رپورتاژ آگهی/

مشکلات عوارضی‌ها و راهکارهای جدید

کدخبر : 67403

با عبور و مرور وسایل نقلیه مختلف از اتوبان‌ها، مبلغی به‌عنوان عوارض آزادراهی برای تامین هزینه تاسیس و نگهداری آزادراه‌ها از مالکان خودروها دریافت می‌شود که البته اخذ این نوع عوارض به روش سنتی چالش‌ها و مشکلات خود را دارد.

با عبور و مرور وسایل نقلیه مختلف از اتوبان‌ها، مبلغی به‌عنوان عوارض آزادراهی برای تامین هزینه تاسیس و نگهداری آزادراه‌ها از مالکان خودروها دریافت می‌شود که البته اخذ این نوع عوارض به روش سنتی چالش‌ها و مشکلات خود را دارد.

ما در این محتوا در مورد مهم‌ترین چالش‌های اخذ عوارض آزادراهی به‌صورت سنتی با شما صحبت خواهیم کرد؛ راهکارهای جدید اخذ عوارض آزادراهی را که مشکلات بسیار کمتری دارد، بیان می‌کنیم و در پایان هم به نحوه پرداخت عوارض آزادراهی خودرو از طریق سامانه آیتول اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین مشکلات عوارضی‌های فیزیکی

در گذشته برای اخذ هزینه عوارضی آزادراهی وسایل نقلیه، گیت‌هایی در مسیر اتوبان‌ها تعبیه شده بودند که مبلغ عوارضی را بر اساس نوع خودرو به‌صورت نقدی دریافت می‌کردند.

دریافت عوارض آزادراهی به‌صورت سنتی و فیزیکی مشکلات و چالش‌های خود را داشت که از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از رانندگان متخلف بدون توجه به گیت‌ها و بدون پرداخت هزینه عوارضی از آن‌ها عبور می‌کردند و این موضوع یکی از چالش‌های اصلی عوارضی‌های فیزیکی بود.
  • دریافت نقدی عوارضی آزادراهی توسط نیروی انسانی انجام می‌شد و به همین دلیل هم احتمال بروز اشتباه از سوی متصدیان باجه‌ها وجود داشت.
  • در روش فیزیکی اخذ عوارضی آزادراهی حتما باید تعدادی نیروی انسانی استخدام کرد که این موضوع هزینه‌هایی را به همراه دارد.
  • با توجه به محدود بودن تعداد گیت‌های ورودی اخذ عوارض در اتوبان‌ها، در مواقع پیک سفر در محل ورودی ایستگاه‌های عوارضی ترافیک سنگینی به وجود می‌آمد که همین موضوع مشکلاتی زیادی را به همراه داشت.

راهکار جدید اخذ هزینه عوارض آزادراهی

برای رفع چالش‌ها و مشکلات اخذ عوارض آزادراهی، راهکار جدیدی مبتنی بر تکنولوژی ارائه شده است که بر اساس آن در هنگام عبور وسایل نقلیه از اتوبان‌ها، پلاک خودرو توسط دوربین‌هایی ثبت می‌شود و هزینه عوارضی روی پلاک خودرو اعمال خواهد شد.

استفاده از این شیوه جدید چالش‌ها و مشکلات روش سنتی اخذ عوارض آزادراهی را به همراه ندارد و مالکین وسایل نقلیه هم برای جلوگیری از اعمال جریمه، ملزم به پرداخت این هزینه در موعد مقرر هستند.

پرداخت عوارض آزادراهی با استفاده از آیتول

یکی از روش‌های کاربردی و بسیار ساده برای پرداخت عوارض آزادراهی وسایل نقلیه، استفاده از آیتول است. برای این منظور با نصب اپلیکیشن یا ثبت‌نام در سایت این سامانه و احراز هویت در آن، می‎توانید نسبت به پرداخت بدهی‌های وسیله نقلیه خود اقدام کنید.

استفاده از سامانه آیتول برای دریافت انواع سرویس‌‌های وسایل نقلیه مثل گرفتن خلافی خودرو مزایای زیادی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربران با استفاده از سامانه آیتول می‌توانند انواع خدمات خودرویی را به‌صورت آنلاین دریافت کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای این منظور وجود ندارد.
  • علاوه بر مراجعه به سایت itoll.com این سامانه کاربردی دارای اپلیکیشن اختصاصی کاربردی با رابط کاربری جذاب و کاربرپسند است و افراد با نصب این اپلیکیشن و احراز هویت در آن می‌توانند به انواع سرویس‌های خودرویی در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند.
  • آیتول برای ارائه انواع خدمات حوزه خودرو کمترین میزان کارمزد را از کاربران خود دریافت می‌کند و افراد با حداقل هزینه می‌توانند از خدمات جذاب این سامانه برخوردار شوند.
  • این سامانه برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و چالش‌های کاربران خود دارای پشتیبانی آنلاین شبانه‌روزی است و کاربران می‌توانند با کمک بخش پشتیبانی آیتول از نحوه دریافت انواع سرویس‌های خودرویی این سامانه مطلع شوند.

 

سخن آخر

عوارض آزادراهی یکی از هزینه‌هایی است که مالکین وسایل نقلیه باید برای استفاده از اتوبان‌ها و آزادراه‌ها پرداخت کنند. در گذشته برای دریافت نقدی این عوارض، گیت‌هایی در مسیر اتوبان‌ها قرار داده شده بودند که البته این شیوه مشکلات و چالش‌هایی را به همراه داشت.

ما در این مطلب در مورد مهم‌ترین چالش‌های شیوه سنتی دریافت عوارض آزادراهی از طریق گیت‌های فیزیکی صحبت کردیم و در مورد راهکار جدید اخذ این نوع عوارض که مشکلات شیوه سنتی را ندارد، توضیحاتی دادیم. در پایان هم به نحوه پرداخت عوارض آزادراهی با سامانه آیتول و مزایای استفاده از این پلتفرم کاربردی پرداختیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه