بیمه باران

آرامش در زندگی با چتر حمایتی بیمه باران

آرامش در زندگی با چتر حمایتی بیمه باران
کدخبر : 35430

بیمه‌ باران با اتکابه دانش و تجربه و توانایی­‌های مؤسسین خود و شناخت نیازهای صنعت بیمه، تأسیس شده است. ارائه محصولات متنوع و ترکیبی بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری از مزایای رقابتی این شرکت بیمه ای است که تأمین امنیت خاطر و آرامش را در زندگی مشتریان و خانواده آن‌ها سرلوحه اهداف کاری خود قرار داده است.

به گزارش رصد اقتصادی ، بیمه باران همواره درحال ارائه طرح های بروز و خلاقانه متناسب با نیاز روز جامعه است. هدف مشترک این محصولات، تسهیل، تضمین و تأمین نیازهای آتی مشتریان از طریق سرمایه­‌گذاری تدریجی و پوشش ریسک‌هایی است که آنان در طول زندگی خود با آن روبرو هستند. از این جهت هدف بیمه باران، طراحی و عرضه محصولات و خدمات بیمه برای آسایش خاطر و آرامش زندگی بیمه‌گذاران است.

مؤسسان شرکت  بیمه باران بر ضرورت تشکیل شرکت‌های تخصصی بیمه‌های زندگی در کشور آگاه‌اند و البته استقرار هر شرکت بیمه‌ی زندگی کارآمد را امری دشوار می‌دانند. آنان سودآوری این صنعت در ایران را در چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت انتظار دارند.

محصولات بیمه باران عبارتند از: بیمه زندگی ترنم، بیمه زندگی تبسم، بیمه زندگی طراوت، بیمه زندگی آوای، بیمه زندگی مختلط، بیمه عمر مانده بدهکار که تماما یک واژه «زندگی» نشان از دغدغه و اهداف آتی این شرکت بیمه‌ای در جهت حفظ آرامش زندگی آحاد جامعه دارد. همان‌گونه که در مأموریت این شرکت تأمین امنیت خاطر در زندگی مشتریان و خانواده آن‌ها ذکر شده است.

بیمه زندگی مزایای بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معافیت مالیاتی این نوع، امکان دریافت سود مشارکت، دریافت سود تضمینی، امکان گرفتن وام با بیمه زندگی، امکان تعیین استفاده کنندگان یا ذی نفع بیمه‌نامه توسط بیمه‌گزار، امکان بازخرید بیمه عمر زودتر از موعد، امکان خرید بدون محدودیت سنی اشاره کرد.

لازم است بدانیم عملکرد بیمه‌های زندگی بسیار گسترده‌ است و زوایای بیشتری از زندگی شخص بیمه‌شونده را در برمی‌گیرد. به طور کلی بیمه‌های زندگی دو نوع کارکرد متفاوت دارند.

اولین کارکرد بیمه‌های زندگی؛ نقش حفاظتی این نوع بیمه‌ها است که خود شامل دو گونه بیمه‌های عمر است یکی در صورت حیات بیمه شده و دیگری بیمه‌های زندگی که در صورت فوت بیمه شده ‌است.در این دو گونه در پایان قرارداد به صورت یکجا به فرد یا ضامن او مبلغ مشخص شده پرداخت می‌شود.

اما علاوه بر نقش حفاظتی برای بیمه‌شونده، بیمه زندگی یک عملکرد مهم دیگر را نیز شامل می‌شود و آن هم موضوع سرمایه‌گذاری این بیمه است. مساله مهمی که در رابطه با بیمه زندگی مطرح می‌شود و تاکنون در خصوص این نوع بیمه کمتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است بخش سرمایه‌گذاری بیمه زندگی است. به طور کلی موضوع ناشناخته در خصوص بیمه زندگی این است که این بیمه‌نامه نوعی سرمایه برای بیمه‌گذار محسوب شده و در صورت حیات یا فوت از جانب شرکت بیمه به او پرداخت می‌شود.

ساختار بیمه زندگی بر اساس رفع ریسک‌هایی نظیر خطرات و پیشامدهای غیرقابل پیش‌بینی در زندگی هر فرد است که احتمال بروز خطرات را افزایش می‌دهد و مبنای این نوع بیمه‌نامه‌ها بر دو منظور پوشش پیشامدهایی نظیر بیماری خاص، فوت طبیعی یا بر اثر حادثه، نقص عضو و غیره بنا شده است.

 اما نوع تازه‌ای از بیمه‌های زندگی هم وجود دارند که صرفا با هدف سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه ایجاد شده‌اند که بیمه ترنم باران در این دسته قرار می‌گیرد. بیمه ترنم باران حدود 95 درصد از حق بیمه دریافتی را مستقیم وارد چرخه سرمایه‌گذاری می‌کند. بیمه ترنم باران، اصلی‌ترین محصول شرکت بیمه باران است که با مجوز بیمه مرکزی به مدت 2 سال در انحصار این شرکت قرار گرفته است؛ به این معنا که هیچ شرکت بیمه‌ای دیگری نمی‌تواند آن را ارائه کند. ضمن اینکه اصل سرمایه به علاوه درصدی از سود را تضمین می‌کند.

بیمه ترنم دارای ۳ سبد سرمایه‌گذاری؛ سبد پرریسک با 10 درصد سود تضمینی، سبد ریسک متوسط با 13 درصد سود تضمینی و سبد کم‌ریسک با 16 درصد سود تضمینی است که به محض خرید مشتریان می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

این سه سبد علاوه بر سود تضمینی دارای سود مشارکت هم هستند. یعنی سرمایه بیمه‌شده‌ها توسط کارشناسان خبره بازارهای مختلف مالی سرمایه‌گذاری می‌شود و سود حاصله از این سرمایه‌گذاری به مشتریان تعلق می‌گیرد که شامل سود تضمینی و سود مازاد بر آن است. اگرچه هیچ تضمینی برای میزان این سود وجود ندارد اما مرور میزان سودهای مشارکت در دوره‌های قبلی می‌تواند به مشتریان کمک کند تا به چشم‌انداز روشن‌تری درباره پیش‌بینی این سود برسند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ترنم باران این است که بازدهی آن هر 3 ماه یک بار اعلام می‌شود و هر 6 ماه یک بار هم به ذخیره ریاضی افزوده می‌شود که در صورت عدم برداشت، سود آن به صورت مرکب محاسبه خواهد شد؛ اتفاقی بی‌سابقه در صنعت بیمه که البته بیمه باران اعلام کرده که تلاش خواهد کرد فواصل میان گزارش‌دهی را از این هم کوتاه‌تر کند و بازدهی را در دوره‌های یک ماهه اعلام کند!

 

سمیرا عسگری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه