رپورتاژ آگهی/

باغداری نوین را با خرید بهترین نهال های بادام آغاز نمایید!

باغداری نوین را با خرید بهترین نهال های بادام آغاز نمایید!
کدخبر : 61437

امروزه باغداری نوین بسیار گسترش یافته و افراد زیادی سعی می کنند که به این حوزه وارد شوند و یک باغ تجاری بادام راه اندازی کنند. باغداری نوین در حال حاضر یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری به شمار می رود؛ چرا که مانند بسیاری از سرمایه گذاری های نوین همچون خرید طلا، سکه و دلار استرس زا نیست و ریسک زیادی به دنبال ندارد.

با این اوصاف ما به شما هم پیشنهاد می کنیم سرمایه گذاری در زمینه احداث یک باغ تجاری را آغاز کرده و شما هم به یکی از باغداران نوین ایرانی تبدیل شوید. در ادامه این مطلب هر گونه اطلاعاتی که بابت احداث یک باغ تجاری در آینده ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را برای شما توضیح می دهیم؛ پس همراه ما باشید.

نهال های اقتصادی می توانند سود قابل توجهی به شما برسانند

با بررسی منابع معتبری مانند نهالوند، ویکی پدیا، ویکی هو و ویکی کشاورز متوجه شدیم که برخی از ارقام نهال بادام نسبت به برخی دیگر اقتصادی تر هستند و محصول بیشتری تولید می کنند؛ از همین رو ما تصمیم داریم چند مورد از آن ها را که در ایران محبوبیت زیادی دارند، به شما معرفی نماییم.

نهال بادام آذر

نهال بادام آذر در دسته نهال های اصلاح شده و پیوندی قرار می گیرد. این نهال ها به دلیل پیوندی بودنشان از مقاومت بالایی در برابر سرما برخوردارند و شما می توانید آن ها را در مناطق سردسیری بکارید.

مناسب ترین ارتفاع برای کاشت این نهال ها چیزی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است. ضمن اینکه فاصله کاشت هر نهال با نهال دیگر باید تقریبا ۴ متر باشد و اگر به صورت منظم این نهال ها را هر ۲۰ روز یکبار آبیاری نمایید، احتمالا در همان اولین سال کاشت به محصول دهی برسند و چیزی حدود ۷ کیلوگرم بادام تولید کنند.

نهال بادام تونو

نهال های ایتالیایی تونو هم جزو نهال های اقتصادی قرار می گیرند. این نهال ها چیزی حدود ۱۰ کیلوگرم بادام تولید می کنند و این میزان تولید میوه برای یک نهال بادام فوق العاده است. نهال های تونو هم در دسته نهال های اصلاح شده قرار می گیرند؛ از همین رو شما می توانید اطمینان داشته باشید که این نهال ها در برابر آفت ها و بیماری های مختلف، کاملا مقاوم اند.

به نظر می رسد که بهترین ارتفاع برای کاشت نهال های تونو، ارتفاع بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ بالاتر از سطح دریا است. با توجه به ارتفاع مناسب برای کاشت این نهال ها، انتظار می رود که نهال های تونو در مناطق سردسیری رشد خوبی داشته باشند.

ضمن اینکه نهال ها تونو باید هر ۲۰ روز یکبار آبیاری شوند و در صورتیکه خوب به آن ها برسید، بدون شک همان سال اول به باردهی می رسند.

نهال بادام مامایی

نهال های مامایی نسبت به دو نمونه دیگر اقتصادی تر هستند و محصول بیشتری تولید می کنند. این نهال ها قابلیت تولید ۱۵ کیلوگرم بادام را دارند و اگر شما به خوبی از آن ها مراقبت کنید، احتمالا بتوانید بادام بیشتری از آن به دست آورید.

نهال های مامایی هم قابلیت کاشت در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دارند؛ از همین رو می توان گفت نهال های مامایی از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در مناطق کوهستانی و سردسیری به شمار می روند.

معمولا نهال های مامایی باید به صورت منظم هر ۲۰ روز یکبار آبیاری شوند، در غیر این صورت آب مورد نیاز برای رشد نهال به آن ها نمی رسد و ممکن است که درخت بخشکد.

نهال بادام فرانیس

نهال های فرانیس نژاد فرانسوی دارند و در دسته نهال های اقتصادی و تجاری قرار می گیرند. با این اوصاف شاید به اندازه نهال های مامایی و تونو بادام تولید نکنند؛ اما به دلیل مقاومت بالا در برابر سرما و بیماری ها از محبوب ترین نهال های بادام برای کاشت در ایران به شمار می روند.

هر نهال بادام فرانیسی حدود ۷ کیلوگرم بادام در فصل برداشت محصول تولید می کند؛ اگر فکر می کنید ۷ کیلوگرم مقدار زیادی نیست باید بگوییم کاملا در اشتباهید! تولید ۷ کیلوگرم بادام با توجه به وزن هر میوه کاملا منطقی به نظر می رسد.

ضمن اینکه نهال های فرانیس در دسته نهال های دیرگل قرار می گیرند. یعنی درست بعد از اتمام سرمای بهار شکوفه می دهند و همین موضوع هم باعث شده که آن ها از محبوب ترین نهال ها باشند؛ چرا که به راحتی می توان آن ها را در مناطق کوهستانی کاشت.

با سرمایه گذاری در زمینه خرید نهال های اصلاح شده هیچگاه ضرر نخواهید کرد!

بله سرمایه گذاری در زمینه نهال های اصلاح شده هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد. در گذشته که اکثر نهال های موجود در نهالستان های ایران، نهال های بذری بودند، خرید نهال کمی ریسک بود؛ اما امروزه با وجود نهال های اصلاح شده و با کیفیت می توان گفت که خرید نهال و احداث باغ یکی از ایمن ترین روش های سرمایه گذاری است.

اکثر کارشناسان کشاورزی هم عقیده دارند که نهال های اصلاح شده کیفیت بیشتری نسبت به نهال های بذری دارند و روی خرید این نوع نهال ها به دلایل زیر تاکید می کنند:

  • نهال های اصلاح شده مقاومت بالاتری در برابر بیماری ها و آفات دارند
  • نهال های اصلاح شده معمولا پا کوتاه هستند؛ از همین رو باغدار راحت تر می تواند به آن ها رسیدگی کند.
  • این نهال ها از ریشه زایی فوق العاده ای هم برخوردارند؛ به همین دلیل به ندرت به کوددهی نیاز خواهند داشت.
  • عمر اقتصادی نهال های اصلاح شده نسبت به نهال های بذری بیشتر است.

برای شناسایی نهال های سالم باید بر چه چیزی استناد کرد؟

از اصول اولیه باغداری می توان به خرید نهال های سالم اشاره کرد؛ اما متاسفانه برخی از باغداران به این موضوع توجهی نشان نمی دهند و فکر می کنند همینکه نهالی اصلاح شده یا پیوندی باشد برای کاشت مناسب است؛ در حالی که اینگونه نیست. تمامی نهال های پیوندی و اصلاح شده سالم نیستند و نمی توانند برای کاشت مناسب باشند.

برای آنکه مطمئن شوید که یک نهال سلامت و کیفیت مورد نیاز برای کاشت را دارند، باید به مدارک معتبری مانند شناسنامه، کارت قرنطینه و کارت سلامت استناد کنید. مدارک نامبرده می توانند کیفیت نهال ها را نشان دهند و شما با استناد به آن ها می توانید اطمینان پیدا کنید که نهال های مورد نظر شما برای کاشت مناسب هستند.

بهترین نهال های بادام را از نهالوند بخواهید!

نیازی نیست برای خرید نهال های سالم و اصلاح شده دربدر به دنبال یک نهالستان خوب باشید، برای این منظور تنها کافی است که به نهالستان نهالوند با آدرس اینترنتی https://nahalvand.com/product-category/almond/ مراجعه نمایید.

در این نهالستان انواع مختلفی از نهال های بادام وجود دارند که در میان آن ها نمونه نهال های معرفی شده هم به چشم می خورد. شما باید برای خرید و بررسی قیمت و مشخصات نهال مورد نظر خود به وب سایت نهالوند مراجعه نمایید و در بخش نهال ها بادام مشخصات و قیمت ارقام مختلف بادام را مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده سایر نهال های میوه پیوندی و اصلاح شده و اطلاع از قیمت این نهال ها، کافیست نام نهالوند را در مرورگر خود وارد کنید.

ضمن اینکه اگر با نهال ها آشنا نیستید، می توانید به راحتی در بخش مشاوره رایگان با کارشناسان خبره نهالوند ارتباط برقرار کرده و از آن ها در این زمینه مشاوره بگیرید. در نهایت بهتر است بدانید که خرید اینترنتی نهال از وب سایت نهالوند امکان پذیر بوده که در صورت انجام این کار علاوه بر بهره مندی از مشاوره رایگان می توان از مزایای زیر هم بهره مند شد:

  • امکان خرید نهال های اصلاح شده و شناسنامه دار
  • امکان خرید نهال ها با قیمت استثنایی
  • تحویل نهال ها درب منزل
  • امکان خرید نهال هایی با کارت قرنطینه و کارت سلامت
  • امکان خرید بدون واسطه نهال به صورت مستقیم از نهالستان

دریافت مشاوره تخصصی قبل خرید (09144801940 _ 09144801930 )

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه