قراردادمتحد الشکل دغدغه صنفی نمایندگان بیمه است

هیچ سازمانی، شبکه فروش را بیمه نمی‌کند

هیچ سازمانی، شبکه فروش را بیمه نمی‌کند
کدخبر : 21096

رییس هیات مدیره کانون صنفی نمایندگان بیمه البرز، با بیان اینکه اراده جدی برای اصلاح آیین‌نامه ۸۳ کم بوده و این اصلاح به سختی پیش می‌رود، افزود:قراردادمتحد الشکل نمایندگی یکی از دغدغه‌های صنفی نمایندگان است که چندین سال است به عنوان یک مطالبه از بیمه مرکزی وسندیکای بیمه‌گران درخواست شده است.

به گزارش رصد اقتصادی، رضا یداللهی  گفت:شبکه فروش همیشه بابت این موضوع اذیت شده و باتوجه به اینکه چندین سال با یک شرکت بیمه ای کار می کنند ناگزیر هستند که قرارداد را امضا کنند.

وی، با بیان اینکه نمایندگان بیمه ، بیمه گران فاقد هرگونه بیمه هستند،گفت: نمایندگان، بیمه و آرامش را به جامعه می آورند ولی دریغ از اینکه یک بیمه حداقلی داشته باشند و هیچ سازمانی، شبکه فروش بیمه را بیمه نمی کند و باید در گروه مشاغل آزاد اقدام کنند.

رییس هیات مدیره کانون صنفی نمایندگان بیمه البرز، اذعان داشت که نمایندگان بیمه ای بیمه مسئولیت حرفه ای هم ندارند و اگر اتفاقی در دفتر نماینده بیفتد براساس آیین نامه 75 تمامی مسئولیت با واحد صدور و نماینده است یعنی کارکنان و بازاریاب دخیل نیستند.

افزایش شرکت‌های بیمه‌ای منجر به نوآوری در صنعت بیمه نشده است

وی، با اشاره به عدم تغییر کارمزد نمایندگان، گفت: آیین نامه 83(کارمزد) چندین سال است که هیچ تغییری نیافته و جالب تر اینکه زمزمه هایی برای تغییر آن وجود دارد ولی تغییر خیلی جدی و قابل لمسی دیده نمی شود.

یداللهی، تصریح کرد: به دلیل افزایش شرکت های بیمه ای،تعداد نمایندگان شبکه فروش روز به روز افزایش می یابد اما افزایش شرکت ها منجر به نوآوری جدید درصنعت نشده وضریب نفوذ بیمه چندین سال است که روی همان عدد 2.5 حفظ شده است.

 وی،یکی از مطالبات شبکه فروش در مبحث اصلاح آیین نامه کارمزد را حذف کارمزد پلکانی برشمرد و گفت:  بخشی از شبکه فروش مامور وصول مطالبات سازمان های مختلف شده و آن ریسک مالی که باید مبلغ بیمه نامه را به عنوان واحد صدور بگیرند را متحمل می شوند.

یداللهی، تاکید کرد که مطالبه جدی شبکه فروش این است که کارمزد ها عوارض پذیرباشند و منافع  شبکه فروش که مامور وصول این عوارض است باید دیده شود.

منبع: چابک آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه