رصد اقتصادی بررسی کرد؛

6 دلیل مؤثر در عزل تاجگردون از ریاست بیمه سرمد

6 دلیل مؤثر در عزل تاجگردون از ریاست بیمه سرمد
کدخبر : 20364

کرسی ریاست در بیمه سرمد به غلامرضا تاجگردون وفا نکرد و به خاطر حقوق نجومی و پنج دلیل دیگر توسط هیئت مدیره از سمت خود عزل شد.

به گزارش خبرنگار رصد اقتصادی، غلامرضا تاجگردون که اعتبارنامه او در مجلس یازدهم به دلیل پرونده‌های فساد مورد تأیید پارلمان قرار نگرفته بود، به بیمه سرمد کوچ کرد و سمت مدیرعاملی این شرکت بیمه‌ای را بر عهده گرفت.

کرسی ریاست در بیمه سرمد به او وفا نکرد و به خاطر حقوق نجومی توسط هیئت مدیره از سمت خود عزل شد. غلامرضا تاجگردون از اواخر اسفندماه سال گذشته به مدیرعاملی این بیمه منصوب شد و روز گذشته فیش حقوق نجومی وی منتشر شد و پس از انتشار فیش حقوقی‌اش، از سوی هیئت مدیره این بیمه از سمت خود برکنار شد.  

** حقوق تاجگردون 85 میلیون تومان بود

فیش‌های حقوقی تاجگردون که در فضای مجازی منتشر شده، است حکایت از دریافت ۷۳ میلیون تومان حقوق در فروردین‌ماه و ۸۵ میلیون تومان در اردیبهشت‌ماه سال جاری دارد.

تاجگردون که در مجلس دهم ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را بر عهده داشت و اسناد متعددی از تخلفات وی در دوران مسئولیت منتشر شده بود، در مجلس یازدهم اعتبارنامه‌اش مورد تأیید نمایندگان خانه ملت قرار نگرفت و پشت درهای بهارستان ماند.

**تاجگردون بینش اقتصادی نداشت

سیدمحمد یمنی مدیرعامل جدید شرکت بیمه سرمد در گفتگویی اظهار داشت: هیئت مدیره بیمه سرمد یک روز قبل (۱۸ خرداد ۱۴۰۰) از رونمایی از حقوق‌های نجومی، آقای تاجگردون را به چند دلیل، از این سمت عزل کرده بود. تاجگردون سه ماه قبل سکان هدایت بیمه سرمد را در دست گرفت. او به پیشنهاد یکی از دوستان جهت مدیرعاملی بیمه سرمد وارد این شرکت شد و علیرغم آنکه انتقاداتی پیرامون سیاسی بودن وی و نه اقتصادی بودنشان مطرح بود، به هر حال سه ماه پیش سکان مدیرعاملی بیمه سرمد را در اختیار گرفت.

 

**عملکرد تاجگردون در بیمه سرمد کمتر از 50 درصد بود

وی گفت: در این مدت سه ماهه متأسفانه عملکرد وی زیر ۵۰ درصد بود و برخی اتفاقات که در ادامه عرض خواهم کرد، هیئت مدیره را مجاب کرد تا وی را از این سمت عزل کند.

**تاجگردون اهل دور زدن بود

مدیرعامل جدید بیمه سرمد با بیان اینکه تاجگردون برای دریافت حقوق نجومی هیئت مدیره را دور زد، خاطرنشان کرد: متأسفانه فیش‌های حقوقی نجومی که منتشر شد باید در ابتدا توسط هیئت مدیره جهت پرداخت تأیید می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد و در یک روند غیرقانونی این حقوق‌ها توسط خود آقای تاجگردون تأیید و پرداخت شده بود. جالب است بدانید که در بیمه سرمد هیئت مدیره موظف بیشتر از ۳۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد.

**تاجگردون فرزند خود و هم‌شهریانش را در بیمه سرمد با حقوق بالا استخدام کرد

یمنی استخدام پسر تاجگردون در بیمه سرمد را یکی دیگر از دلایل عزل او دانست و گفت: یکی دیگر از کار‌هایی که تاجگردون در دوران مدیریت سه ماهه خود انجام داد، به کارگیری پسرش که سن بالایی هم نداشت در یکی از زیرمجموعه‌های بیمه سرمد و پرداخت ماهانه ۱2 میلیون تومان حقوق به وی بود. همچنین او بدون اطلاع هیئت جذب، ۱۷ نفر را از یکی از شهرستان‌های حوزه خود در بیمه سرمد به کارگیری کرد. تاجگردون آشنایی کافی را با صنعت بیمه نداشت و به جای آن که شرکت به یک حوزه اقتصادی تبدیل شود با توجه به گرایش وی به سیاست، به یک حوزه سیاسی تبدیل شده بود.

**در زمان مدیریت تاجگردون در بیمه سرمد نقدینگی شرکت به شد کاهش یافت

او با اشاره به اینکه در مدت مدیریت سه ماهه تاجگردون بر بیمه سرمد شاهد کاهش شدید نقدینگی بودیم، گفت: امیدواریم که بتوانیم بیمه سرمد را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و خدمات خوبی را به بیمه گذاران اعطا کنیم و رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

سمیرا عسگری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه