محمودی اصل در گفتگو با رصد اقتصادی:

ادغام بانک‌های نظامی از وقوع مشکلات جدی پیشگیری کرد

ادغام بانک‌های نظامی از وقوع مشکلات جدی پیشگیری کرد
کدخبر : 18395

کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: ادغام بانک‌های نظامی توانایی ان را افزایش خواهد داد و از مشکلات پیش روی که می‌توانست به یک مشکل اساسی برای کشور تبدیل شود، پیشگیری کرد.

حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی رصد اقتصادی اظهار داشت: بعضی بانک‌ها به جهت اینکه تعلقات خاطر به یک مجموعه یا به یک سازمان دارند، رویکردهای متفاوتی را در پیش می‌گیرند و گاهاً زمانی که فرآیند کسب سود و تأمین سود سپرده‌ها به مشکل می‌خورد، بانک‌ها در دور رقابت برای جذب سپرده‌ها قرار می‌گیرند و در این وضعیت سودهای بالای بانکی را پیشنهاد می‌دهند.

وی افزود: وقتی بانک‌ها به یک نهاد نظامی وابسته هستند، کار نظارت بر این بانک‌ها سخت خواهد شد. بدین جهت ادغام بانک‌ها را می‌توان مثبت ارزیابی کرد؛ زیرا صورت‌های مالی این بانک‌ها معقول نبوده و روند فعالیت‌شان در راستای بانکداری سیستمی و هماهنگ با نظام بانکی کشور نبوده است.

این استاد دانشگاه معتقد است؛ ادغام بانک‌های نظامی توانایی ان را افزایش خواهد داد و از مشکلات پیش روی که می‌توانست به یک مشکل اساسی برای کشور تبدیل شود، پیشگیری کرد و نیز یک سیستم بانکداری مشخص که در رأس آن بانک سپه است، تشکیل شد.

محمودی اصل شیوه ادغام بانک‌های نظام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این ادغام هم به نفع خود بانک‌های وابسته به نهادهای نظامی و کشور است.

 

تهیه و تولید : الهام اسمعیلی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه