بانک ایران زمین

تخصیص منابع بانک ایران زمین در راستای حمایت از تولید

تخصیص منابع بانک ایران زمین در راستای حمایت از تولید
کدخبر : 23261

ورود بانک ها به مقوله مهم رونق تولید و توجه ویژه ی این بنگاه های اقتصادی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، بر همین اساس بانک «ایران زمین» این سیاست را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کرده با پیش بینی برنامه های جامع و درنظر گرفتن تسهیلات به این امر جامه عمل بپوشاند.

به گزارش رصد اقتصادی ، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی کشورمان مهم‌ترین متغیر زندگی اجتماعی است، حفظ فرهنگ اصیل ایرانی، عمقی شدن نگاه مسئولان به مقوله‌ی خطر نامرئی هجمه‌ی فرهنگی همچنین توجه به صدمات اقتصادی و تجاری که توسط ورود کالاهای خارجی به کشور تحمیل می‌شود، نیازمند توجه و بازبینی است.

در همین رابطه یکی از مباحث مهم و مبتلابه جامعه در یک چارچوب کلی و هدفمند از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح شد که می‌بایست آن را در یک مسیر و مکمل توسعه‌ی اقتصادی و دستیابی به اهداف چشم‌انداز قلمداد کرد.

حاصل توجه به این مهم با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله) که با مشارکت مردمی در امر تولید و حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق در سطح ملی مح می شود، امنیت اقتصادی را به ارمغان می‌آورد و توانمندی اقتصادی، مجموعه‌ای از شرایط، عوامل و ساختارهای اجتماعی است که موجب دلگرمی و آسایش خاطر و شوق مردم به کار و امید به آینده می‌شود.

رشد و توسعه هر کشور در گرو استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و بکارگیری صحیح و اصولی منابع سرمایه ای کشور است تا نیازها و خواسته های بشری، از جمله افزایش تولید، درآمد، اشتغال، رفاه جامعه تامین شود.

برای این منظور معمولا سعی می شود تا با به کارگیری سیاست ها و ابزارهای اجرایی گوناگون در برنامه های توسعه به این هدف دست یافت. در این زمینه سیاست های پولی و اعتباری جایگاه ویژه ای دارد و اقتصاد دانان توسعه نظام پولی و اعتباری مناسب را رمز موفقیت برنامه های توسعه می دانند. استفاده از اعتبارات خواه در سرمایه گذاری جدید و خواه در تامین سرمایه در گردش، منجر به افزایش تولید می شود و از این رو می تواند در اشتغال زایی تاثیر داشته باشد.

اما در این حین آنچه که بیش از هرچیزی اهمیت دارد این است که نظام بانکی به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های اقتصاد جامعه در قالب بازارهای مالی نقش و جایگاه بسزایی را در فعالیت های اقتصادی ایفا می کند. عملکرد مناسب بانک ها و اصلاح نظام اعتباری بانک های کشور در اعطای تسهیلات، عمده مشکلات مالی بخش های تولیدی را مرتفع خواهد کرد و این باعث اشتغال زایی خواهد شد.

در همین رابطه ورود بانک ها به مقوله مهم رونق تولید و توجه ویژه ی این بنگاه های اقتصادی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، بر همین اساس بانک «ایران زمین» این سیاست را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کرده با پیش بینی برنامه های جامع و درنظر گرفتن تسهیلات به این امر جامه عمل بپوشاند.

به گفته مسئولان بانک ایران زمین، کشور در شرایط کنونی نیازمند همکاری و هماهنگی در تمامی بخش ها برای حمایت از تولید داخلی است. در همین راستا بانکها به عنوان گردانندگان اصلی چرخ های اقتصاد باید در رأس این امر قرار گیرند.

بانک ایران زمین بر این امر تاکید دارد که انتظاری که از بانک‌ها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است، بر همین اساس بانک ایران زمین در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را به امر حمایت از تولید اختصاص داده است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از رصد بورس، مدیرعامل بانک ایران زمین در این باره تاکید کرده است که ما از مدیران خود خواسته ایم براساس خط مشی های تنظیم شده نسبت به حمایت از شرکت‌های تولیدی استان‌های خود اقدام کنند. که در این راستا اقدامات بسیاری انجام که اخبار آن منتشر شده است.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه