محمودی اصل در گفتگو با رصد اقتصادی:

کرونا منشأ خیر برای بیمه‌ها بود/ اقتصاد، سیاست‌زده شده است

کرونا منشأ خیر برای بیمه‌ها بود/ اقتصاد، سیاست‌زده شده است
کدخبر : 18897

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا که سفرها و تصادفات کاهش یافته، شرکت‌های بیمه‌ای سود می‌برند.

حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی، اظهار داشت: در حوزه تأمین اجتماعی دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تأمین اجتماعی است و صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی هم همیشه حیات خلوت دولت‌ها بوده و متأسفانه کارکردهای خوبی نداشته‌اند.

 

**تورم به نفع بانک‌ها و بیمه‌هاست

وی با اشاره به اینکه شرایط تورمی به نفع بانک‌ها و بیمه‌هاست، گفت: در شرایط تورمی این مردم هستند که نابود می‌شوند؛ یعنی در شرایط تورمی بانک‌ها سودده می‌شوند و از ورشکستگی نجات پیدا می‌کنند و بیمه‌ها هم به این شکل هستند.

 

** کرونا به نفع بیمه‌ها بود

این استاد دانشگاه درباره تأثیر مثبت کرونا بر سوددهی بیمه‌ها عنوان داشت: در شرایط شیوع ویروس کرونا هم مسافرت‌ها کاهش یافته و هم سفرهای درون‌شهری؛ بنابراین میزان تصادفات به تبع آن کاهش می‌یابد که این موضوع به نفع شرکت‌های بیمه‌ای است و شرکت‌های بیمه‌ای به سوددهی خوبی دست یافته‌اند.

محمودی اصل بیان داشت: وقتی یک بیمه‌ای مثلاً دولتی زیان‌ده است و تکالیفی برای آن ایجاد می‌شود، طبیعی است که بقیه بیمه‌ها هم به خاطر محدودیت تکالیف، پویایی و سرزندگی را ندارند. به هر حال در شرایط تحریم ما نمی‌توانیم شاهد تقویت صنعت بیمه و حمایت لازم این صنعت در جهت تأمین بیمه مورد نیاز بخش‌های مختلف باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: به نظر من در رده اول مشکل اصلی کشور، مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اصلی مشکلات سیاسی است و در رده بعدی، سیاست‌زدگی نظام مدیریتی است که این مسئله سبب شده تا افراد توانمند در رأس امور مدیریتی کشور قرار نگیرند و در این شرایط همگرایی و هم‌افزایی مناسبی طبیعتاً ایجاد نمی‌شود و تنها برخی شرکت‌های کاملاً خصوصی با تکنیک‌ها و توانایی‌های کاملاً فردی موفق شدند، ابتکاراتی را به خرج دهند و موفقیت‌هایی را به دست آورند.

 

سمیرا عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه