رپورتاژ آگهی/

بهترین استراتژی اسکالپ طلا در فارکس |‌ استراتژی طلایی بدون اندیکاتور

کدخبر : 66004

اگر به دنبال یکی از روش‌های سودآور و درعین‌حال ساده معاملات اسکالپ طلا هستید و نمی‌خواهید معاملات طولانی‌مدت شما را خسته کند، ما برای شما بهترین استراتژی طلا در فارکس به روش اسکالپ را در این مطلب آورده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

ترید طلا همواره یکی از پرطرفدارترین ابزارهای معامله در بازار فارکس بوده است. طلا یکی از بیشترین نقدینگی‌های کل بازار فارکس را دارد و هر روزه توسط میلیون‌ها تریدر شخصی و سازمانی و بانک‌ها و موسسات دولتی و خصوصی در سراسر دنیا معامله می‌شود. طلا از آن جهت بسیار پرطرفدار است که یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاری و معامله‌گری محسوب می‌شود و همه کشورها در دنیا در حال انباشت سهم طلای خود هستند. ازاین‌رو معامله‌گران حرفه‌ای اهمیت و سودآوری بالای معاملات طلا را می‌دانند. اما اگر اهل معاملات اسکالپ یا همان معاملات سریع باشید؛ حتما تابه‌حال به دنبال بهترین استراتژی اسکالپ طلا بوده‌اید. استراتژی‌های متنوعی برای سود گیری سریع از بازار طلا وجود دارد؛ اما به‌طور قطع می‌توان گفت بهترین استراتژی اسکالپ طلا بدون اندیکاتور است. اگر از دست اندیکاتورهای قیمتی خسته شده‌اید و اگر به دنبال یکی از روش‌های سودآور و درعین‌حال ساده معاملات اسکالپ طلا هستید و نمی‌خواهید معاملات طولانی‌مدت شما را خسته کند، ما برای شما بهترین استراتژی طلا در فارکس به روش اسکالپ را در این مطلب آورده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

 

معاملات اسکلپ یا سریع چیست؟

اگر قصد ورود به فارکس را دارید، باید با معاملات اسکلپ آشنا شوید. معاملات اسکالپ یا اسکلپ (Scalping) به معنی انجام معامله در تایم فریم کوتاه‌مدت و به تعداد زیاد است. به این معنی که شما دیگر مانند روش‌های بلندمدت، نیازی نیست مدت‌ها صبر کنید و فقط چند موقعیت معاملاتی اندک پیدا کنید و آنها را برای مدت چند روز یا چند هفته باز بگذارید. بلکه در عرض چند ساعت یا حتی چند دقیقه، تعداد زیادی موقعیت معاملاتی را اجرا می‌کنید و از سود مجموع این معاملات کوتاه‌مدت به یک سود روزانه معقول می‌رسید. این روش می‌تواند مزیت‌ها و معایب خود را داشته باشد؛ اما با اطمینان می‌توان گفت یکی از سبک‌های محبوب اکثر معامله‌گران بازار فارکس است. البته فراموش نکنید که شما می‌توانید تعداد و زمان معاملات خود را مدیریت کنید و لازم نیست مانند برخی اسکلپرها (Slalpers) یا معامله‌گران سریع، در عرض چند ثانیه تعداد زیادی معامله باز کنید که مجموعا در طی روز ممکن است به صدها معامله بینجامد. می‌توانید با ساخت یک استراتژی معقول و میانه‌رو و با حفظ حداکثر آرامش، تعداد معاملات روزانه خود را اندک نگه دارید و در کنار آن راندمان معاملاتی خود را افزایش دهید.

 

بهترین استراتژی اسکالپ طلا بدون اندیکاتور

از میان روش‌های موجود برای اسکلپ، استراتژی اسکلپ بدون اندیکاتور طلا بسیار محبوب و پرکاربرد است. در این سبک شما از پرایس اکشن یا بررسی رفتار قیمت طلا استفاده می‌کنید. یعنی در اینجا خود قیمت به شما تمام اطلاعات را در مورد نحوه رفتار بعدی خود ارائه می‌دهد. در روش پرایس اکشن شما باید به بررسی سطوح مهم قیمتی و همچنین شکل‌گیری الگوهای کندلی خاص قیمت طلا بپردازید. پس در این روش شما دیگر نیاز به رسم هیچ اندیکاتور یا ابزار کمکی ثانویه‌ای برای تحلیل نمودار طلا ندارید و از شر انبوهی از اندیکاتورها که عموما چارت شما را شلوغ و شما را در تصمیم‌گیری سردرگم می‌کنند؛ راحت می‌شوید. در این سبک به‌محض مشاهده رفتار قیمت در یک سطح حمایتی یا مقاومتی خاص و تشکیل الگوهای کندلی معنادار که از قبل منتظر آن بوده‌اید؛ به معامله ورود می‌کنید و پس از گذشت چند دقیقه از معامله خارج می‌شوید.

 

استراتژی اسکلپ 5 دقیقه طلا در فارکس

بدون معطلی بیشتر به توضیح استراتژی مورد نظر می‌پردازیم. همان‌طور که گفتیم این استراتژی بر اساس سبک پرایس اکشن یا رفتار قیمت است و از هیچ اندیکاتوری استفاده نمی‌شود. در این سبک ما برای تحلیل نمودار از تایم فریم 15 دقیقه و برای اجرای معاملاتمان از تایم فریم 5 دقیقه استفاده می‌کنیم. تایم فریم 5 دقیقه بسیار سریع است و برای اجرای معاملات نیاز به مهارت بالایی دارد؛ چرا که هر کندل فقط 5 دقیقه طول می‌کشد تا تشکیل شود. بنابراین شما برای انتخاب نقطه دقیق ورود فقط 5 دقیقه فرصت دارید. پس باید تمام حواستان به چارت 5 دقیقه‌ای طلا باشد. اگر فکر می‌کنید هنوز برای این سبک ترید کردن آماده نیستید بهتر است از دیگر سبک‌های معاملاتی مناسب برای تایم فریم‌های بالاتر مانند 1 ساعته یا 4 ساعته استفاده کنید. این تایم فریم‌ها معمولا نیاز به مهارت کمتر و عکس‌العمل کندتر دارد. بنابراین در ابتدای راه معامله‌گری قابل‌اجراتر هستند.

ابتدا به چارت 15 دقیقه طلا یا Gold با نماد معاملاتی XAUUSD می‌رویم و سعی می‌کنیم روند کلی بازار را در این تایم فریم تشخیص دهیم. به تصویر زیر توجه کنید و ببینید به نظر شما جهت حرکت قیمت در انتهای نمودار صعودی بوده است یا نزولی؟

 

بهترین استراتژی اسکالپ طلا در فارکس |‌ استراتژی طلایی بدون اندیکاتور

درست است که در شکل بالا چارت طلا در سوئینگ‌ها یا حرکات ماقبل آخر خود کف‌های پایین‌تر و سقف‌های پایین‌تر شکل داده است (کف 1 و کف 2 و همچنین سقف 1 و سقف 2 در تصویر زیر)،

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

اما در آخرین سوئینگ یا حرکت خود، سقف ماقبل آخر خود یعنی سقف 2 را شکسته است و یک سقف جدید ثبت کرده است (تصویر زیر).

بهترین استراتژی اسکالپ طلا بدون اندیکاتور

بنابراین باتوجه‌به آخرین حرکت قیمت، می‌توانیم روند جدید حرکت طلا را صعودی در نظر بگیریم و منتظر موقعیت‌های معاملاتی خرید یا Buy باشیم.

توجه داشته باشید که در معاملات فارکس همیشه احتمالات بیشتر را در نظر می‌گیریم و می‌دانیم که هیچ قطعیتی در بازار وجود ندارد. بنابراین باتوجه‌به رفتار فعلی قیمت، می‌توانیم احتمال حرکت صعودی طلا را بیشتر از حرکت نزولی آن در نظر بگیریم.

حال که در تایم فریم 15 دقیقه نمودار طلا را تحلیل کردیم، به سراغ تایم فریم 5 دقیقه‌ای می‌رویم و رفتار قیمت در این سطح را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم (تصویر زیر). همان‌طور که مشاهده می‌کنید جزئیات قیمتی طلا در این تایم فریم بیشتر قابل مشاهده است و حتی ریزترین نوسانات قیمتی نیز قابل مشاهده است.

بهترین استراتژی Gold در فارکس

حالا که می‌دانیم احتمال صعود قیمت بیشتر از نزول آن است باید ببینیم بهترین نقطه برای ورود به معامله خرید کجاست؟

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، قیمت پس از یک صعود و ثبت سقف جدید در حال استراحت یا اصلاح است و کمی ریزش کرده است. اینجا باید با کمال آرامش و دقت منتظر می‌مانیم تا کندل‌ها یکی پس از دیگری شکل بگیرند و قیمت رفتار اصلی خود را بروز دهد. پس از یک اصلاح کوتاه‌مدت، ما انتظار شروع مجدد حرکت صعودی بعدی را داریم. پس صبر می‌کنیم تا قیمت نشانه‌هایی از شروع حرکت صعودی جدید را نشان دهد (تصویر زیر). باتوجه‌به تصویر، چارت طلا در حال تشکیل کندل‌های سبز و صعودی پرقدرت با بدنه‌های بلند است. در این لحظه است که به احتمال زیاد شروع حرکت صعودی را درست تخمین زده‌ایم و باید بلافاصله وارد معامله خرید شویم.

بهترین استراتژی اسکالپ Gold

سفارش خرید خود را با تنظیم‌کردن نقطه حد سود و حد ضرر ثبت کرده و وارد معامله خرید می‌شویم. حد ضرر را زیر کف آخر تشکیل شده و نقطه حد سود را 2 یا 3 برابر آن در نظر می‌گیریم. در این حالت نسبت ریوارد به ریسک یا سود به ضرر معامله ما 2 به 1 یا 3 به 1 خواهد بود. به شکل زیر توجه کنید.

بهترین استراتژی اسکالپ Gold بدون اندیکاتور

تبریک! شما توانستید یک سود خوب از معامله اسکلپ طلا در تایم فریم 5 دقیقه بگیرید. توجه داشته باشید که معامله شما فقط 19 کندل 5 دقیقه‌ای یعنی 95 دقیقه طول کشید. در تریدینگ و معامله‌گری به این سبک از معاملات، معاملات اسکلپ یا سریع میگویند. مزیت این روش این است که باتوجه‌به شرایط بازار و رفتار حرکتی قیمت طلا، ممکن است در طول روز چندین بار فرصت ورود و معامله برای شما پیش بیاید که این امتیاز، برتری بزرگ این روش بر روش‌های طولانی‌مدت است.

حال به سراغ نمونه معامله فروش می‌رویم.

در تصویر زیر، طلا در حال تشکیل کف‌ها و سقف‌های بالاتر بوده است (کف 1 و کف 2 و سقف 1 و سقف 2). اما در انتها با شکستن کف 2، یک کف جدید شکل داده است. بنابراین ما با احتمال بیشتر انتظار داریم قیمت شروع به ریزش کند.

بهترین استراتژی طلا در فارکس

با این تحلیل ریزش، به سراغ تایم فریم 5 دقیقه می‌رویم (تصویر زیر) و منتظر می‌شویم تا کندل‌ها شروع یک حرکت ریزشی قوی را نشان دهند. همان‌طور که می‌بینید کندل‌های قرمز با بدنه‌های بلند و کشیده شروع به شکل‌گیری کرده اند. پس آماده ورود به معامله فروش می‌شویم.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا در فارکس بدون اندیکاتور

در اینجا نیز مشابه حالت خرید، حد ضرر خود را بالای آخرین سوئینگ یا حرکت قیمت قرار داده و حد سود را 2 یا 3 برابر آن تنظیم می‌کنیم (تصویر زیر).

بهترین استراتژی اسکالپ طلا در فارکس بدون استفاده از اندیکاتور

تبریک می‌گوییم! شما در عرض 35 دقیقه (7 کندل 5 دقیقه‌ای) سود خود را از بازار به دست آوردید.

نکات مهمی که باید در معاملات اسکلپ طلا به آنها توجه کنید

نکات مهمی وجود دارند که در معاملات اسکالپ طلا در فارکس باید به آنها توجه کنید تا نرخ برد یا Win Rate معاملات شما بالا برود. ما در اینجا به چند نمونه از مهم‌ترین نکات اشاره می‌کنیم.

  1. ترید اسکلپ را در زمان‌های شلوغی و نقدینگی بالای بازار انجام دهید. بهترین زمان‌ها برای ترید اسکلپ طلا، زمان‌های باز بودن بازار لندن (قبل از ظهر به وقت ایران) و بازار نیویورک (عصرها به وقت ایران) است.
  2. کل روز را مدام ترید نکنید. ترید بیش از حد شما را خسته و تصمیمات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سعی کنید برای خود برنامه داشته باشید و فقط در بازه‌های زمانی کوتاه و منظم ترید کنید.
  3. اگر از انجام معاملات سریع و پراسترس لذت نمی‌برید با روش اسکلپ ترید نکنید. به‌جای آن در تایم فریم‌های بالاتر تحلیل و معامله کنید.
  4. اگر فکر می‌کنید هنوز برای این سبک معاملات آماده نیستید، از معاملات دمو یا آزمایشی استفاده کنید و مهارت خود را بالا ببرید.
  5. در این سبک از ترید ممکن است در طول روز چندین بار حد ضرر بخورید. ناامید نشوید و استراتژی خود را بهینه کنید. ضرر بخشی از معاملات اسکلپ است. شما باید برآیند معاملاتی‌تان را مثبت نگه دارید.
  6. در معاملات خود حتما اسپرد را لحاظ کنید و سعی کنید از پلتفرم‌ها و کارگزاران فارکسی استفاده کنید که اسپردهای کمتری ارائه می‌دهند. اسپرد بالا حد ضررهای معاملات شما را به‌سرعت فعال می‌کند و می‌تواند برآیند معاملاتی شما را به طور کامل خراب می‌کند.
  7. به کمیسیون معاملات خود توجه کنید. ازآنجایی‌که قرار است تعداد زیادی معامله انجام دهید، کمیسیون اهمیت بالای پیدا می‌کند. حتما از بروکرهایی استفاده کنید که کمترین میزان کمیسیون معاملات را دریافت می‌کنند.

از چه پلتفرمی برای معاملات اسکالپ طلا استفاده کنیم؟

پلتفرم‌های زیادی برای معاملات طلا و فارکس وجود دارند. اما آنچه شما به‌عنوان یک اسکلپر باید به آن توجه کنید اسپرد، کمیسیون و امکان معاملات دمو است. ما به شما دوتا از بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

  1. بروکر دلتا اف ایکس: این بروکر تمام خدمات مورد نیاز به کاربران ایرانی را به‌راحتی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با امکان معاملات دمو و آزمایشی در این بروکر سطح مهارتی خود را بالا می‌برید و پس از اطمینان از صحیح بودن استراتژی و روان‌شناسی معاملاتی خود، با اسپردها و کمیسیون‌های رقابتی این کارگزاری، به معاملات اسکلپ خود می‌پردازید و سودهای خود را افزایش می‌دهید.
  2. بروکر آلپاری: این بروکر دارای اسپردها و کمیسیون‌های معقول است و به شما امکان تست بهترین استراتژی اسکالپ طلا را می‌دهد.

امیدواریم که از این مطلب آموزشی نهایت استفاده را ببرید. استراتژی گفته شده در این آموزش را می‌توان بهترین استراتژی اسکالپ طلا بدون اندیکاتور در فارکس در نظر گرفت. با تمرین زیاد و بهبود این استراتژی، به سبک شخصی خود نزدیک شوید و از آن سودهای بی‌شمار کسب کنید. این آموزش یکی از چندین آموزش اختصاصی فارکس از دلتا کالج است. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید حتما به وب‌سایت دلتا کالج سر بزنید و از آموزش‌های دیگر آن استفاده کنید و برآیند معاملاتی و سودهای خود را بیشتر کنید.

منبع: سایت آموزشی دلتا کالج


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه