بیمه سلامت

رسالت بیمه سلامت، کمک به تأمین هزینه‌های بهداشتی و درمانی و حمایت همه‌ جانبه از مردم

رسالت بیمه سلامت، کمک به تأمین هزینه‌های بهداشتی و درمانی و حمایت همه‌ جانبه از مردم
کدخبر : 36359

معاون وزیر بهداشت در جلسه با دکتر محقق دبیر شورای عالی بیمه سلامت با تأکید بر اجرای رسالت اصلی بیمه سلامت گفت: وزارت بهداشت و همه ارکان حوزه سلامت به‌ خصوص بیمه سلامت، به دنبال کمک به تأمین منابع برای کاهش هزینه‌های مردم در حوزه‌های بهداشت و درمان است.

به گزارش رصد اقتصادی ، دکتر بهروز رحیمی بابیان این‌که بیمه سلامت با نهایت توان برای کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم تلاش می‌کند گفت: بارها دیده شده است که در جلسات کارشناسی شورای عالی بیمه سلامت، با تأکید بر کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی از جیب مردم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: وزارت بهداشت نیز در رسالت و هدف ارزشمند بیمه سلامت هم مسیر و هم‌ قدم است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید که تعرفه‌های بیمه‌ای فشار را از روی دوش مردم برداشته و کیفیت خدمات نیز افزایش پیدا کند.

دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت اجرای صحیح نظام ارجاع و کاهش هزینه‌های سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که نظام ارجاع از کوچک‌ترین مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت تا بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی به‌درستی عملی شود که این مهم هم بار و فشار هزینه‌ای را از روی بیمه کم می‌کند و هم از سوی دیگر تشخیص و درمان برای عموم مردم به‌درستی صورت می‌گیرد و خللی در سیستم سلامت پیش نخواهد آمد.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای بهبود عملکرد نظام ارجاع، معاونت درمان و معاونت بهداشت وزارت بهداشت اقدامات راهبردی بسیار خوبی انجام داده‌اند که در این مسیر معاونت توسعه مدیریت و منابع نیز هر کمکی لازم باشد همانند پشتیبانی اقدامات زیر ساختی و لجستیکی را فراهم‌سازی خواهد کرد.

دکتر بهروز رحیمی در پایان اظهار کرد: از دیدگاه کارشناسی، خرید راهبردی خدمات توسط بیمه سلامت از اولویت‌های مهم عملکردی در این سازمان است و در تلاش هستیم با همفکری و هم‌افزایی در عملکرد، این مسیر را مساعد ساخته تا هزینه‌های بیمه سلامت نیز کاهش پیدا کند و از سوی دیگر کیفیت خدمت‌رسانی به عموم مردم کشور افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه