شاخص NPL بانک کارآفرین به زیر ٤.٥ رسید

شاخص NPL بانک کارآفرین به زیر ٤.٥ رسید
کدخبر : 19431

عملکرد موفق بانک در سال گذشته، باعث شد تا شاخص NPL بانک کارآفرین به زیر ٤.٥ برسد روالی که حتی در مقایسه با بانکهای اروپایی هم عدد قابل توجهی است.

به گزارش  رصد اقتصادی  ،دکتر محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک کارآفرین با تشریح برنامه ها و اقدامات بانک در سال 99 افزود : در سال گذشته بانک در شاخص های مختلف به رشد سه رقمی رسید و شرایط لازم برای تحقق بخش نخست برنامه دوساله بانک که در سال 98 ترسیم کرده بودیم، محقق شد.

مدیر عامل بانک کار آفرین تاکید کرد: در سال98 طبق بررسی ها در نرخ رشد، تعدد محصولات ، حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک جایگاه قابل توجهی نداشتیم و در حال از دست دادن جایگاهمان در سیستم بانکی بودیم؛ روالی که موجب شد وارد فاز توسعه ای بانک شویم.

فرزین با اشاره به برنامه توسعه ای که اجرا شد ،ادامه داد: از همان ابتدا مقرر شد که این برنامه توسعه ای، بصورت متوازن در تمام بخش ها انجام گیرد و همین امر هم موجب شد تا در پایان سال 1399با ثبت رشدهای سه رقمی به آنچه می خواستیم برسیم.

مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به رشد 100 درصدی بخش منابع و تسهیلات به شاخص NPL اشاره و تاکید کرد: با توجه به رشدهایی که داشتیم، توانستیم نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (شاخص NPL) را به زیر ٤.٥ برسانیم که اتفاق میمونی است.

 

وصول مطالبات دهه هشتاد

فرزین دستیابی به شاخص NPL را ثمره ایجاد سامانه جامع اعتبارات خواند و افزود: در سال 99با مجوز مجمع مقرر شد تا برای پرونده های لاوصول بخش اعتبارات و حقوقی همزمان به پای میز مذاکره بروند و با انعطاف بیشتری با پرونده های بزرگ مشکوک الوصول برخورد کنند. این روال موجب شد تا بسیاری از پرونده هایی که مربوط به دهه 80 بود به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: بسیاری معتقدند که اگر NPL بانک به عدد ٤.٥ رسیده به خاطر تسهیلات بوده در صورتی که این امر به دلیل همکاری بخش حقوقی و اعتبارات بود که موجب شد بسیاری از پرونده ها سنوات گذشته حل شوند و در نهایت کل اعداد مشکوک الوصول و عدد مطلق غیر جاری شدیدا کاهش یابد.

مدیر عامل بانک کارآفرین همچنین یکی دیگر از افتخارات سال 1399 بانک را عدم بدهی به بانک مرکزی ذکر و تاکید کرد: در این سال تقریبا سودآوری بیش از ٦ برابر را ثبت و ذخائر لازم را جذب کردیم، تا در سالهای آینده بانک را در برابر شوکهای احتمالی محفوظ نگه داریم.

 

 

منبع:روابط عمومی بانک کارآفرین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه