حسین‌زاده بحرینی مطرح کرد؛

تخصیص هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون جهت تقویت تعاونی‌ها

تخصیص هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون جهت تقویت تعاونی‌ها
کدخبر : 17687

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در سال آینده مکلف شد تا هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی‌های دولت صرف افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون شود و این بانک هم از این محل، تسهیلات بیشتری را در اختیار بنگاه‌های بخش تعاونی قرار دهد.

 به گزارش رصداقتصادی : محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه براساس قانون خصوصی‌سازی و ‌اجرای اصل 44 دولت باید 30 درصد از منابع حاصل از فروش دارایی‌های خود را برای توسعه بخش تعاون هزینه کند، گفت: دولت در سال‌های گذشته مقادیر بسیار زیادی از دارایی‌های خود را بفروش رسانده اما هیچگاه 30 درصد بخش توسعه تعاون را پرداخت نکرده و یا در صورت تخصیص بسیار کمتر از میزان تعیین شده، بوده است.

 

وی ادامه داد: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه سال 1400 دولت را مکلف کردند، هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی های دولت صرف افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون شود و این بانک هم از این محل با اهرم کردن سرمایه، تسهیلات بیشتری را در اختیار بنگاه‌های بخش تعاونی قرار دهد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس اظهار کرد: این یک سیاست انبساطی مالی است و مجلس هم مصوب کرد، از طریق افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، واحدهای تولیدی تعاونی کشور تا حدودی فعالتر شوند و تسهیلات مناسبی را دریافت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه