رئیس هیات مدیره بیمه سرمد:

بیمه سایبری سرمد در راه است

بیمه سایبری سرمد در راه است
کدخبر : 19168

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد ، از بیمه سایبری به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید بیمه سرمد یاد کرد که با بیش از یک‌سال کار کارشناسی برای اولین بار در کشور توسط این شرکت طراحی و به بیمه مرکزی ارائه شده است.

به گزارش رصد اقتصادی ، مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره بیمه سرمد درباره عملکرد این شرکت در سال ۹۹ و دستاورد‌های هفت گانه‌اش گفت: سال ۹۹ اگرچه برای اقتصاد کشور، سال سختی بود و بنگاه‌های بزرگ و کوچک کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو شده بودند، اما بیمه سرمد در سال کرونایی نیز توانست با تکیه بر نیروی جوانی و تخصص مدیران و کارشناسانش، موفقیت‌های گذشته خود را تکرار کند.

 

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد: بیمه سایبری سرمد در راه است

او گفت: بررسی عملکرد بیمه سرمد، نشان می‌دهد که مدیران ما، دستاورد‌های هفت‌گانه خود را در سال ۹۸ و ۹۹ تکرار کرده‌اند و حالا سرمد، تکیه‌گاه مطمئنی برای مشتریان و سهامدارانش است و ما شعارمان در عمل به اثبات رسانده‌ایم.

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد درباره عملکرد سال ۹۹ این شرکت گفت: دستاورد‌های ما، نام بیمه سرمد را در میان ۱۰ شرکت بیمه کشور و در میان بزرگان صنعت بیمه کشور جای داده است. دستاورد‌هایی همچون افزایش فروش و سهم بازار، بهبود منشاٌ و ترکیب پرتفوی، کنترل نسبت خسارت، توسعه زیرساخت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، تکمیل شبکه فروش و حفظ سطح اول توانگری.

او اضافه کرد: تکرار این دستاورد‌ها در چند سال اخیر زمینه افزایش سرعت پیشرفت این شرکت را در سال‌های آتی تضمین می‌کند.

بیمه سرمد از مرز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

کاتب در ادامه به تشریح دستاورد‌های بیمه سرمد در سال گذشته پرداخت و بزرگترین دستاورد بیمه سرمد را عبور از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی دانست.

کاتب گفت: بیمه سرمد با تحقق هدفی بالاتر از هدف هیات مدیره توانست میزان حق بیمه تولیدی خود را به عدد ۱.۶۲۵.۸۹۱ میلیارد تومان برساند.

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد اضافه کرد: رشد نزدیک به ۷۰ درصدی در پرتفوی بیمه سرمد، این شرکت را در جایگاه دوم رشد پرتفوی در صنعت بیمه کشور قرار داده است.

 

افزایش سهم از بازار

دستاورد بزرگ دیگر سرمد در سال گذشته، افزایش سهم از بازار این شرکت بوده است.

کاتب در این باره گفت: کسب سهم ۲ درصدی از بازار بیمه کشور سرمد را در جمع پیشتازان رشد در این صنعت قرار داده است. عملکرد واقعی شرکت در شاخص حق بیمه تولیدی نیز، نشان می‌دهد که شرکت با صدور تعداد ۳۹۷,۳۵۹ فقره بیمه‌نامه (در مقایسه با صدور ۳۱۴,۸۱۴ فقره بیمه‌نامه در مدت مشابه سال ۱۳۹۸)، در مجموع سهامداری و غیر سهامداری حق بیمه‌ای به میزان ۱.۶۲۵.۸۹۱ میلیون تومان را تولید و در نتیجه، ۱۲۸% از هدف خود را تا پایان سال ۱۳۹۹ محقق کرده است.

 

بهبود ترکیب پرتفوی

رئیس هیات مدیره بیمه دستاورد دیگر این شرکت در سال گذشته را بهبود ترکیب پرتفوی عنوان کرد و گفت: کاهش وابستگی به پرتفوی سهامداری و افزایش سهم شبکه فروش از کل پرتفوی، همزمان با رشد قابل توجه در بیمه‌های عمر و زندگی (%۴۵۲)، مهندسی و انرژی (۱۲۰%) و مسئولیت (۱۰۲%) یکی از دستاورد‌های دیگر سرمد در سال ۹۹ بوده است.

کاتب گفت: برای سومین سال در تاریخ فعالیت شرکت، سهم پرتفوی سهامداری به زیر ۵۰ درصد رسیده و این امر نشان‌دهنده تمرکز واحد بازاریابی بر ارائه خدمات به آحاد جامعه است. از طرف دیگر، شرکت با حفظ سهم ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین از پرتفوی، در مقابل سهم ۳۹ درصدی صنعت، توانسته است به ترکیب پرتفوی مناسبی در مقایسه با صنعت بیمه کشور دست یابد که این شرکت را در جایگاه بی‌نظیری در صنعت قرار می‌دهد.

 

نسبت خسارت

کاتب در ادامه به مدیریت ریسک در بیمه سرمد اشاره کرد و گفت: مدیریت ریسک صحیح از جمله شاخص‎های تعیین‎کننده برای موفقیت شرکت‌های بیمه است. کنترل این شاخص در سال ۹۹ از مهمترین برنامه‌های سرمد بوده است و ردپای آن را می‌توان در تمدید گواهی استاندارد‌های ایزو ۳۱۰۰۰ (ویژه مدیریت ریسک) و همچنین سند استراتژیک شرکت در افق زمانی ۹۸-۱۴۰۰ دنبال کرد. از آنجایی که تا پایان اسفند سال ۹۹ نسبت خسارت ۴۳ درصد است، اختلاف ۱۴ درصدی نسبت خسارت با میانگین ۵۷ درصدی صنعت بیمه، نشان از مدیریت صحیح این شاخص در بیمه سرمد دارد.

 

افزایش سطح اول توانگری و حضور در بازار اتکایی

آنطور که رئیس هیات مدیره بیمه سرمد عنوان کرده است، این شرکت در تمامی سال‌های فعالیت خود، سطح یک توانگری مالی را از بیمه مرکزی کسب کرده است.

او درباره شاخص توانگری مالی بیمه سرمد گفت: در سال گذشته توانستیم با حفظ سطح یک توانگری مالی شرکت، نسبت توانگری مالی خود را نیز افزایش دادیم و به عدد ۱۴۷ درصد رساندیم.

او افزود: با تصویب هیات مدیره و نهاد‌های ناظر، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی بیمه سرمد انجام شده و افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده به ثبت رسیده و بیمه سرمد ضمن تثبیت سطح اول توانگری مالی، مجوز فعالیت در بازار اتکایی و پذیرش بیمه‌های اتکایی در داخل را کسب کرده است.

 

محصولات جدید

یکی از اقدامات مهم بیمه سرمد، در سال ۹۹، معرفی محصولات جدید بیمه‌ای به صنعت بیمه کشور بود.

دکتر کاتب با اشاره به این موضوع گفت: بیمه سرمد، به عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی، برای پوشش هزینه‌های بیماری کرونا و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، بیمه کرونا را طراحی کرد و تنها شرکت بیمه در ایران است که برای اولین بار توانست مجوز بیمه کرونا را از بیمه مرکزی دریافت کند.

او اضافه کرد: ما پس از گذشت چند ماه از ارائه بیمه کرونا، پوشش غرامت را نیز به پوشش‌های بیمه کرونا اضافه کرده و بیمه کروناپلاس را مشتریان عرضه کردیم.

کاتب، از بیمه سایبری به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید بیمه سرمد یاد کرد که با بیش از یک‌سال کار کارشناسی برای اولین بار در کشور توسط این شرکت طراحی و به بیمه مرکزی ارائه شده است.

او گفت: بیمه سایبری باعث می‌شود یک امنیت خاطر در نظام بانکی کشور برای مردم به وجود بیاید.

 

توسعه زیرساخت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد درباره فعالیت‌های این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و طرح‌های نوین گفت: سرمد در سال ۹۹ طرح‌هایی در حوزه صدور و پرداخت آنلاین خسارت خودرو و بیمه بدنه داشت و سامانه‌ای برای درخواست آنلاین بیمه عمر رونمایی کرد.

او افزود: سامانه پرداخت الکترونیکی خسارت درمان نیز یکی از طرح‌های بیمه سرمد بود که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.

کاتب در پایان با اشاره به دستاورد‌های هفت‌گانه سرمد گفت: تکرار دستاور‌های هفت گانه بیمه سرمد در سال ۱۳۹۹ با وجود تحولات گسترده اقتصادی و سیاسی کشور از جمله شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های گسترده، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، کاهش توان خرید مردم و رقابت نزدیک و بعضاً غیرمتعارف شرکت‌های بیمه، این شرکت را در میان شرکت‌های صنعت بیمه، سرآمد کرده است.

کاتب افزود: نظارت مستمر بر عملکرد واحد‌های مختلف سازمانی سرمد و دمیدن روح جوانی در کنار تجربه افراد کارآمد به سازمان و برآیند تمامی این تحولات، سبب شده است تا این شرکت ضمن حفظ ارزش دارایی شرکت و ایجاد ارزش افزوده برای سهامدران، در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی کشور، در جایگاه ۱۴۳ قرار گیرد و همچنین جایگاه نخست در حوزه شفافیت مالی را در صنعت بیمه کسب کند.

منبع: بانکداری ایرانی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه