حجت الاسلام موسوی در گفتگو با رصد اقتصادی مطرح کرد:

کاهش سود بانکی؛ اقدامی مثبت در راستای حمایت از تولید

کاهش سود بانکی؛ اقدامی مثبت در راستای حمایت از تولید
کدخبر : 18928

نایب ردیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش سود بانکی اقدامی مثبت در راستای حمایت از تولید است که انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی  نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی درباره کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی و توسعه بخش های تولیدی گفت: هر مقدار ما به تولید بیفزاییم و این تسهیلات و سرمایه‌های در گردش را در اختیار مولدین قرار دهیم، شاهد بالندگی های خوبی خواهیم بود و هم در ارتباط با توسعه اشتغال، مردم  خوشحال خواهند شد.  

 وی افزود: ما باید به اصل ۴۴ قانون اساسی را که رهبر معظم انقلاب  برای اجرای صحیح آن تاکید کرده‌اند، عمل کنیم و قطعاً تولید و توسعه اقتصادی در کشور بهبود خواهد یافت. وقتی رهبر انقلاب از شعار  تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها نام می برند؛ تولید به معنای مولد است یعنی کسی که  می‌خواهد از خود  سرمایه ای  بگذارد و داشته های خود را به میدان بیاورد تا کار تولیدی راه بیندازد یا کارخانه دارد و میخواهد آن را توسعه دهد. 

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پشتیبانی ها مربوط به دولت هاست یعنی دولت ها باید زیرساخت های تولید را فراهم  کنند. دولت باید به مولدین کمک کند و از دست آنها بگیرد. اما مانع زدایی ها مربوط به مجلس شورای اسلامی است. مجلس در این زمینه قوانین زائدی که از قبل بوده یا اصلاح می کند یا الحاقاتی را به صورت ماده و تبصره در جهت رونق بیشتر تولید می افزاید. 

 موسوی با بیان اینکه  ما باید از تولیدکنندگان حمایت می کنیم و چرخه تولید را سرعت ببخشیم، گفت: هر کاری که بانکها و بانک مرکزی می توانند برای بهبود اشتغال  انجام دهند باید به کار گیرد. امسال ۸۵ درصد  از تسهیلات در راستای تولید ملی هزینه خواهد شد. امیدوارم نظارتها قوی باشد  تا این تسهیلات در مسیر صحیح هزینه شود تا مبادا سرمایه گذار دلسرد و خسته شود. یعنی نباید به اسم تولید کننده و برپایی یک واحد تولیدی تسهیلات دریافت کنند اما خدایی نکرده در جای دیگر هزینه شود.

 

خبرنگار : الهام اسمعیلی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه