بانک ایران زمین

ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی توسط بانک ایران زمین در راستای بانکداری دیجیتال

ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی توسط بانک ایران زمین در راستای بانکداری دیجیتال
کدخبر : 26333

امروزه بانک‌های دیجیتال در زمانی کوتاه جای خودشان را میان بانک‌های سنتی و مشتریانی که به آن شیوه عادت کرده بودند، بازکرده‌اند.

 

به گزارش رصداقتصادی  ، بانک ایران زمین در راستای ایجاد بانکداری دیجیتال علاوه بر اجرای روابط عمومی دیجیتال، به سمت ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی رفته است.

تلاش بانکها برای ارائه خدمات غیرحضوری بانکی در بستر اینترنت، تنها با عرضه خدمات بانکی با کیفیت بود که جای خود را میان مشتریان باز کرد. همین مساله نیز آنان را به سمت ارائه بانکداری دیجیتال سوق داد.

امروزه ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی امکان این را می‌دهد که کاربران، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود را از این مجرا انجام دهند. همچنین حضور شرکت‌ها و موسسات اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی فضایی متفاوت و تسهیل‌گر برای ارائه خدمات ایجاد کرده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۹۳ درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی معتقدند که شرکت‌ها باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. در حالی که ۸۵ درصد آنها عقیده دارند که کلیه شرکت‌ها باید با مشتریان خود از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به تعامل بپردازند.

مزیت بانکداری دیجیتال بر دو عامل است تجربه مشتری و تجربه اجرا، در مقوله مشتری محوری، شخصی سازی را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین مزایای بانکداری دیجیتال معرفی کرد. در این بخش مشتری باید از بانک خود خدماتی دریافت کند که مستقیما با نیاز او تطابق دارد. برهمین اساس هم خدمات بانکداری دیجیتال باید دقیقا متناسب با نیاز مشتری ارائه شود. بطور مثال باید توجه داشته باشد که نیازهای بانکی یک تاجر با یک پزشک متفاوت است و باید خدمات متفاوتی را ارائه کند. بنابراین آگاهی از تجربه مشتریان برای یک بانک دیجیتال ضروری است. از طرفی در بانکداری مدرن مشتری محوری یک نیاز کلیدی کسب‌وکار است و بانک‌های دیجیتال به جای تمرکز بر مسائل درون سازمانی باید مشتری محوری را اساس کار خود قرار دهند.

نکته دوم تجربه اجرا است. یعنی مشتری بتواند خدمات مورد نیاز خود را در هر زمان، هرکجا، هر کانال دریافت کند. در این حالت، نه تنها مشتری دارای یک هویت واحد در تمام درگاه‌ها است، بلکه عملاً همه درگاه‌ها را به صورت یک سیستم یکپارچه و واحد می‌بیند. همچنین در این شیوه، مشتری و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، محور نحوه ارائه سرویس‌هایی است که به وی ارائه می‌شود. بانکداری باز فرصت بزرگی برای بانک‌هاست و وسیله‌ای برای آن‌ها فراهم می‌کند تا دامنه وسیعی از محصولات و خدمات را چه از طریق خود و چه از طریق اشخاص ثالث به مشتری ارائه دهند به همین ترتیب، بانک‌ها در موقعیتی بهتر قرار خواهند گرفت تا به عنوان مشاوران مورد اعتماد عمل کنند و به مشتریان برای رسیدن به بهترین تصمیمات مالی و تجاری، از جمله انتخاب خدمات مناسب کمک کنند.

مهم ترین هدف یک بانک دیجیتال این اســت که مشتری در تعامل با آن به تجربه‌ای شیرین، لذت بخش و ماندگار دست یابد و به مرور زمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند. ازآنجاکه فلســفه وجودی بانک های دیجیتال برآمده از خلاقیت، دقت، انعطاف، قابلیت سریع تغییر و چابک سازی بخش های مختلف است، رصد دقیق نیازهای متنوع و رفتار مشتری در میان مدت و بلندمدت در بسترهای گوناگون می تواند تجربه مشــتری را به ارائه خدمات برتر تبدیل کند و تمایز موردنیاز را بین خود و ســایر رقبا به وجود آورد.

بانک ایران زمین در راستای ایجاد بانکداری دیجیتال علاوه بر اجرای روابط عمومی دیجیتال، به سمت ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی رفته است. بانک ایران زمین با ایجاد تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال و برقراری کانال های مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه، اقدامات اثرگذاری در خدمت‌رسانی بانکی داشته است.

در نهایت، نظام بانکی نوین در جهان نیز از امکانات و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی غافل نمانده است. بسیاری از بانک‌های امروزی شبکه‌های اجتماعی را تبدیل به یکی از حوزه‌های کلیدی در تغییر شیوه خدمت‌رسانی و ارتباط با مشتریان کرده‌اند. بیشترین کارکرد رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها، ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات و ارائه اطلاعات به مشتریان جهت ترغیب آن‌ها و مراجعه به یک شعبه یا تبلیغ خدمات است.

 

دیوان اقتصاد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه