طرح ایجاد کانون بیمه ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه

طرح ایجاد کانون بیمه ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه
کدخبر : 20145

​سازمان ناظر بیمه در هنگ کنگ در نظر دارد برنامه بلند مدتی را برای تحکیم موقعیت این کشور به عنوان مرکز بیمه ای منطقه آسیا و اقیانوسیه به اجرا در آورد.

به گزارش   رصد اقتصادی و به نقل از واحد بین الملل روابط عمومی بیمه آسیا، مدت هاست که هنگ کنگ به عنوان بازار مرکزی بیمه و بیمه اتکایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه شناخته شده و طی یک سال گذشته نقش تعیین کننده قواعد فعالیت در این منطقه را ایفا کرده است.

بنا بر این گزارش، در همین راستا اختیارات سازمان ناظر بیمه در این کشور با تصویب قانون جدیدی برای نظارت بر شرکت های هلدینگ بیمه ای در ماه مارس سال جاری میلادی، گسترش یافت.

 

کلمنت چونگ، مدیر عامل سازمان ناظر بیمه در هنگ کنگ، اعلام کرد : قانون جدید با استانداردها و شیوه نامه های بین المللی مطابقت دارد و هنگ کنگ را به یک پایگاه ایده آل برای گروه های فعال بیمه ای در آسیا و اقیانوسیه تبدیل می کند.

وی افزود: هنگ کنگ هماهنگ سازی قوانین بیمه ای خود با قوانین سرزمین اصلی(چین) در داخل را از یک سو و ارتقای مقررات بیمه ای خود برای تسهیل تجارت بین المللی، بهره گیری از تضمین های بیمه ای و اینشورتک برای رفع برخی عدم توازن ها در این کشور را از سوی دیگر مد نظر قرار داده است. 

مدیر عامل سازمان ناظر بیمه هنگ کنگ می افزاید : در این بین تضمین های بیمه ای به دلیل انتقال خطرات بیمه به بازارهای سرمایه، در نتیجه افزایش ظرفیت بیمه ها و فراهم آوردن وسیله ای برای ایجاد تنوع در سرمایه گذاری ها، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برای بهره گیری از این فرآیند، چارچوب نظارتی اختصاصی برای صدور تضمین های بیمه ای در هنگ کنگ از اوایل ماه مارس اجرا شده است.

به گفته کلمنت چونگ، به منظور افزایش جذابیت فعالیت در هنگ کنگ به عنوان مرکزی برای مدیریت فعالیت های بیمه ای، امتیازات مالیاتی خاصی نیز برای فعالیت بیمه های اتکایی و مستقیم در نظر گرفته شده است. 

چونگ در پایان گفت: با وجود آنکه هنگ کنگ دارای یکی از بالاترین نرخ های نفوذ بیمه در جهان است اما این بازار هنوز دچار برخی عدم تعادل های ساختاری است . استفاده از اینشورتک ها مشکلاتی همچون تسلط کانال های توزیع سنتی را از بین برده و به توزیع سریع تر محصولات بیمه ای بدون نیاز به  سرمایه گذاری سنگین و توجه به نیازهای جامعه در طولانی مدت کمک می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه