طی یک سال گذشته صورت گرفت؛ رونق اشتغال در سایه رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات پرداختی در استان قزوین

طی یک سال گذشته صورت گرفت؛ رونق اشتغال در سایه رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات پرداختی در استان قزوین
کدخبر : 13245

مدیر شعب استان قزوین در جلسه هفتگی راهبردی مدیریت شعب از رشد اشتغالزایی در سایه رشد 300 درصدی مصارف استان خبر داد.

 به گزارش رصداقتصادی : مدیر شعب استان قزوین در جلسه راهبردی مدیریت شعب در خصوص چگونگی روند رشد مصارف استان طی 12 ماه و ایجاد اشتغال‌های مستقیم و غیر مستیم با اشاره به ماهیت حمایتی و توسعه‌ای بانک توسعه تعاون گفت: وضعیت فعلی اقتصادی کشور طی یک سال گذشته بیش‌ازپیش حضور مؤثر و کارآمد بانک توسعه تعاون در عرصه حمایت از تولیدکنندگان را طلب می‌نماید. اینکه در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با مشکلاتی ازجمله کمبود نقدینگی، محدودیت‌های بین‌المللی در صادرات و واردات، عدم ثبات نرخ ارز و ریسک بالای تأمین مواد اولیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند نقش و رسالت بانک را پررنگ‌تر و حضور جهادی و مؤثر در سایه تعهد و تخصص را بیش از گذشته طلب می‌نماید.

 

کلانتری در ادامه افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید نام‌گذاری گردیده که این عنوان معنادارترین نام برای سال جاری می‌توانست باشد. چراکه در شرایط سخت حاکم بر کشور و تحریم‌های ظالمانه طی چند سال گذشته، تعداد کثیری از واحدهای فعال تولیدی تحت تأثیر واردات بی‌رویه محصولات نامرغوب از کشورهای آسیای شرقی نظیر چین و غیره، غیرفعال شدند که اکنون به شکل معناداری به تولیدکنندگانی با توجیه اقتصادی بالا بدل شده‌اند و از سویی با افزایش بی‌رویه نرخ ارز واردات طیف وسیعی از کالاهای ضروری همچون لوازم‌خانگی، لوازم و تجهیزات اداری و صنعتی و وابسته به حمل‌ونقل، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و غیره فاقد توجیه اقتصادی و گاها غیرممکن گردیده است ازاین‌رو نیاز شدید به تولید در داخل این محصولات احساس می‌گردد و چنانچه تولیدکنندگان در این مسیر گام بردارند که عمدتاً نیز اقدام نموده‌اند جهش واقعی تولید کاملاً ملموس و مشهود خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در این راستا و با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری در سال گذشته و سال جاری که رونق تولید و جهش تولید سرلوحه اقدامات اجرایی کشور تعیین گردیده است مدیریت بانک توسعه تعاون قزوین با ماه‌ها کار کارشناسی و فنی در حوزه شناسایی، جذب و حمایت از تولیدکنندگان توانمند و دارای دانش کافی اما نیازمند به نقدینگی، توانسته است طی 12 ماه در مقایسه با آمار و عملکرد سال گذشته 300 درصد مصارف خود را افزایش داده و درعین‌حال روند نزولی مطالبات غیر جاری را نیز حفظ و تشدید نماید.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: پرداخت انواع تسهیلات حمایتی، تبصره‌ای، تفاهم‌نامه‌ای، تکلیفی و غیره در استان ضمن حرکت در مسیر رشد و تحقق اهداف و برنامه‌های سالیانه موجب گردیده است صدها اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان به ثمر برسد. حضور استاندار و معاونین وی در چندین مراسم کلنگ زنی طرح‌های موردحمایت بانک و اذعان تحرک و پویایی بانک توسعه تعاون در مسیر جهش

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه