رپورتاژ آگهی/

اهمیت مرطوب نگه داشتن پوست

اهمیت مرطوب نگه داشتن پوست
کدخبر : 61270

بعد از تغذیه سالم شاید بتوان گفت ساده ترین کاری که می توانیم برای داشتن پوستی سالم و شاداب انجام دهیم، استفاده از مرطوب کننده ها است. کرم مرطوب کننده خارجی و ایرانی در قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. اگر توانایی مالی زیادی ندارید، می توانید از نمونه های ارزان تر این محصولات استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، می توانند به سلامتی، شادابی و جوانسازی پوست شما کمک زیادی کنند. افرادی که پوست های حساسی دارند به راحتی می توانند با قرار دادن کرم مرطوب کننده در روتین روزانه پوست خود محافظت خوبی از پوست خود به عمل بیاورند. ما در این مطلب می خواهیم در مورد اهمیت استفاده از مرطوب کننده ها در سلامت پوست با شما صحبت کنیم. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سلامت و شادابی پوستتان برای شما اهمیت دارد، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

لایه های پوست انسان

برای حفظ سلامت پوست ابتدا بهتر است با لایه های مختلف پوست آشنا شوید. به طور کلی پوست انسان ها از سه لایه مختلف با وظایف متفاوت تشکیل شده است. اولین لایه پوست اپیدرم نامیده می شود. اپیدرم همان لایه خارجی و بیرونی پوست است که شما لمس می کنید و می بینید. در زیر اپیدرم، لایه درم وجود دارد. در این لایه انواع مختلف و تعداد زیادی عصب و عروق وجود دارد.

این لایه از لایه اولیه ضخیم تر بوده و خاصیت ارتجاعی پوست به این لایه مربوط می شود. لایه سوم از پوست هیپودرم نامیده شده که مقدار زیادی از آن را چربی تشکیل می دهد. میزان چربی موجود در لایه سوم از پوست ما در هر فرد متفاوت است. میزان چربی بستگی به عوامل زیادی مانند تغذیه، ژنتیک، سن و جنس دارد. این لایه می تواند مانند یک ضربه گیر عمل کند تا بافت ها و اندام های زیرین پوست در اثر ضربات وارد شده آسیب نبینند.

حفظ سلامت پوست با استفاده از کرم مرطوب کننده به چه صورت است؟

همانطور که گفتیم با استفاده مرتب و مداوم از مرطوب کننده های پوست می توانیم به سلامت پوست خود کمک زیادی کنیم. کرم های مرطوب کننده علاوه بر تامین رطوبت می توانند بستر مناسبی را برای آرایش صورت در افراد به وجود بیاورند. همچنین می توانند به تغذیه و تقویت پوست پرداخته تا پوست شما در برابر آسیب ها مقاومت بیشتری داشته باشد. به طور کلی کرم مرطوب کننده خارجی یا ایرانی تاثیرات زیادی بر روی پوست دارند که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

کمک به انعطاف پذیری و نرمی پوست

اولین و مهمترین کاری که یک مرطوب کننده می تواند برای پوست شما انجام دهد، کمک به نرمی و لطافت پوست شما است. پوست خشک و دهیدراته می تواند به شدت زبر، شکننده و غیر منعطف شود. اکثر افرادی که پوستشان خشک می شود از حالت کشیدگی در پوست خود رنج می برنند. مرطوب کننده ها حاوی موادی مانند گلیسیرین هستند که می تواند مقدار زیادی آب را به پوست شما برساند. در نتیجه پوست از حالت دهیدراته خارج شده و نرمی و لطافت خود را دوباره به دست می آورد.

جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی

یکی از اتفاقاتی که در فصل زمستان و با سردی هوا برای پوست شما اتفاق می افتد، خشک شدن آن است. خشکی پوست می تواند باعث ایجاد چین و چروک های مختلف حتی در سن جوانی شود. بنابراین با استفاده از مرطوب کننده های مختلف باید از این اتفاق جلوگیری کنید. ترک خوردگی ها و خشک شدن فقط در پوست صورت نیست. بلکه در قسمت های مختلف بدن مانند دست ها، پاشنه پا و غیره خود را نشان می دهد.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

خشکی زیاد پوست و دهیدراته ماندن آن به مدت طولانی می تواند باعث پیری زودرس در پوست شما شود. پیری زودرس به معنی ایجاد چین و چروک های مختلف بر روی نواحی خاصی از پوست شما است. برخی نواحی از صورت یا بدن دارای پوست حساس تر و نازک تری هستند؛ مانند اطراف لب، دور چشم ها و غیره که زودتر دچار چین و چروک می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید به طور منظم و روزانه از مرطوب کننده ها و نرم کننده های پوست استفاده کنید.

محافظت از آسیب های محیطی

پوست بدن ما دارای یک لایه دفاعی به نام سد لیپیدی است. این سد می تواند از پوست در برابر آسیب های مختلف محیط دفاع کند. با افزایش سن و دهیدراته شدن پوست عملکرد این سد ضعیف می شود و نمی تواند به درستی از پوست شما محافظت کند. برای جبران این کاستی در پوست، می توانید از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده می توانند مانند این سد عمل کرده و از پوست در برابر آسیب های مختلف مراقبت کنند.

کرم مرطوب کننده خارجی، سلامت بخشی با ترکیبات بهتر به پوست

همانطور که می دانید شرکت ها و کمپانی های مختلفی اقدام به تولید محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی و مراقبتی از پوست کرده اند. کارخانه جات ایرانی و خارجی در تولید کرم های مرطوب کننده از مواد اولیه و ترکیبات مفید و مغذی پوست استفاده می کنند. برخی از کرم های مرطوب کننده خارجی فواید بسیار خوبی برای پوست افراد داشته اند. شرکت های خارجی با استفاده از علم و فناوری بروز دنیا توانسته اند کرم هایی را تولید کنند که در کنار حفظ زیبایی و شادابی پوست به حفظ سلامت و جوانسازی پوست صورت کمک زیادی خواهند کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه