رپورتاژ آگهی/

آنچه درباره کاتالیزورها باید بدانید !!

کدخبر : 65898

کاتالیزورها در ابتدا برای تصفیه و کنترل گازهای تولید شده توسط دودکش کارخانجات و کارگاه های صنعتی طراحی شدند، اما بعدها با اجرای قوانین و مقررات آلودگی هوا، کاتالیزور جزء ضروری خودروها شد

کاتالیزورها در ابتدا برای تصفیه و کنترل گازهای تولید شده توسط دودکش کارخانجات و کارگاه های صنعتی طراحی شدند، اما بعدها با اجرای قوانین و مقررات آلودگی هوا، کاتالیزور جزء ضروری خودروها شد. واقعیت این است که هنگام احتراق در موتور خودرو برای تامین سوخت، گازهای بسیار خطرناکی مانند مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها تولید می شود و خروج آنها از خودرو مشکلات جدی را به همراه دارد و خطرات بزرگی برای انسان و محیط زیست به همراه دارد. به منظور به حداقل رساندن خطرات زیست محیطی مرتبط با این گازهای سمی، کاتالیزورهایی در لوله های اگزوز خودرو نصب شده است. وظیفه اصلی کاتالیزور این است که این گازها را قبل از آزاد شدن به عناصر دوستدار محیط زیست مانند بخار آب تبدیل کند.

گروه تخصصی کاتالیست وان مرجع تخصصی کاتالیزور خودروهای وارداتی، چینی، داخلی برقراری ارتباط با شماره تلفن 09128385256 تماس بگیرید.

کاتالیست ها قطعات بسیار بادوام با طول عمر بالا هستند. اما از آنجایی که هر قطعه عمر مفیدی دارد و پس از آن دچار استهلاک می شود و دیگر کارایی اولیه را ندارد، کاتالیزور نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما خبر خوب این است که کاتالیست قابل تعمیر است و در صورت خرابی این قطعه می توانید برای تعمیر کاتالیست به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.

 

آیا کاتالیست قابل تعمیر است؟

مبدل کاتالیزوری بخشی جدایی ناپذیر از خودروی شماست و به طور کلی به گونه ای طراحی شده است که تا عمر مفید خودرو دوام بیاورد. اما وقتی معیوب می شود، تعویض آن می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. اما آیا کاتالیست قابل تعمیر است؟ اگر پاسخ سریع و کوتاه می خواهید، بله، تعمیر مبدل کاتالیزوری بدون تعویض آن امکان پذیر است، اما به شرطی که به اندازه ای آسیب ندیده باشد که صدا، تغییر رنگ، تاب برداشتن یا بوی گوگرد ایجاد کند..

کاتالیزور یک قطعه ضروری و گران قیمت است که بخشی از سیستم اگزوز خودرو است. وظیفه اصلی آن تمیز کردن گازهای سمی است و برای این کار این گازهای سمی را به دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب تبدیل می کند.

آلاینده های سمی محصول جانبی احتراق موتور هستند، بنابراین هیچ راه حلی برای عدم تولید آنها وجود ندارد. اما اثرات آن را می توان با یک کاتالیزور کاهش داد، زیرا این قطعه از فلزاتی مانند پلاتین و پالادیوم برای تبدیل این سموم به گازهای ایمن استفاده می کند. اما کاتالیزور گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می شود. بنابراین بهتر است بدانید نشانه های خرابی این قطعه چیست و آیا کاتالیست قابل تعمیر است یا خیر؟.

 

علائم خرابی کاتالیست خودرو

یکی از رایج ترین سوالاتی که شما مشتریان عزیز از خود می پرسید این است که چگونه می توان تشخیص داد که آیا کاتالیست آسیب دیده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مشاهده برخی علائم نشان دهنده خرابی کاتالیست است. برخی از رایج ترین علائم خرابی کاتالیست عبارتند از:

صدای تق تق از زیر ماشین بشنوید

اگر شبکه اسفنجی کاتالیزور آسیب ببیند و شکسته شود، در سرعت های بالا یا هنگام استارت زدن خودرو، با برخورد ذرات به دیواره های کاتالیزور، صدایی شبیه به سنگ خواهید شنید.

 

روشن شدن چراغ چک خودرو

دلایل مختلفی برای روشن شدن چراغ خودرو وجود دارد که یکی از این دلایل، تشخیص سنسور نسبت سوخت هوا و سنسور اکسیژن است. در چنین شرایطی چراغ روشن می شود و به شما می گوید که تعادل نسبت سوخت به هوا به هم خورده و کاتالیزور به درستی کار نمی کند. در این شرایط اگر برای تعمیر کاتالیزور در تهران مراجعه کنید، مکانیک خودرو را برای کدهای ایراد اسکن می کند تا خرابی دستگاه مشخص شود.

 

کاهش سرعت خودرو در سرعت بالا

اولین نشانه کاهش راندمان کاتالیزور، تأثیر بر عملکرد موتور است. بنابراین توجه به عملکرد موتور به خصوص شتاب آن در دورهای بالا به شما نشان می دهد که آیا کاتالیست به درستی کار می کند یا خیر. همچنین توجه داشته باشید که آیا با کاهش سرعت شتاب کمتر و مصرف سوخت بالاتری می گیرید یا خیر؟

 

بوی گوگرد را از اگزوز استشمام کنید

در ترکیبات بنزین مقدار مشخصی گوگرد وجود دارد که در طی فرآیند احتراق به سولفید هیدروژن تبدیل می شود، کاتالیزور این گاز سمی را به دی اکسید گوگرد تبدیل می کند که گازی بی ضرر و بی بو است. اگر کاتالیزور به درستی کار نکند، سوخت خام یا نیمه سوخته در اگزوز باقی می‌ماند، بنابراین بوی گوگرد را حس می‌کنید که شبیه بوی تخم‌مرغ فاسد است.

 

خودرو در تست آلایندگی مردود خواهد شد

اگر خودرو در تست آلایندگی رد شود، شکی نیست که کاتالیست مشکل دارد و نمی تواند گازهای خروجی خودرو را به درستی شناسایی، جدا و تصفیه کند. همه چیزهایی که ذکر کردیم در واقع به معنای یک چیز هستند: موتور نفس نمی کشد!

البته نکته مهم این است که خرابی کاتالیست به صورت ناگهانی اتفاق نیفتد. در عوض، علائمی را مشاهده خواهید کرد که کاتالیزور مختل شده است. در چنین شرایطی استخدام تعمیرگاه های مجاز برای تعمیر مبدل کاتالیزوری در تهران می تواند بهترین راه حل باشد.

 

نحوه تعمیر کاتالیست در تهران

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه اقداماتی برای عیب یابی و تعمیر کاتالیست در تهران انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اقدامات زیر برای تعمیر کاتالیست در تهران در حال انجام است:

 

بررسی ظاهر کاتالیست

ابتدا کاتالیزور به صورت بصری بررسی می شود. اگر این قسمت شکسته، خراشیده یا فرورفته باشد، به احتمال زیاد شبکه اسفنجی داخلی آن نیز آسیب دیده است. البته با این روش نمی توان 100% از خرابی دستگاه اطلاع داشت، اما ساده ترین راه رعایت ظاهر دستگاه است.

 

فشار اگزوز را بررسی کنید

گفتیم که کاتالیست در قسمت اگزوز خودرو نصب می شود و گازهای خروجی اگزوز را آنالیز می کند. بنابراین، اگر فشار اگزوز بررسی شود، عملکرد کاتالیزور تا حد زیادی اندازه گیری می شود. برای این کار یک گیج فشار لازم است. فشار اگزوز را می توان با استفاده از فشارسنج و سایر تجهیزات تخصصی اندازه گیری کرد. اگر فشار اگزوز بالاتر از حد مجاز باشد، این نشان می دهد که کاتالیزور به درستی کار نمی کند.

 

هزینه تعمیر کاتالیست در تهران

اگر قسمت کاتالیست خودرو شما آسیب دیده باشد و برای تعمیر کاتالیست به یکی از تعمیرگاه های مجاز و معتبر تهران مراجعه کنید، خواهید دید که هزینه تعمیر کاتالیست به عوامل مختلفی از جمله قیمت بستگی دارد.

در ابتدا تکنسین ها از دستگاه عیب یابی برای عیب یابی استفاده می کنند و عیب خودرو شما را به صورت کامپیوتری تشخیص می دهند. سپس بسته به عیب و اینکه آیا قطعه مورد نظر قابل تعمیر است یا خیر. درستش خواهند کرد.

در این مرحله، سطح مهارت و تجربه تعمیرکار، تعمیرگاهی که به آن مراجعه کرده اید و سطح خدماتی که به شما ارائه می دهند، بر هزینه تعمیر کاتالیست تأثیر دارد. برای اطلاع از هزینه دقیق تعمیر کاتالیزور در تهران با شماره 09128385256 تماس بگیرید و با ارائه توضیحات دقیق از وضعیت خودرو خود، هزینه تعمیر را استعلام کنید.

 

چه زمانی کاتالیست خودرو را تعویض کنیم؟

یکی از سوالات متداول شما مشتریان گرامی این است که آیا تعمیر کاتالیست معقول است و بعد از تعمیر می تواند به عملکرد اولیه خود برگردد یا به عبارتی با دیدن چه علائمی باید کاتالیست را تعویض کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت زمانی که برای تعمیر کاتالیست به تعمیرگاه مراجعه می کنید در ابتدا مهمترین قسمت کاتالیست یعنی شبکه اسفنجی بررسی می شود. اگر این قطعه رسوب نشان دهد با شستشو و نگهداری به حالت اولیه برمی گردد و قابل استفاده است. اما اگر این قسمت شکسته و گم شود; دیگر نمی توان با شستشو و نگهداری آن را اصلاح کرد. در چنین شرایطی خرید کاتالیست جدید و تعویض قطعه مورد نظر ضروری است.

به یاد داشته باشید که اگر گازهای سمی اگزوز به درستی توسط کاتالیزور تصفیه نشوند، به موتور باز می گردند و عملکرد موتور را مختل می کنند و حتی ممکن است وارد کابین خودرو شوند که برای سرنشینان بسیار خطرناک خواهد بود.

 

تعمیر یا تعویض کاتالیست چانگان؟

کاتالیست چانگان را تعمیر کنیم یا تعویض کنیم؟ این سوالی است که پاسخ روشن و واضحی دارد زیرا در کاتالیزور چانگان یک سری عناصر اصلی وجود دارند که وظیفه کاتالیزوری را بر عهده دارند، این عناصر مانند فلزات گرانبها مانند رودیوم، پالادیوم، پلاتین و غیره هستند.

یا از فلزاتی مانند مس، نیکل، منگنز، آهن و ... انتخاب می شوند. توجه داشته باشید که عنصر سریم به عنوان آزاد کننده، ذخیره کننده و بافر اکسیژن در کاتالیزورهای سه گانه استفاده می شود تا مخلوط گاز همیشه در محدوده استوکیومتری ثابت بماند. چرا در این محدوده موثرترین است؟ کاتالیزورهای سه گانه

به دلیل وجود این فلزات در ساختار کاتالیست، قیمت آن بالاست که باعث شده بسیاری از رانندگان ترجیح دهند به جای تعویض کاتالیست، این قطعه را تعمیر کنند. که البته اصلا کار ساده ای نیست و برای این کار حتما به افراد متخصص و دستگاه های خاص نیاز دارید تا بتوانید مشکلات کاتالیست را به درستی تشخیص داده و برطرف کنید.

گروه تخصصی کاتالیست وان در خدمت شماست تا با استفاده از دستگاه های عیب یابی حرفه ای و کارشناسان، با کمترین هزینه، مشکل را بیابد و آن را برطرف کند...

چه عواملی باعث خرابی کاتالیست چانگان می شود.

 

برای تعمیر کاتالیست چانگان با شتاب و سرعت بالا رانندگی کنید

اگر شما هم جزو کسانی هستید که معمولا ماشین خود را در شهر با سرعت های کم و متوسط ​​رانندگی می کنید، احتمالاً کاتالیزور گرفتگی دارد. یکی از راه حل های موثر پیشنهادی برای تعمیر کاتالیست چانگان، رانندگی با سرعت بالا و شتاب گیری در بزرگراه های آرام است. زیرا کاتالیزور باید به اندازه کافی گرم شود تا به درستی کار کند. رانندگی با سرعت و شتاب بالا گرمای لازم برای گرم کردن کاتالیزور را فراهم می کند و رسوبات و دوده انباشته شده در شبکه آلوئولی را از بین می برد. البته همیشه نکات احتیاطی را رعایت کنید و با سرعت مجاز رانندگی کنید تا جان خود و سرنشینان خودرو به خطر نیفتد.

 

استفاده از پاک کننده های کاتالیست برای تعمیر کاتالیست های چانگان

راه دیگر تعمیر کاتالیست چانگان استفاده از پاک کننده هایی است که برای این منظور ساخته شده اند. می توانید یکی از این محلول ها را داخل باک خودرو بریزید و با همان مقدار بنزین خودرو را برانید. اگر کاتالیزور مسدود شده باشد، احتمالاً مشکل حل می شود. همچنین پیشنهاد می کنیم برای مدتی به جای بنزین معمولی از بنزین سوپر استفاده کنید. زیرا بنزین سوپر کیفیت بهتری دارد و در پاکسازی کاتالیست بسیار موثر است.

 

شستشوی کاتالیست

راه دیگر تعمیر کاتالیست اگزوز چانگان شستشوی آن است. اما تمیز کردن کاتالیزور مربوط به مبتدیان نیست و باید توسط افراد متخصص و واجد شرایط انجام شود.

هر قسمت از خودرو عملکرد خاصی دارد و برای هدف خاصی استفاده می شود. بنابراین شکست هر قسمت به طور ناخودآگاه دیر یا زود بر قسمت های دیگر تأثیر می گذارد. یکی از این عناصر مهم مبدل کاتالیزوری است که وظیفه پالایش گازهای خروجی خطرناک اگزوز و جلوگیری از انتشار آلاینده ها در جو را بر عهده دارد. این قطعه برای تمیز نگه داشتن محیط بسیار مهم است، بنابراین اگر آن را کثیف یا آسیب دیده دیدید، آن را تمیز یا تعویض کنید.

 

مواردی که قبل از شروع باید در نظر بگیرید

مواردی وجود دارد که باید قبل از تمیز کردن کاتالیزور چانگان خود در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، قطعات داخل کاتالیزور چانگان شل می­شوند. در این صورت، نمی­توانید کاتالیزور چانگان خود را بدون جدا کردن و تعویض آن تعمیر کنید.

 

گرفتگی بیش از حد کاتالیزور چانگان

اگر کاتالیزور شما آنقدر گرفتگی دارد که موتور کار نمی­کند، باید کاتالیزور چانگان را بردارید، از ابزارهای مخصوص استفاده کنید و یا کل کاتالیزور را تعویض کنید.

 

بررسی / گوش دادن به قطعات شل

می‌توانید یک چکش لاستیکی بردارید و با دقت و به آرامی به کاتالیزور چانگان خود ضربه بزنید و گوش دهید تا مطمئن شوید که آیا قطعات شل داخل آن وجود دارد یا خیر. اگر می‌توانید صدای شل شدن قطعات را بشنوید، توصیه می‌کنم مبدل کاتالیزوری را بردارید و بررسی کنید.

زیرا قطعات شل ممکن است حتی از هم باز شده و لوله اگزوز شما را کاملاً مسدود کنند، که ممکن است باعث توقف خودرو در حین رانندگی شوند. اگر قطعه­ای کاملا مسدود شده را در سیستم اگزوز پیدا کردید، زمان تعویض کاتالیزور چانگان شما فرا رسیده است.

 

کاتالیزور خالص شده

به یاد داشته باشید که کاتالیزور چانگان شما ممکن است تمیز شده باشد اما قطعات داخل آن ممکن است از رسوب پر شده باشد. دیدن این رسوبات بدون برداشتن کاتالیزور، ممکن است سخت باشد. اگر به این مورد مشکوک هستید، کاتالیزور چانگان را بردارید و آن را بررسی کنید.

در این صورت، همیشه باید قبل از استفاده از روش شستشو یا حتی تعمیر کاتالیزور چانگان ایدو، جلوی نشتی داخلی روغن را بگیرید. زیرا ممکن است فقط برای مدت کوتاهی کاتالیزور کار کند و سریعا دوباره مسدود شود. علائم معمول نشتی داخلی روغن، گرفتگی تهویه میل لنگ، شکستگی درزگیر سوپاپ، یا رینگ پیستون است. همیشه ابتدا تهویه میل لنگ را بررسی کنید.

 

چگونه کاتالیزور خودروی چانگان خود را بدون جدا کردن آن تمیز کنیم؟

اگر قطعات شل شده داخل کاتالیزوری چانگان خود را به دقت بررسی کرده، به آن گوش داده­اید و مطمئن هستید که خودرو روغن نمی سوزاند، این چند مرحله را برای تمیز کردن کاتالیزور خودروی چانگان خود دنبال کنید:

مرحله 1. محلول پاک کننده کاتالیزور چانگان را تهیه کنید.

ساده­ترین راه برای تمیز کردن کاتالیزور چانگان بدون برداشتن آن، استفاده از محصول پاک کننده کاتالیزوری است.

برای استفاده از این محلول­­­ها باید آن را به باک بنزین ریخته و فرقی نمی­کند که خودروی بنزینی، دیزلی یا هیبریدی دارید. این محلول به تمیز کردن کاتالیزور خودروی چانگان شما کمک می­کند. همچنین سنسورهای O2 و کل سیستم اگزوز شما را تمیز می­نماید.

به خاطر داشته باشید که این محصول در صورت ترک خوردگی، شکستگی یا گرفتگی بیش از حد کاتالیزور، عیوب مکانیکی داخل آن را ترمیم نمی­کند. این یک پاک کننده برای کاتالیزوری است که کمی گرفتگی دارد و به دلیل گذر زمان قدرت خود را از دست داده است. برای این کار برندهای مختلفی وجود دارد اما بین این محلول­ها، محلول­های تقلبی نیز وجود دارند.

بهترین روش، اعتماد کردن به یک مرکز تعویض، شستشو و تعمیر کاتالیزور چانگان cs35 است. این مراکز با استفاده از بهترین برندها و جدیدترین تکنیک­ها و تجهیزات، کاتالیزور خودروی شما را بررسی نموده و سرویس می­کنند.

مرحله 2. محلول پاک کننده کاتالیزور را در مخزن سوخت بریزید.

دفترچه راهنمای محلول پاک کننده را بررسی کنید و مقدار دقیق محلول پاک کننده را در باک سوخت ذکر شده در دفترچه راهنما بریزید. مطمئن شوید که از مقدار مورد نیاز برای نوع خودرو و موتور آن استفاده می‌کنید. بنابراین از مقدار زیادی از محصول استفاده نکنید، زیرا در برخی موارد می‌تواند آسیب بیشتری به کاتالیزور چانگان شما وارد کند.

مرحله 3. اتومبیل خود را برای رانندگی ببرید.

با خودروی خود چند کیلومتر رانندگی کنید تا ببینید آیا خودروی شما بهتر از قبل کار می­کند یا خیر. همچنین می­توانید سعی کنید خودروی خود را با دورهای بالای 3000 برای مسافت طولانی برانید تا کاتالیزور خودروی شما واقعا داغ شود و گرفتگی داخل آن بسوزد. البته همیشه مراقب دمای مایع خنک کننده باشید تا مطمئن شوید که خودرو را بیش از حد گرم نمی­کنید.

 

محلول پاک کننده تاثیری نداشت، حالا چه کار کنم؟

اگر محلول پاک کننده کاتالیزور را امتحان کرده­اید، اما مشکل همچنان پابرجاست، کاری جز برداشتن کاتالیزور برای بررسی آن و اطمینان از سالم بودن آن وجود ندارد. به یاد داشته باشید که ممکن است کد مشکل P0420 دلایل دیگری مانند معیوب بودن سنسور O2 یا نشتی اگزوز داشته باشد و ممکن است مشکل اصلا در کاتالیزور شما نباشد.

در صورتی که بتوانید پیچ­های زنگ زده را شل کنید، جدا کردن کاتالیزور بسیار آسان است. در برخی خودروها کاتالیزورها مستقیماً روی توربوشارژر نصب می­شوند و در این موارد ممکن است حذف کاتالیزور با مشکل بیشتری همراه باشد.

اگر هنوز فکر می­کنید که کاتالیزور خودروی شما گرفتگی دارد و در حین بازرسی آن مشکلی به نظر می­رسد، می­توانید سعی کنید آن را در حمام با آب و تینر تمیز کنید. این محلول گاهی اوقات جواب می­دهد و ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند.

اگر هم محلول پاک کننده و هم تینر را امتحان کرده­اید و هیچ نشانه ظاهری از بهبود گرفتگی­های سلول دیده نشده و مشکل همچنان پابرجاست هیچ گزینه­ای جز تعویض کاتالیزور وجود ندارد.

کاتالیزورها اغلب گران هستند که به این دلیل است که در داخل آنها فلزات نجیب وجود داشته و هزینه زیادی برای تولید آنها صرف شده است.

 

کاتالیزور لیفان

کاتالیزورها در جلوی خروجی اگزوز قرار می گیرند. تعمیر کاتالیزور لیفان را به تعمیرکاران مجرب بسپارید و نگران قیمت کاتالیست لیفان نباشید.

 

آیا نوع واکنش کاتالیزورها یکسان است؟

واکنش کاتالیزورها بسته به نوع موتوری که دارند

و سوخت مصرفی خودرو متفاوت است، به عنوان مثال خودروهای دیزلی واکنش های اکسیداسیون انجام می دهند و دی اکسید کربن، نیتروژن و آب تولید می کنند، البته کاتالیزورها در خودرو فعالتر هستند.

کاتالیست لیفان قیمت کاتالیست لیفان تعمیر کاتالیست لیفان کاتالیست یک

قیمت کاتالیست لیفان

قیمت کاتالیست لیفان نسبت به عملکرد آن بسیار مقرون به صرفه است.

برای مشاوره لیست قیمت ام وی ام یا کاتالیست

برای کاتالیزور بنز و کاتالیزور مازراتی با ما تماس بگیرید.

 

هشدار در مورد کاتالیزور

ایساکو اکثر نمایندگی های مجاز را مجبور کرد برای کاهش آلودگی های زیست محیطی مبدل های کاتالیزوری را روی خودروهای خود قرار دهند.

اما در برخی موارد به دنبال توصیه های ضعیف تعمیرکاران، این قطعه از خودروها حذف می شود.

و باعث صدمه به خودروی شما می شود که اثرات آن بعد از مدت ها نمایان می شود.

در اکثر کشورهای خارجی، حذف این قطعه از خودرو جریمه می شود.

 

تعمیر کاتالیست لیفان

تعمیر کاتالیزور اولین قدم برای حل مشکل است و هرگز آن را در وهله اول تعویض نکنید.

همانطور که می دانید گازهایی که از اگزوز خارج می شوند

از جمله پارافین ها، الفین ها، ترکیبات معطر، بخار آب،

اصلی ترین آنها مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و دی اکسید کربن هستند. عملکرد کاتالیزور به شکل است

که مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسید نیتروژن را به گازهای ایمن تبدیل می کند زیرا این سه عنصر بسیار خطرناک هستند..

کاتالیزور لیفان X60 چیست و چگونه کار می کند؟

کاتالیزور جزء مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای است که در اگزوز نصب شده است. نقش آن گرم کردن ذرات نسوخته موجود در گازهای خروجی از موتور است. همانطور که موتور کار می کند، کاتالیزور تا دمای کاری 500 تا 1200 درجه فارنهایت گرم می شود.

در این دما، ذرات موجود در گازهای کثیف اگزوز می سوزند و به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل می شوند. مواد داخلی کاتالیزور تقریباً همیشه از فلزات گرانبها مانند پلاتین، رودیوم یا پالادیوم ساخته شده اند. هنگامی که کاتالیزور قادر به سوزاندن هیدروکربن های نسوخته در اگزوز نباشد، ممکن است بوی نامطبوعی ایجاد شود، شتاب یا سرعت ممکن است کند به نظر برسد یا چراغ چک موتور روشن شود.

همانطور که گفته شد، کاتالیزور لیفان از فلزات گرانبها ساخته شده است و وظیفه آن سوزاندن ذرات ناخواسته هنگام خروج از موتور است. این امر از آلودگی یا آسیب دیدن سایر قسمت های خودروی لیفان جلوگیری می کند و این مهم تنها در صورتی انجام می شود که مبدل کاتالیزوری در شرایط خوبی باشد.

فرسودگی و پارگی در طول زمان منجر به مشکلات بسیاری مرتبط با آلودگی و آسیب های داخلی می شود. بنابراین، باید کاتالیزور را بررسی کرده و با مشاهده علائم خرابی آن را تعویض کنید.

 
مزایای تعویض کاتالیزور لیفان X60

کاتالیزور برای لیفان X60 ضروری است تا همیشه خوب کار کند. این بخش بسیاری از اجزای موتور را تمیز نگه می دارد و اطمینان می دهد که همه چیز به درستی کار می کند. اگر می خواهید آن را حفظ کنید، پس باید از وضعیت کاتالیزور خود آگاه باشید. مطمئن شوید که مکانیک شما در هر تنظیم آن را بررسی می کند.

اگر مطمئن شوید که کاتالیزور در زمان مناسب تعویض شده است، می توانید از سواری نرم تر و مصرف سوخت بهتر لذت ببرید. بخش بزرگی از عملکرد لیفان x60 شما به عملکرد کاتالیزور بستگی دارد. در صورت عدم مراقبت از مبدل کاتالیزوری، باید هزینه زیادی برای نگهداری خودرو لیفان X60 خود و تعمیر آسیب های ناشی از خرابی مبدل کاتالیزوری صرف کنید.

 
چه زمانی باید مبدل کاتالیزوری خود را تعویض کنید؟

برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. این علائم به شما اطلاع می دهد که اگر کاتالیزور تعویض نشد، حداقل زمان آن را بررسی کنید. شایع ترین این علائم روشن بودن چراغ چک موتور است. بدیهی است که این نور می تواند معانی مختلفی داشته باشد. بنابراین ممکن است مشکلات زیادی وجود داشته باشد و لزوماً مشکل از کاتالیزور لیفان شما نیست.

همچنین ممکن است متوجه شوید که خودروی لیفان x60 شما ضعیف است. اگر کاتالیزور کار خود را انجام ندهد، آلاینده ها آن را به دام می اندازند و موتور شما را مسدود و کثیف می کنند که منجر به عملکرد ضعیف می شود. اگزوز شما نیز ممکن است بوی گندیدگی بدهد. ممکن است متوجه بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز شوید. این معمولاً به دلیل تجمع آلاینده ها، به ویژه گوگرد است که کاتالیزور لیفان قادر به سوزاندن آن نبود.

یکی دیگر از نشانه هایی که نشان می دهد ممکن است کاتالیزور خودروی لیفان شما معیوب باشد این است که مصرف سوخت خودرو شما زیاد است. اگر آلاینده وارد موتور شما شود، ممکن است به این معنی باشد که لیفان X6 شما مجبور است برای انجام همان وظایف قبلی سوخت بیشتری مصرف کند. اگر متوجه شدید که سوخت شما سریعتر مصرف می شود، ممکن است مشکل شما این باشد.

 

نحوه تعویض کاتالیست لیفان x60

اگرچه حذف مبدل کاتالیزوری قدیمی لیفان X60 و نصب یک مبدل جدید فرآیند طولانی نیست، اما ممکن است دشوار باشد. تقریباً هر مرحله از فرآیند نیاز به ابزارهای تخصصی دارد و کسانی که در استفاده از آنها بی تجربه هستند نباید این کار را به تنهایی انجام دهند.

مکانیک با برداشتن مبدل کاتالیزوری قدیمی شروع می کند، به این معنی که آن را با اره برش می دهد یا آن را باز می کند. ممکن است به ماشین جوش یا پیچ شود و باید از ماشین بیرون رانده شود. مکانیک مراقب است که در طول این فرآیند به هیچ بخش دیگری از لیفان x60 آسیب نرساند.

سپس مبدل جدید لحیم یا پیچ می شود. باز هم، این کاری نیست که همه بتوانند انجام دهند، اگرچه زمان زیادی نمی برد. از آنجایی که این مشاغل به مهارت های زیادی نیاز دارند، ممکن است برای این فرآیند بیشتر از نرخ عادی ساعتی هزینه کنید.

سیستم اگزوز تازه تعویض شده توسط مکانیک بررسی می شود. این می تواند شامل استفاده از Lifan x60 برای مدتی یا حتی بیرون بردن آن برای رانندگی باشد. مکانیک اطمینان حاصل می کند که کاتالیزور به طور محکم متصل است و می تواند کار خود را به طور موثر انجام دهد.

 

هزینه تعمیر کاتالیست لیفان x60

هزینه تعویض و تعمیر کاتالیست لیفان x60 چقدر است؟ همانند تعمیر هر قسمت از این خودرو، هزینه تعویض و تعمیر کاتالیست لیفان X60 نیز در مدل های مختلف متفاوت است. قیمت بالای کاتالیست لیفان x60 تازه شروع کار است. علاوه بر تعمیر، باید هزینه های تشخیصی و مشکلات احتمالی ناشی از خرابی را نیز در نظر بگیرید.

برای مثال، ممکن است لازم باشد یک یا چند سنسور اکسیژن، صدا خفه کن یا لوله اگزوز را همزمان تعویض کنید. قبل از شروع تعمیر، باید تجزیه و تحلیل کامل هزینه را انجام دهید. تعمیر کاتالیست لیفان x60 می تواند بیشتر از خود خودرو هزینه داشته باشد.

 

حذف کاتالیست لیفان x60 یک گزینه خطرناک است

ممکن است در نظر بگیرید مبدل کاتالیزوری را از خودروی لیفان x60 خود خارج کنید و به جای آن یک لوله مستقیم را به عنوان ارزان ترین راه برای جایگزینی تعمیر مبدل کاتالیزوری در نظر بگیرید. اینها واقعا ایده های بدی هستند.

این نه تنها بر جذب آلاینده ها از سوخت تأثیر نمی گذارد، بلکه عملکرد خودروی شما نیز آسیب خواهد دید. Lifan x60 شما بیش از آنچه باید آلودگی ایجاد می کند. در هر صورت برای گذراندن معاینه فنی خودرو باید کاتالیست جدید لیفان را تهیه و نصب کنید.

.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه