با نگاهی به عملکرد بانک سامان مشخص شد؛

تاثیر اقدامات موثر در بهبود درآمدها و نسبت منابع به مصارف

تاثیر اقدامات موثر در بهبود درآمدها و نسبت منابع به مصارف
کدخبر : 35247

بانک سامان با اجرای برنامه های منسجمی که برای بهبود درآمدهای عملیاتی و در راستای بهبود نسبت منابع به مصارف توانست رشد ۲۱۰ درصدی در سود خالص را به ثبت برساند.

به گزارش رصد اقتصادی، انتشار عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ بانک سامان و در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه این بانک نشان از ثبت رشد ۲۱۰ درصدی در سود خالص دارد. همچنین در بخش در آمد تسهیلات و سپرده‌گذاری این بانک توانست به رشد ۳۳۲ درصدی دست یابد. افزایش ۴۷۱ درصدی خالص درآمد کارمزد و ۸۱ درصدی حجم تسهیلات از دیگر دستاوردهای عملکرد بانک سامان در سال مالی ۱۴۰۰ است.

این در حالی است که به گفته مدیرعامل بانک سامان نسبت مطالبات بانک به زیر ۳ درصد رسید و قرار است به زودی نماد «سامان» به بازار بالاتر منتقل شود. 

هدف‌گذاری‌هایی که فعالی اصلی بانک را سودآور و تمام‌ برنامه‌ریزی‌ها را با توسعه و تجهیز منابع و مصارف بر این مبنا قرار داد که هسته اصلی فعالیت بانک سودآور بماند.

چارت لگاریتمی این نماد بانکی نشان دهنده تعدیل افزایش سرمایه و سود است. سهم مقاومت داینامیک پربرخورد، نزولی را شکست و نمایانگر این مطلب می‌باشد که در ۳ کاری اخیر ورود سرمایه پیوسته داشته است.

در تحلیل تکنیکال سهام بانک سامان می‌توان فهمید که حجم معاملات امروز به میزان 3.37 برابر بیشتر از حجم مبنا بوده است. همچنین حجم معاملات امروز به میزان 1.4 برابر بیشتر از میانگین حجم پنج روزه، 0.95 برابر میانگین حجم بیست و یک روزه، 1.27 برابر بیشتر از میانگین حجم صد روزه بوده است.

سیگنال خرید میانگین های متحرک ۵۵ و ۲۰۰ روزه قبلا صادر شده است و سیگنال این اندیکاتور همچنان، وضعیت خرید می باشد. توصیه اندیکاتورهای تنکنسن و کیجونسن به افرادی که سهم سامان را قبلا خریده اند، نگه داشتن سهم تا تغییر وضعیت بعدی است. اندیکاتور Aroon قبلا سیگنال خرید داده است و همچنان در وضعیت خرید است.

با نگاهی به تحلیل بنیادی نماد «سامان» مشخص می‌شود که نسبت P/E سامان برابر با عدد 4.73 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده است و سهام داران می‌توانند نسبت به دریافت سود نقدی بیشتر در پایان سال مالی اطمینان بیشتری داشته باشند.

نسبت P/B سامان برابر با عدد 1.82 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و دارای ارزش ذاتی خوبی برای خرید است. نسبت قیمت به فروش شرکت یا P/S نماد سامان عدد 3.97 را نشان می‌دهد که یک نسبت بسیار خوب و جالب توجه است.

البته خروج پول هوشمند را در معاملات امروز شاهد بوده ایم. و این در حالی است که برآیند معاملات حقوقی در سه روز تا صد روز گذشته مثبت بوده است به این معنی که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است.

بر همین اساس ترکیب پرتفوی اعتباری سامان در سال ۱۴۰۰ به نحوی اصلاح شد که ۶۰ درصد سبد اعتباری بانک به حوزه تولید و صنعت اختصاص پیدا کرد، نسبتی که در سال‌های گذشته حدود ۲۰ درصد و عمدتا در بخش بازرگانی بود. امروز از سبد اعتباری ۸۰۰ هزار میلیاردی بانک بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد آن در حوزه تولید و صنعت پرداخت شده است.

نماد سامان در صنعت بانکها و موسسات اعتباری فعال است و در بازار پایه زرد فرابورس ثبت نماد شده است. سامان جزو شرکت های بزرگ بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 10 گروه خودش و در رتبه 92 کل بازار قرار دارد.

سمیرا عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه