رپورتاژ آگهی/

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟ جنگ پادشاه و ملکه

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟ جنگ پادشاه و ملکه
کدخبر : 61450

وقتی به بازار ارزهای دیجیتال در 8 سال گذشته نگاه می‌کنیم، دو نام در مرکز توجه قرار می‌گیرد: اتریوم و بیت کوین! سهم این دو ارز دیجیتال به‌تنهایی حدود 70 درصد از بازار 1.2 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال است. همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت اتریوم و بیت کوین است. هرکدام از این ارزهای دیجیتال ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند با این حال شباهت‌هایی نیز در آن‌ها دیده می‌شود. حالا سؤال اصلی این است به‌عنوان یک تریدر یا سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال کدام یک گزینه بهتری است؟ اتریم بخرم یا بیت کوین؟ ما در این مقاله سعی می‌کنیم با مقایسه پادشاه و ملکه ارزهای دیجیتال به این سؤال پاسخ دهیم.

 

آشنایی با بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال

برای پاسخ به سؤال اتریوم بخرم یا بیت کوین ابتدا باید اطلاعاتی در مورد این دو ارز دیجیتال محبوب به دست آوریم. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال 2009 توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد.

هدف از طراحی بیت کوین، جایگزین کردن روشی سریع و متفاوت به‌جای سیستم سنتی مبادلات مالی بود. این ارز توسط هیچ نهاد مرکزی کنترل نمی‌شود و عرضه آن محدود به 21 میلیون واحد است. ویژگی‌های بیت کوین باعث شد این ارز دیجیتال بیشتر از یک راه جدید برای انجام تبادلات مالی، به یک دارایی ارزشمند برای سرمایه گذاری تبدیل شود. امروزه سرمایه گذاران با خرید و فروش بیت کوین به دنبال گسترش سبد سرمایه‌گذاری خود هستند.

بیت کوین را می‌توان از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری یا فروخت. این ارز همچنین می‌تواند برای خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده شود. در حال حاضر بیت کوین بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد و به تنهایی 50 درصد از سرمایه موجود در بازار را جذب کرده است.

 

 

آشنایی با اتریوم؛ ملکه ارزهای دیجیتال

بعد از آشنایی با بیت کوین نوبت به بررسی کلی اتریوم می‌رسد. اتریوم یک پلتفرم بلاک چین منبع باز و غیرمتمرکز است که برای اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده است. قراردادهای هوشمند برنامه‌های کامپیوتری هستند که خودکار هستند و نیازی به دخالت انسان ندارند.

اتریوم در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین و تیمی از توسعه‌دهندگان ایجاد شد. این پلتفرم به سرعت محبوبیت پیدا کرد در مدت کوتاهی قیمت اتریوم رشد سرسام‌آوری داشت. اکنون اتریوم یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بلاک چین در جهان است. بعد از بیت کوین، اتریوم از لحاظ اندازه بازار در رتبه دوم قرار می‌گیرد و حدود 17 درصد از سرمایه موجود در بازار را خود اختصاص داده است.

 

شباهت‌ها و تفاوت‌ها، بیت کوین بخریم یا اتریوم؟

در ادامه پاسخ به سؤال اتریوم بخریم یا بیت کوین به بررسی شباهت و تفاوت‌های این دو ارز دیجیتال می‌پردازیم. بیت کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال برتر بازار هستند که از نظر ارزش بازار، محبوبیت و نوآوری، پیشرو هستند. هر دو ارز از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند، اما اهداف و کاربردهای متفاوتی دارند. شما می‌توانید با مطالعه مقاله بیت کوین چیست اطلاعات بیشتری در مورد این ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن به دست آورید.

 

شباهت‌های بیت کوین و اتریوم، بزرگان بازار ارزهای دیجیتال

 

در اینجا مهم‌ترین شباهت‌های بیت کوین و اتریوم را بررسی می‌کنیم:

  • هر دو ارز دیجیتال غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط هیچ نهاد مرکزی کنترل نمی‌شوند.
  • هر دو ارز بر روی فناوری بلاک چین ساخته شده‌اند، یک دفتر کل توزیع شده که تمام تراکنش‌ها را ثبت می‌کند.
  • هر دو ارز از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله هستند.
  • هر دو ارز می‌توانند برای پرداخت کالاها و خدمات استفاده شوند.

در کنار شباهت‌های این دو ارز، تفاوت‌های مهمی نیز دیده می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم، مهم‌تر از شباهت‌ها!

برای خرید بیت کوین و اتریوم بیشتر از شباهت‌ها، باید به تفاوت‌های این دو ارز دیجیتال توجه کنیم:

  • هدف: بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال طراحی شده است که جایگزین پول فیزیکی شود. اتریوم به عنوان یک پلتفرم برای قراردادهای هوشمند طراحی شده است.
  • کاربرد: بیت کوین عمدتاً برای خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده می‌شود. اتریوم برای اجرای انواع برنامه‌های غیرمتمرکز، از جمله قراردادهای هوشمند، توکن‌های NFT و DApps استفاده می‌شود.
  • سرعت تراکنش: سرعت تراکنش‌های بیت کوین محدود است و می‌تواند تا چند دقیقه طول بکشد. سرعت تراکنش‌های اتریوم سریع‌تر است، اما هنوز هم می‌تواند در زمان‌های شلوغ کند باشد.
  • هزینه تراکنش: هزینه تراکنش‌های بیت کوین در زمان‌های شلوغ می‌تواند بسیار بالا باشد. هزینه تراکنش‌های اتریوم نیز می‌تواند بالا باشد، اما به طور کلی از بیت کوین کمتر است.
  • تأمین عرضه: عرضه بیت کوین محدود به 21 میلیون واحد است. عرضه اتریوم نامحدود است، اما نرخ تولید آن هر سال کاهش می‌یابد.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که هریک از این دو ارز دیجیتال محبوب برای دسته‌ای از معامله گران و سرمایه گذاران جذاب هستند.

 

 

سؤال اصلی؛ اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

بیت کوین و اتریوم هر دو ارزهای دیجیتال محبوب و نوآورانه هستند. بیت کوین برای کسانی که به دنبال یک ارز دیجیتال باثبات و امن هستند که می‌توان از آن برای خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده کرد، گزینه خوبی است. اتریوم برای کسانی که به دنبال یک پلتفرم قدرتمند برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز هستند، گزینه بهتری است. در نهایت، انتخاب بهترین ارز دیجیتال به نیازها و اهداف شما بستگی دارد.

 

خرید اتریوم و بیت کوین در صرافی اکس اونیکس

در این مقاله سعی کردیم با بیت کوین و اتریوم آشنا شویم و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم. در پاسخ به سؤال بیت کوین بخریم یا اتریوم باید به نیازها و استراتژی‌های معاملاتی خود توجه کنیم. با این حال، هر کدام از این ارزهای دیجیتال را که انتخاب کرده باشید می‌توانید همین حالا با مراجعه به صرافی ارزهای دیجیتال اکس اونیکس در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه