مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه ملت برگزار شد؛

تقسیم سود 540 ریالی هر سهم بیمه ملت

تقسیم سود 540 ریالی هر سهم بیمه ملت
کدخبر : 20694

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه ملت به منظور بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 اسفند 99 با حضور بیش از 61 درصد صاحبان سهام، برگزار شد و طی آن تقسیم سود 540 ریالی بین سهامداران به تصویب رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی بیمه ملت، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه ملت (سهامی عام) با حضور بیش از 61 درصد صاحبان سهام، حسابرس و بازرس قانونی، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی، اعضای هیات‌مدیره و دکتر اسماعیل دلفراز مدیرعامل شرکت بیمه‌ملت ساعت 10 صبح روز دو‌شنبه 31 خرداد 1400 در مرکز همایش‌های بیمه ملت برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، هیات رئیسه مجمع متشکل از آقای افشار به عنوان رئیس مجمع، آقای بختیاری و خانم ولی‌زاده به عنوان ناظران مجمع و خانم ابراهیمی مدیر مالی شرکت به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

 

در ابتدای این جلسه، گزارش هیات‌مدیره به مجمع در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شرکت در سال مالی 1399 از سوی دکتر دلفراز ارائه شد.

 

مدیرعامل بیمه ملت از مدیران و کارکنان پرتلاش این شرکت که در ایام شیوع ویروس کرونا با صلابت و سخت‌کوشی در صحنه کسب و کار حضور داشتند و به نحو شایسته‌ای به ارائه خدمات به مشتریان پرداختند؛ قدردانی کرد و با اشاره به رشد بیمه ملت در سال 99 و در عین حال کاهش نسبت خسارت‌ها افزود: در سال گذشته، 20.013 میلیارد ریال حق‌بیمه در شرکت تولید شده است.

 

دکتر دلفراز رشد 40 درصدی تولید حق‌بیمه در سال 1399 را مدنظر قرار داد و این رقم را بیشترین میزان تولید حق‌بیمه از ابتدای تاسیس بیمه ملت خواند و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات املاک شرکت از قبیل ملک هلیجرد، شهید رجایی، ونک و کوهک، در سال 99 مجموعا بالغ بر 5.000 میلیارد ریال ارزش افزوده برای شرکت ایجاد شده است.

 

وی تدوین برنامه جامع استراتژیک و ارتقای سیستم نرم‌افزار مالی را از دستاوردهای بیمه ملت در سال 99 ذکر کرد و افزود: اقدامات اولیه در خصوص طرح‌های بیمه‌ای خاص نظیر بیمه سایبری و بیمه دوچرخه‌سواران صورت پذیرفته و برای دریافت مجوز به بیمه مرکزی ارسال شده است.

 

دکتر دلفراز ارائه خدمات ویژه و به صورت اقساطی به بازنشستگان را طی تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی از دیگر فعالیت‌های بیمه ملت در سال 99 اعلام کرد و گفت: پیگیری انتشار اوراق بیمه‌ اتکایی به عنوان ابتکار بیمه ملت و ابزاری برای انتقال ریسک به بازار سرمایه نیز در حال طی مراحل قانونی جهت دریافت مجوز است.

edd1752c-5664-4bef-abb0-b7b5cde35e15

وی با اعلام نسبت 279 به عنوان شاخص توانگری بیمه ملت، این شرکت را توانگرترین شرکت بیمه خصوصی در صنعت بیمه خواند و گفت: با افزایش سرمایه 976 درصدی از محل تجدید ارزیابی‌ها، بیمه ملت با سرمایه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال، به بزرگترین شرکت بیمه خصوصی در کشور تبدیل شد.

 

مدیرعامل بیمه ملت، برنامه‌های شرکت را برای سال 1400 برشمرد و بیان کرد: بسترسازی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با تهیه سیستم و نرم‌افزار اتکایی، توسعه کسب و کار دیجیتال و پلتفرم ملت‌تک و حوزه اینشورتک و اصلاح و توسعه اپلیکیشن بیمه ملت از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار برای سال جاری قرار دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت تقویت و توسعه کمی و کیفی کانال‌های فروش و شعب را مدنظر قرار داد و افزود: مدیریت منابع مالی و وجوه نقد سازمان و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوین و سودآور، جذب و نگهداشت مشتریان بزرگ و برنامه‌ریزی در این خصوص، طراحی و عرضه‌ بیمه‌نامه­های جدید متناسب با نیازهای بازار، گروه‌ها و اصناف مختلف و همکاری با استارتاپ‌های فعال در حوزه بیمه نیز از جمله فعالیت‌هایی است که تحقق آن برای سال 1400 برنامه‌‎ریزی شده است.

*

 در بخش بعدی مجمع، گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی و عملکرد شرکت در سال مالی 99 قرائت شد و پس از بحث و تبادل نظر در مورد بندهای حسابرس و طرح سوالات از سوی برخی سهامداران حاضر در جلسه، صورت‌های مالی بیمه ملت به تصویب سهامداران رسید.

در بخش دیگری از این مجمع، حق‌حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره و اکچوئر رسمی و علی‌البدل نیز تعیین شدند. همچنین، هیات‌مدیره بیمه ملت، برای سومین سال مالی پیاپی، از دریافت پاداش به نفع سهامداران، خودداری کرد.

 

همچنین با اعلام سود خالص 4.510 میلیارد ریالی و EPS 1582 ریالی سال 99، مقرر شد مبلغ 1539 میلیارد ریال به ازای هر سهم 540 ریال سود بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده به سهامداران پرداخت شود.

 

بر اساس این گزارش، موسسه حسابرسی «تدوین و همکاران» به عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه حسابرسی فاطر به عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 29/12/1400 با اکثریت آراء انتخاب و روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت، جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

 

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ملت در ساعت 10 صبح روز دو‌شنبه 31 خردادماه سال‌جاری آغاز شد و در ساعت 12:30 به پایان رسید.

بنا بر اعلام بیمه ملت، با توجه به ابلاغیه درباره مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، مجمع شرکت بیمه ملت با حضور حداقلی شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شد و سهامداران به منظور رعایت دقیق مصوبه مذکور نسبت به مشاهده برخط (آنلاین) جلسه از طریق سایت این شرکت اقدام کردند.

شایان ذکر است؛ در برگزاری این جلسه آنلاین، عملکرد خوب و مناسب بسترهای مجازی برای برگزاری جلسه آنلاین نقش بسزایی در گردآوری سهام‌داران بیمه ملت برای برگزاری این مجمع ایفا کردند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه