتال نیاز به افتتاح حساب در یک موسسه مالی نیست، می‌توانید حریم خصوصی خود را حفظ کنید. تراکنش‌ها در دنیای کریپتو به‌صورت ناشناس انجام می‌شوند و اطلاعاتی از شما فاش نخواهد شد.

چرا باید بیت کوین بخریم؟

بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال طی سال‌های اخیر از جمله دارایی‌هایی بوده است که بهترین عملکرد را از نظر سود مالی داشته‌اند. زمانی که این ارز دیجیتال در سال 2009 خلق شد، عملا ارزشی نداشت. اما بیت کوین امروزه با قیمت تقریبا 30 هزار دلار معامله می‌شود که رشد میلیون درصدی آن را نشان می‌دهد. برای خرید این ارز باید به دلایل مهم زیر اشاره کنیم.

1) رشد قابل توجه قیمت

ارزهای دیجیتال توانسته‌اند نظر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند، به‌خصوص افرادی که دنبال سودهای کلان هستند. اجازه دهید یک نگاه به گذشته بیاندازیم. بیت کوین در سال 2010 تنها با قیمت 0.10 دلار معامله می‌شد که کمترین قیمت ثبت‌شده برای این ارز است. تنها 3 سال بعد، ارزش پادشاه دنیای کریپتو به 250 دلار رسید تا رشد بیش از 250 هزار درصد را نشان دهد. قرن‌ها طول می‌کشد تا بازار سهام برای سرمایه‌گذاران خود سود مشابهی داشته باشد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که با تغییر روند بازار و بولیش شدن آن، بیت کوین دوباره سقف قیمتی جدیدی را ثبت خواهد کرد.

خرید ارز دیجیتال

2) بیت کوین یک دارایی غیرمتمرکز است

ویژگی مهم اکوسیستم بیت کوین، غیرمتمرکز بودن آن است. ساده‌تر بخواهیم بگوییم، شبکه بیت کوین را هیچ نهاد یا سازمان مرکزی کنترل نمی‌کند. در مقابل ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا و یورو تحت کنترل بانک‌های مرکزی قرار دارند. به‌عبارت دیگر بانک مرکزی سیاست‌های مالی مانند نرخ سود و سطح عرضه را تعیین خواهد کرد. اما سرمایه‌گذاران بیت کوین با نگه داشتن این ارز می‌توانند کنترل ثروتشان را خودشان در دست داشته باشند.

3) عرضه بیت کوین ثابت و محدود است

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که ارزهای سنتی با آن روبرو می‌شوند، تورم است که باید آن را اغلب نتیجه سیاست‌های بانکی بدانیم. بیت کوین به چندین طریق این مشکل را رفع می‌کند. ابتدا و مهم‌تر از همه، عرضه این ارز دیجیتال در کد آن مشخص شده است و مقدار آن را هیچ دولت یا بانک مرکزی نمی‌تواند تغییر دهد. بنابراین عرضه بیت کوین قابل پیش‌بینی است و این ارز دیجیتال از ابرتورم در امان می‌ماند.

4) بیت کوین می‌تواند به یک ذخیره ارزش تبدیل شود

ذخیره ارزش یعنی دارایی که با گذشت زمان همچنان ارزشمند باشد و برای خرید آن متقاضی وجود داشته باشد. علت این موضوع معمولا عرضه محدود آن دارایی است، در حالیکه تقاضا برای آن همچنان وجود دارد. به‌عنوان مثال طلا و نفت ذخیره ارزش هستند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بیت کوین جای ارزهای فیات مانند دلار را خواهد گرفت و می‌تواند یک ذخیره ارزش نیز باشد.

این ارز طی 5 سال گذشته از نظر قیمت بیش از 371 درصد رشد کرده است، در حالیکه این آمار برای رشد قیمت طلا (در بازارهای خارجی نه کشورمان) 58 درصد است.

خرید ترون برای تراست ولت

چرا باید روی ترون سرمایه‌گذاری کنید؟

در ادامه دلایل خرید ترون و ارتباط آن با خرید ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

1) ترون تیم توسعه قدرتمندی دارد

تیم توسعه یک ارز دیجیتال موفقیت یا شکست آن را تعیین می‌کند. درباره ترون باید بگوییم یکی از بهترین تیم‌های توسعه را در دنیای کریپتوکارنسی دارد. آن‌ها نه تنها توانسته‎اند یکی از مقیاس‌پذیرترین بلاکچین‌ها را طراحی کنند، بلکه به‌صورت منظم روی آن کار می‌کنند تا با نیازهای در حال تغییر بازار سازگار باشد.

2) ترون یکی از بهترین انتخاب‌ها برای توزیع غیرمتمرکز محتوا است

ترون به توزیع غیرمتمرکز محتوا کمک می‌کند. کاربران با استفاده از بلاکچین ترون می‌توانند محتوایی مانند اسناد، فیلم‌ها و سایر محتوا را به‌اشتراک بگذارند و با ارز ترون پاداش بگیرند.

3) هزینه تراکنش‌های ترون بسیار کم است

یکی دیگر از دلایل خرید ترون برای تراست ولت هزینه‌ بسیار پایین تراکنش‌های آن است. شما با هزینه بسیار کم می‌توانید برای دوستان خود ترون بفرستید و این تراکنش‌ها تقریبا فوری انجام می‌شوند.

4) ترون یک بلاکچین مستقل است

ترون به‌عنوان یک توکن ER20 شروع به فعالیت کرد اما بعدا صاحب بلاکچین اختصاصی خود شد. به‌همین علت این ارز از مشکلات بلاکچین اتریوم در امان است. همین موضوع باعث رشد مستقل ترون نیز شده است تا توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند را روی این بلاکچین نیز اجرا کنند.

سخن نهایی

این روزها دیگر کسی نیست که به فکر خرید ارز دیجیتال نباشد. ارزهای دیجیتال را باید آینده دنیای اقتصاد و مالی دنیا بدانیم و طبق نظر کارشناسان، با توجه به دسترسی گسترده بسیاری از کاربران به اینترنت و صرافی‌های غیرمتمرکز و متمرکز ارزهای دیجیتال، این دارایی‌های دیجیتال با گذشت زمان ارزش فراوانی کسب می‌کنند. در این مقاله چندین دلیل را برای خرید بیت کوین و ترون به همراه فواید ارزهای دیجیتال توضیح دادیم.

با توجه به نکات بالا بدون شک دوست دارید از اخبار بیت کوین مطلع باشید. اینوکس یکی از بهترین مراجع فارسی در انتشار اخبار مربوط به این ارز و سایر ارزهای دیجیتال است. همچنین مقالات این سایت کمک خواهند کرد درک بهتری از بازار کریپتو داشته باشید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه