• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • بانک
  • بیش از چهل سال است که شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه را «روز جهانی موزه» نامگذاری‌ کرده است.

موزه بانک ملی ایران، برگ افتخاری در تاریخ بانکداری کشور

بیش از چهل سال است که شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه را «روز جهانی موزه» نامگذاری‌ کرده است.

بیش از چهل سال است که شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه را  «روز جهانی موزه» نامگذاری‌ کرده است.
کدخبر : 31370

روز جهانی موزه هر ساله بهانه ای برای یادآوری اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در کشورهاست و با توجه به جایگاه بانک ملی ایران در عرصه های مختلف کشور، موزه این بانک را می توان به عنوان سند و تاریخچه صنعت بانکداری کشور دانست.

بیش از چهل سال است که شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه را با هدف افزایش آگاهی نسبت به نقش مهم موزه‌ها برای تبادلات فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگ‌ها و توسعه درک متقابل، همکاری و ایجاد صلح میان مردم «روز جهانی موزه» نامگذاری‌ کرده است.

این شورا هر ساله و در آستانه سال نو میلادی موضوعی را به عنوان شعار روز جهانی موزه‌ها منتشر و از همه موزه‌ها برای طراحی رویدادهای خود با نظر گرفتن این شعار دعوت می کند.

شعار امسال ایکوم «قدرت موزه‌ها» در نظر گرفته شده است. موزه‌ها این قدرت را دارند که به عنوان مکان‌هایی بی نظیر برای اکتشاف موضوعات مختلف، جهان پیرامون ما را دگرگون سازند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه