جهت دریافت وام 50 میلیونی بانک ها اینجا کلیک کنید

جهت دریافت وام 50 میلیونی بانک ها اینجا کلیک کنید
کدخبر : 13512

این روزها بانک‌ها تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای خرید کالا می‌دهند. البته گرفتن این وام با شرایطی که شبکه بانکی برای آن تعریف کرده، شکستن گردن رستم است ولی حتی اگر در نهایت موفق به دریافت این وام هم شوید با توجه به قیمت فعلی کالاهای بادوام قادر به خرید کالاهای خارجی که نیستید هیچ، دستتان برای خرید کالاهای داخلی هم باز نیست.

« دو ضامن لازم دارید؛ یکی کارمند رسمی با قرارداد استخدامی و نامه کسر از حقوق، یکی دیگر هم کاسب معتبر دارای چک که اعتبار بانکی خوبی هم داشته باشد. خودتان هم باید شاغل باشید. به اندازه تسهیلات و سودتان هم باید سفته بدهید. چند ماهی هم باید در بانک ما حساب داشته باشید. اعتبارتان نیز چک می‌شود تا تاریخچه‌تان بدحسابی با شبکه بانکی یا چک برگشتی را نشان ندهد. بخشی از تسهیلات را هم باید سپرده‌گذاری کنید و تا پایان مدت بازگشت اقساط به آن دست نزنید. فقط هم باید کالای ایرانی بخرید. لازم است فاکتور آن هم ارائه دهید و …»

 

 این‌ها گفته‌های یکی از کارمندان شبکه بانکی در توضیح شرایط دریافت وام 20 میلیون تومانی است. این مبلغ با قیمت دلار بازار می‌شود حدود ۷۰۰ دلار بهتر بگویم؛ این شرایط سختگیرانه برای دریافت تسهیلاتی است معادل حداقل حقوق ماهانه یک خانواده در جهان (660 دلار).

 


خبرجنجالی : ویدیوی لورفته از رقص علی ضیا در جشن مختلط + فیلم خصوصی


 

ناگفته نماند در همین شرایطی که مردم برای دریافت وام‌های خرد باید کفش و کلاه‌آهنی بر تن کنند، وزیر اقتصاد گفته بود: «اشتباه نکنید! در لیست بدهکاران بانکی آقای بابک زنجانی (با سه ونیم میلیارد دلار بدهی) جزء بزرگ‌ترین آن‌ها نیست». بنابراین ظاهرا کمی آن طرف‌تر که خیلی هم دور نیست، افرادی بدون ارائه هیچ‌گونه وثیقه و ضمانت‌نامه لازم‌الاجرائی صاحب دارایی میلیاردی می‌شوند که قرار هم نیست هرگز به بانک بازگردانده شود اما برای مردم عادی شرایط متفاوت است.

 

وام کالا تا 50 میلیون تومان

در بانک سپه، ملت، صادرات، کشاورزی، اقتصادنوین و موسسه اعتباری کوثر می‌توان تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات به صورت کارت اعتباری برای خرید کالاهای بادوام گرفت. سود این تسهیلات 18 درصد و مدت بازپرداخت 36 ماهه است.

 

از جمله شرایط دریافت این نوع وام این است که اولا شخص وام‌گیرنده باید شاغل باشد، دوما دو نفر که یکی کارمند دولتی و دارای نامه کسرحقوق باشد و دیگری کاسب معتبر و صاحب چک باشد، برای شما ضمانت کنند.

 

البته این بانک‌ها در برخی جزئیات شرایط متفاوتی دارند مثلا در بانک اقتصادنوین لازم است حداقل 25 درصد و در موسسه اعتباری کوثر حداقل 15 درصد میزان تسهیلات را سپرده‌گذاری کرده باشید. در بانک ملت نیز با توجه به میزان وامی که می‌گیرید ضامن لازم دارید. به این صورت که برای دریافت تا 15 میلیون تومان به یک ضامن، از 15 تا 30 میلیون تومان به دو ضامن و 30 تا 50 میلیون تومان به دو ضامن و سند نیاز دارید.

 

بانک سپه نیز تسهیلاتش را محدود به خرید از تعداد خاصی از فروشگاه‌ها که خودش معرفی می‌کند، کرده است. ضمنا تسهیلات دریافتی از سه بانک سپه، کشاورزی و اقتصاد‌نوین مخصوص خرید کالای ایرانی است و لازم است فاکتور خرید محصولات داخلی ارائه شود.

 

خبرجنجالی : زندگی لاکچری الهام چرخنده جنجالی شد + عکس های دیده نشده

 

 

وام 20 میلیونی

بانک‌های آینده، شهر و ایران‌زمین تسهیلات را تا سقف 20 میلیون تومان، با سود 18 درصد و در مدت بازپرداخت 36ماهه برای خرید کالا پرداخت می‌کنند.

 

برای دریافت وام از بانک آینده لازم است حتما شاغل باشید و یک ضامن با نامه کسر از حقوق هم در اختیار بانک قرار دهید. اما در دو بانک شهر و ایران‌زمین نیاز به دو ضامن دارید؛ یکی با چک و دیگری با نامه کسر از حقوق.

 

در بانک ایران‌زمین لازم است علاوه بر این دو ضامن، معادل وام و سود آن، سفته هم بدهید. 30 درصد وام را نیز باید سپرده داشته باشند. درضمن حتما هم باید با این تسهیلات کالای ایرانی بخرید و فاکتور ارائه دهید. در بانک شهر نیز باید حداقل سه ماه از سپرده‌گذاری شما گذشته باشد و اعتبار خوبی در شبکه بانکی داشته باشید.
در کنار همه این‌ها، این وام‌ها را با هر مبلغی که بخواهید بگیرید فقط از یک بانک و یک‌بار می‌توانید دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید : ارزش سهام عدالت من پنجشنبه 99/7/3 / چقدر پول برای دارندگان سهام عدالت واریز می شود ؟

 

 

 چه می‌توانیم بخریم؟

حالا فرض کنید تمام سخت‌گیری‌های شبکه بانکی را هم پشت سر گذاشتید و موفق به دریافت حداکثر مبلغ وام که 50 میلیون تومان است، شدید. بنابراین لازم است سری به بازار بزنید تا با این تسهیلات که قرار است 65 میلیون برایتان آب بخورد، خرید کنید. اما چه می‌توانید بخرید؟

 

با نگاهی به لیست قیمت لوازم خانگی، افزایش سرسام‌آور قیمت آن‌ها در ماه‌های اخیر دود را از کله متقاضیان بلند می‌کند. مثلا یخچال‌های برند LG با قیمت ۱۶۰ تا ۲۵۰میلیون تومان به فروش می‌رسد. یعنی حدود دو برابر قیمت یک پراید و پنج برابر قیمت تسهیلاتی که بانک ارائه کرده است!

 

بنابراین لازم است که در گام بعد فرض ‌کنیم شما به عنوان گیرنده تسهیلات تصمیم گرفته‌اید از خیر خرید لوازم لوکس و آنچنانی نیز بگذرید. به نظر می‌رسد در این صورت هم با وامتان نهایتا بتوانید یک قلم کالا بخرید.

 

چرا که مثلا امروزه قیمت یک تلویزیون LG مدل OED55C8GI حدود 41 میلیون تومان است یا ماشین لباسشویی سامسونگ مدل H147 در شهریور ماه به 40 میلیون تومان رسیده است. حتی قیمت گاز ایندزیت مدل KP 958 و کولر گازی مدل LSN30HLV نیز حدود 40 میلیون تومان شده است.

 

حتی اگر بخواهید با این پول چیزی به جز لوازم خانگی هم بخرید، خوب است که بدانید برای مثال قیمت مدل‌های معمولی لپ‌تاپ از جمله مدل Y540 از برند Lenovo حالا به 42 میلیون و 500 تومان رسیده است.

 

بنابراین اگر خوش شانس باشید و حداکثر تسهیلات را هم دریافت کنید بیش از یک قلم کالا آن هم با کیفیت معمولی نمی‌توانید تهیه کنید.

 

اما درباره وام 20 میلیون تومانی چطور؟ با این پول باید قید خرید لوازم خانگی خارجی را بزنید چرا که حتی یک مایکروویو LG مدل MS97TCR حدود 30 میلیون تومان یا یک ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D164 حداقل 36 میلیون تومان است.

 

اما آیا با وام 20 میلیونی می‌توان از برندهای ایرانی کالا خرید؟ پاسخ را باید در لیست قیمت برندهای داخلی جستجو کرد، لیستی که قیمت یخچال اسنوا مدل S8_2321SW در آن به 35 میلیون تومان و یخچال امرسان مدل NRF3292D به 21 میلیون تومان رسیده است. بنابراین متاسفانه قادر به خرید همه انواع کالاهای ایرانی هم نخواهید بود.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه