پرداخت 3700 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در خراسان جنوبی

پرداخت 3700 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در خراسان جنوبی
کدخبر : 17498

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از پرداخت 3700 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در خراسان جنوبی خبر داد.

 

حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک طی سال جاری با پرداخت بیش از 3700 میلیارد ریال تسهیلات رشد 75 درصدی را در این زمینه محقق نموده است و هم اکنون مانده تسهیلات استان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال می‌باشد.

 

حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه‌ای که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وی، روسای دستگاه‌های تابعه و استاندار خراسان جنوبی در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از جمله استان‌های حائز مزیت در بخش‌های اقتصادی به ویژه معادن، گردشگری، کشاورزی و صنایع گوناگون می‌باشد.

 

وی افزود: به ازای هر واحد پولی جذب شده در خراسان جنوبی، 1.4 واحد تسهیلات به عموم فعالین اقتصادی استان پرداخت گردیده است که نشانگر توجه ویژه بانک توسعه تعاون به فعالیت توسعه‌ای در استان می‌باشد.

 

مهدیان تسهیلات پرداختی استان طی پنج مرحله طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را 900 میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: بانک توسعه تعاون با این کارنامه بیش از 115 درصد سهمیه ابلاغی استان را پرداخت نموده است.

 

وی با اشاه به تولیدات مختلف کشاورزی در این استان خاطرنشان کرد : دارا بودن رتبه اول کشوری و جهانی در تولید زرشک با تولید سالیانه 15 هزار تن، رتبه اول کشوری در تولید عناب با تولید سالانه 4200 تن ، کسب رتبه نخست کیفی و رتبه دوم کمی در تولید زعفران با تولید سالانه 46 تن، رتبه پنجم تولید گل نرگس با تولید سالانه 12 میلیون شاخه، رتبه پنجم تولید پسته با حجم سالیانه 12 هزار تن و رتبه هشتم تولید انار با حجم سالیانه 30هزار تن بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی استان به شمار می آید .

 

وی افزود: سیمان، کاشی و سرامیک، اکسید منیزیم، کنسانتره ذغال سنگ، پودرهای میکرونیزه معدنی و سنگ‌های تزیینی نیز بخش‌هایی از مزیت‌های استان در صنعت و معدن است.

 

وی تصریح نمود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد وزارتخانه در راستای تسریع در توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق گوناگون کشور برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده‌اند و استان‌های دارای ظرفیت‌های بالاتر جایگاه ویژه‌ای در این برنامه دارند.

 

وی افزود: طی ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افتخار نصیب بنده گردیده است تاعهده‌دار مسائل توسعه‌ای استان خراسان جنوبی از حیث تکالیف مربوط به وزارتخانه باشم.

 

مهدیان تصریح کرد: تدابیر و اقدامات در حوزه افزایش سطح اشتغال استان، بهبود محیط کسب و کار و رونق تولید با حمایت از تعاونگران و تولید کنندگان از مهم‌ترین رئوس تصمیمات کارگروه ویژه این استان است.

 

وی با اشاره به این که خراسان جنوبی با توجه به جایگاه والای استان در برخوداری از مزیت‌های جغرافیایی از مناطق مورد تاکید در این برنامه می‌باشد افزود: طی چند ماه اخیر جلسات متعددی با حضور مسئولین وزارتخانه و همچنین مدیران ارشد این استان درجهت پیشبرد مسائل اقتصادی و اجتماعی استان برگزارگردیده و تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ شده است.

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک شرایط مناسبی را برای تامین مالی طرح‌های مهم اشتغال‌زایی استان فراهم نموده است و مراتب اداری طرح‌های مصوب با هماهنگی‌ و هم‌افزایی معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

 

در این جلسه محمد شریعتمداری تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ملانوری استاندار خراسان جنوبی، حجت میرزایی معاون اقتصادی و عیسی منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، للگانی مدیرعامل بانک رفاه، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون، محمد رضوانی‌فر مدیر عامل شستا، روسای دستگاه‌های تابعه، مشیرالحق عابدی معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی مطالب تخصصی را راجع به طرح‌های توسعه استان ارائه دادند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه