بیمه تعاون

اقدامات موثر سندیکا برای مقابله با دامپینگ های بیمه ای

اقدامات موثر سندیکا برای مقابله با دامپینگ های بیمه ای
کدخبر : 21720

تصویب دستور العمل مناقصات بیمه ای در سندیکای بیمه گران یکی از دستاور های بزرگ می باشد که چگونگی حضور شرکت های بیمه در مناقصات بیمه ای بیمه گذاران بزرگ و سازمان ها و مؤسسات مختلف در بخش های خصوصی و دولتی را مشخص کرد.

به گزارشرصد اقتصادی و به نقل از  ایستانیوز، محمد باباکردی، دبیرکارگروه بیمه های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران ایران، با بیان مطلب فوق اذعان داشت : با این دستور العمل ارایه نرخ غیر کارشناسی و حتی نرخ شکنی (دامپینگ) و خواسته های غیر فنی بیمه گذاران بزرگ گرفته شد که ضرورت دارد سندیکا و شرکت های بیمه با جدیت بیشتر این دستور العمل را اجرایی کنند.

وی در ادامه افزود: در این دستورالعمل برای حل مشکل بدهکاران بزرگ صنعت بیمه نیز تدابیری اندیشده شده است که به منظور جلوگیری از صدور بیمه نامه برای بیمه گذاران بزرگ بدهکار، شرکت های بیمه گر موظف) به اخذ مفاصا حساب بیمه گذار از بیمه گر قبلی می باشند و صدور بیمه نامه برای بیمه گذاران دارای بدهی حق بیمه، مخصوصاً بیمه گذاران بزرگ خارج از ضوابط اعلامی بیمه مرکزی مجاز نمی باشد.

دبیرکارگروه بیمه های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران ایران، معتقد است که دوره اخیر سندیکای بیمه‌گران یکی از بهترین دوران‌های این سندیکا است چراکه ارتباط با نهادهای ناظر و سازمان‌های دولتی بسیار قوی‌تر شده و مصوبات کارگروه‌ها جدی‌تر پیگیری می‌شود.

محمد باباکردی گفت: درگذشته، بسیاری از جلسات سندیکای بیمه‌گران بصورت منظم و با حضور حداکثری اعضا برگزار نمی‌شد، زیرا معتقد بودند که از مصوبات کارگروه‌ها نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

دبیرکارگروه بیمه های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران ایران عنوان کرد که درحال حاضر با تغییراتی که در دوسال اخیر در سندیکای بیمه‌گران بوجود آمد جلسات کارگروه‌ها بسیار منظم و منسجم شده ،بطوریکه هرجلسه باید مصوباتی داشته باشد و دبیران کارگروه‌ها هم صورت جلسات را دقیق‌تر تحویل می دهند.

سرپرست بیمه های مسئولیت بیمه تعاون، درخصوص فعالیت های انجام شده در کارگروه بیمه‌های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران به فعالیت بر روی وردینگ بیمه‌نامه‌های مهندسی و انرژی اشاره کرد و افزود:درکارگروه برروی شرایط پوشش بیمه‌های مهندسی کارهایی انجام گرفت و درمورد مناقصات بزرگ، اعضای کارگروه همگرا شده اند تا درخواست‌های غیرفنی بیمه‌گذاران مورد قبول واقع نشود.

دبیرکارگروه بیمه های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران ایران، ادامه داد:ازسوی دیگر در کارگروه مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران ارتباط با نهادهایی مانند سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها قوی‌تر شد و بارسیدن به نظم و نظام کارهای مشترکی انجام گرفت.

وی، از جمله تغییرات ملموس در عملکرد دوسال اخیر سندیکای بیمه‌گران را جدی‌تر شدن فعالیت ها و پیگیرانه عمل‌ کردن دانست و توضیح داد: درگذشته یکی از مشکلات مهم سندیکای بیمه‌گران نبود ضمانت اجرایی برای برخی مصوبات کارگروه‌ها بود.

باباکردی ،با بیان اینکه دردوره اخیر ارتباط سندیکای بیمه‌گران با بیمه مرکزی بسیار قوی‌تر شده و تمام نامه‌های ارسال شده سریع پیگیری می‌شود، گفت:ارتباط با نهادهای ناظر و سازمان‌های دولتی خیلی قوی‌تر شده و هرزمان که نیاز به برگزاری جلسه‌ای بود امکان آن فراهم بود.

دبیرکارگروه بیمه های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه‌گران ایران، دوسال اخیر سندیکای بیمه‌گران را یکی از بهترین دوران‌های این سندیکا خواند و اظهارکرد:مجموع تغییرات دوره اخیر در سندیکای بیمه‌گران اتفاقات مثبتی برای شرکت‌های بیمه رقم زد و اعتماد به سندیکا هم افزایش پیدا کرد چراکه تمام اعضا و دبیران کارگروه‌ها جدیت و پیگیری را حس کردند.

باباکردی در ادامه به اهمیت نقش سندیکای بیمه گران در صنعت بیمه، اشاره کرد و اعلام کرد : وجود یک سندیکای قوی تمام صنعت بیمه راقوی تر می‌کند و این امر سبب خواهد شد تا صنایع دیگر بعنوان یک صنعت دسته اول به صنعت بیمه نگاه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه