رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون تصریح کرد: اقبال بیشتری در انتظار صندوق توسعه تعاون صبا است

رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون تصریح کرد: اقبال بیشتری در انتظار صندوق توسعه تعاون صبا است
کدخبر : 12237

رامین نجمی رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون در تشریح عملکرد و مکانیزم فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری توسعه تعاون گفت: این صندوق بر اساس چهارچوب تعیین‌شده برای کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک تحت نظارت دقیق سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و کلیه فعالیت‌های آن تابع بخشنامه‌ها و ضوابط ابلاغی آن سازمان می‌باشد.

به گزارش رصداقتصادی : نجمی در تشریح رابطه میان صندوق سرمایه‌گذاری صبا و بانک توسعه تعاون تصریح کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان سهامدار ممتاز و ضامن نقد شوندگی صندوق صبا بوده و بر اساس مقررات جاری، سهامدار ممتاز حق رأی در مجامع صندوق را داراست و ارکان صندوق را ازجمله مدیر صندوق که رکن بااهمیت در سرمایه‌گذاری منابع صندوق می‌باشد، تعیین می‌نماید.

 

وی با اشاره به عملکرد مناسب و رشد بازدهی این صندوق در مرحله جدید گفت: در حال حاضر سقف واحدهای صندوق صبا با توجه به اخذ مجوز افزایش سرمایه صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار به 100 میلیون واحد (100 هزار میلیارد ریال) افزایش‌یافته است. همچنین بازدهی صندوق توسعه تعاون صبا از آغاز فعالیت تاکنون در حدود 101 درصد بوده که رتبه ارزش دارایی‌ها در میان 20 صندوق درآمد ثابت برای این صندوق را به رتبه 10 ارتقا داده است.

 

نجمی در پایان با تأکید بر اینکه تا زمانی که بانک توسعه تعاون دارنده اکثر واحدهای ممتاز صندوق باشد، رابطه میان این دو نهاد ادامه خواهد داشت، در خصوص پیش‌بینی آینده صندوق توسعه تعاون صبا گفت: با توجه به ماهیت این صندوق و پرداخت سود به سرمایه‌گذاران صندوق بر مبنای روزشمار به نسبت ماه شمار بودن سپرده‌های بانکی، بدیهی به نظر می‌رسد که با اقبال قابل‌توجهی در آینده مواجه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه