رپورتاژ آگهی

راهنمای کامل مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش؛ سفر به جزیره کیش بدون دغدغه

راهنمای کامل مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش؛ سفر به جزیره کیش بدون دغدغه
کدخبر : 66301

​در برنامه‌ریزی سفر به جزیره زیبای کیش در استان هرمزگان، باید یک سری نکات مهم را درنظر داشته باشید تا به این صورت، بتوانید سفری بی‌دردسر را تجربه کنید و از بازدید جاذبه‌های گردشگری کیش لذت ببرید. آشنایی با مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از حضور در این جزیره زیبا به فکر آن باشید؛ چراکه شما قرار است به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در خلیج فارس سفر کنید و برای تائید اقامت خود در هتل‌های کیش به ارائه مدارک تعیین شده توسط اداره اماکن نیاز دارید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به بررسی کامل مدارک لازم برای رزرو هتل کیش با توجه به شرایط و موقعیت‌های مختلف می‌پردازیم.

لیست مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش

پیش از هر چیز، باید بدانید که مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل در کیش به عوامل مختلفی مانند نوع سفر (مجردی یا خانوادگی)، نوع نسبت‌ها و همچنین ایرانی و خارجی بودن مسافر بستگی زیادی دارد؛ به همین خاطر پیش از رزرو هتل باید این موارد را به‌خوبی بررسی کرده و مدارک لازم را برای تحویل اتاق به‌همراه داشته باشید. توجه داشته باشید، مدارک لازم برای ارائه به هتل‌های کیش هم برای ررزو حضوری و هم ررزو آنلاین هتل لازم است. توصیه می‌شود برای رزرو آنلاین هتل های کیش (https://www.eghamat24.com/KishHotels.html) حتما در قسمت توضیحات تکمیلی، قوانین و مدارک پذیرش هتل موردنظر را با دقت بخوانید. این کار به‌ویژه به افرادی که در بررسی هتل‌های جزیره کیش فقط به قیمت توجه دارند، توصیه می‌شود.

لیست مدارک لازم برای رزرو هتل کیش

قیمت هتل های کیش با توجه به تعداد نسبتا زیاد هتل نسبت به وسعت جزیره، در بازه قیمتی گسترده‌ای قرار دارد. اگرچه گسترش انواع تفریحات آبی، مراکز خرید و برگزاری کنسرت‌های مختلف در جزیره کیش باعث شده است که این جزیره کوچک و زیبای خلیج فارس به یکی از مقاصد نسبتا لوکس برای سفر داخلی تبدیل شود. با این حال، می‌توانید اطمینان داشته باشید که متناسب با بودجه و اولویت‌های شما مانند فاصله هتل تا جاهای دیدنی کیش، گزینه‌های مختلفی برای رزرو هتل کیش وجود دارد.

مدارک لازم برای تحویل اتاق در هتل‌های کیش با توجه به شرایط و موقعیت‌های متفاوت به شرح زیر است:

اصل شناسنامه و کارت ملی

چه به‌صورت مجردی و چه خانوادگی به کیش سفر می‌کنید، باید برای تحویل اتاق اصل شناسنامه و کارت ملی تمام همسفران را ارائه کنید؛ بنابراین در بین مدارک لازم برای رزرو هتل کیش باید در اولین قدم، شناسنامه و کارت ملی خودتان و تمام اعضای خانواده ازجمله کودکان را در کیف مخصوص مدارک قرار دهید؛ چراکه با این مدارک معتبر، نسبت شما با یکدیگر ثابت شده و به این شکل، مسئول پذیرش هتل اجازه اقامت در اتاق رزرو شده را به شما می‌دهد. توصیه می‌شود که به‌هیچ عنوان در این کار سهل‌انگاری نکنید، زیرا شما را با دردسرهای زیادی در طول سفر مواجه می‌کند. در صورتی که کودکی با شما در سفر است که نسبتی با شما ندارد، باید مجوز سرپرستی داشته باشید یا مدرکی که نشان دهد این کودک به دلیل منطقی‌ای همراه شما است.

شناسنامه؛ یکی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل در کیش

مدارک محرمیت

در صورتی که با همسر و یا نامزد خود به کیش سفر می‌کنید، علاوه بر شناسنامه و کارت ملی باید با مجوز محرمیت خود را به مسئول پذیرش ارائه کنید. برای این کار، همان شناسنامه معتبر کفایت می‌کند، اما برای آن دسته از افرادی که محرمیت آن‌ها در شناسنامه ثبت نشده است، باید صیغه‌نامه با مهر رسمی ارائه شود. در صورتی که این مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل در کیش را به‌همراه نداشته باشید، امکان رزرو اتاق در هیچ کدام از هتل‌های جزیره را نخواهید داشت و یا باید با صرف هزینه بیشتر، دو اتاق مجزا رزرو کنید.

برگه تایید رزرو آنلاین هتل

امروزه با وجود سایت‌های معتبر در معرفی هتل‌های داخلی و خارجی، رزرو آنلاین هتل پیش از سفر، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. این کار، فرصت بررسی هتل‌های متنوع و بی‌شماری را با توجه به فاکتورهای مختلف مانند قیمت، خدمات، امکانات و غیره به گردشگران می‌دهد. اگر شما نیز برای سفر به کیش، هتل خود را به‌صورت آنلاین رزرو کرده‌اید، باید در بین مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش، پرینت ووچر را نیز به‌همراه داشته باشید. این برگه، شامل تائید رزرو آنلاین هتل است که باید هنگام ورود به مسئول پذیرش نشان دهید. البته می‌توانید این برگه را هم به‌صورت کاغذی، هم فایل پی دی اف و یا عکس (در موبایل) به مسئول مربوطه تحویل دهید.

مدارک لازم برای میهمانان خارجی

همان‌طور که می‌دانید، کیش از زیباترین و محبوب‌ترین جزایر ایران است که هرروزه از توریست‌های داخلی و خارجی فراوانی میزبانی می‌کند. بهتر است بدانید که مدارک لازم برای رزرو هتل کیش برای گردشگران داخلی با مهمانان خارجی متفاوت است؛ بنابراین اگر قرار است با مهمان خارجی خود که تابعیت کشور دیگری را دارند به کیش سفر کنید، برای جلوگیری از هرگونه مشکل و دردسر، مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش برای مهمانان خارجی را به‌همراه داشته باشید. توریست‌های خارجی باید مدارکی که هویت آن‌ها را نشان می‌دهد، به مسئول پذیرش ارائه کنند؛ همچنین پاسپورت و ویزای آن‌ها نیز باید با مهر و امضای معتبر باشد و از تاریخ اعتبار این مدارک نیز حداقل 7 ماه باقی مانده باشد. توجه به این نکته نیز مهم است که ایرانیان دارای پاسپورت خارجی، باید مدارک مربوط به گردشگران داخلی را ارائه کنند و با آن‌ها مانند یک ایرانی برخورد می‌شود. به‌عنوان مثال مهمانان خارجی نیاز به ارائه مدرک محرمیت ندارند، اما ایرانیان دو تابعیتی باید مدرک محرمیت تحویل دهند.

قوانین اقامت در هتل های کیش

حالا که با مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش آشنا شدید، دانستن برخی قوانین و مقررات اقامت در هتل‌های کیش، خالی از لطف نیست. البته باید بدانید که هر هتلی برخی قوانین خاص و منحصربه‌فرد دارد که باید هنگام رزرو به آن‌ها توجه داشته باشید؛ به‌عنوان مثال می‌توانید برای رزرو محبوب‌ترین هتل کیش به‌نام هتل ارم و آشنایی با قوانین و شرایط اقامتی آن از نظرات مهمانان آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا مطالعه نظرات مهمانان هتل ارم کیش، فرصتی به شما می‌دهد تا از آن چیزی که در انتظار شما است، مطلع شوید. در کنار قوانین ویژه هتل‌های کیش، برخی قوانین مشترک وجود دارد که به شرح زیر است:

  • ساعت ورود به تمام هتل‌های کیش ۱۴ و ساعت خروج و تحویل اتاق ۱۲ است. حضور زودهنگام و تحویل دیرهنگام اتاق، نیاز به هماهنگی و پرداخت هزینه اضافی دارد.
  • واچر هتل باید حتما همراه شما باشد.
  • افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند بدون والدین خود در هتل‌های کیش اتاق داشته باشند.
  • هزینه اقامت در اکثر هتل‌های کیش برای کودکان زیر ۲ سال رایگان و برای کودکان ۲ الی ۱۲سال نیم‌بها است.
  • قوانین کنسلی هتل‌ها یکیش شامل کسر درصدهای مشخصی است که با توجه به تعداد روزهای باقی مانده برای تحویل اتاق، متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

شما در اولین لحظه ورود به جزیره کیش، به سمت هتل محل اقامت خود می‌روید تا اتاق رزرو شده را تحویل بگیرید؛ اما آیا می‌دانید که برای تحویل اتاق خود باید مدارک مشخصی را ارائه کنید؟ تمام هتل‌های کیش برای تائید هویت و نسبت شما با همسفران‌تان، مدارکی از شما تحویل می‌گیرند که درصورت نداشتن آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. اهمیت این موضوع به‌قدری زیاد است که در این مطلب به بررسی مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش با توجه به شرایط و موقعیت‌های متفاوت پرداختیم.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه