۶۳ سال افتخار وخدمت برای کارگران و بازنشستگان

۶۳ سال افتخار وخدمت برای کارگران و بازنشستگان
کدخبر : 58825

شصت و سه سال خدمت و ۶۳ سال افتخار، شعار بانک رفاه کارگران در سالروز تاسیس این بانک بود. شعاری که برای عملگرایی و صحت‌سنجی آن ما را بر آن داشت تا به بررسی بیشتر ابعاد ارائه خدمات توسط این بانک که نماد همراهی با کارگران و بازنشستگان از ایام قدیم بوده است، بپردازیم.

اصغر قلباربند -خبرنگار رصد اقتصادی؛ بانک رفاه کارگران در پیامی که به مشتریان خود ارسال کرد، آورده است: « بانک رفاه کارگران با همراهی شما مشتریان گرانقدر در طی 63 سال موفق به کسب رتبه های برتر در شبکه بانکی کشور در شاخص های تخصصی بانکداری شده است و اکنون مصمم به ایجاد تحول جدید در خدمت رسانی هر چه بیشتر است.» این امر سبب شد تا به بررسی بیشتر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط این مجموعه مالی و پولی در کشور بپردازیم.

بانک رفاه کارگران که در سال ۱۳۳۹ تأسیس شد و بر اساس آمار، این بانک دارای ۱۰۱۶ شعبه و ۹،۶۴۷ نفر پرسنل است، رتبه‌های متعدد و موفقیت‌های مختلفی را که در سال‌های اخیر رو به رشد هم بوده را در کارنامه فعالیتی خود دارد. این بانک در آخرین رتبه‌بندی موفق شد تا عناوین نهمین شرکت و دومین بانک برتر کشور از نظر شاخص فروش را به دست بیاورد

بانک رفاه کارگران به‌عنوان بازوی ارائه خدمات مالی و بانکداری سازمان تأمین اجتماعی ایران فعالیت می‌کند و طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت، کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن را ارائه می‌نماید.

بانک رفاه کارگران می‌تواند طیف وسیعی از نیازهای جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی را برطرف کند. نیازهای بیمه‌ای، گردشگری، سرمایه‌گذاری و... از جمله این نیازها است که بانک رفاه می‌تواند در کنار ارائه خدمات اعتباری نسبت به رفع آنها اقدام کند و از این طریق رفاه و کیفیت زندگی بازنشستگان را تقویت کند. 

نقش این بانک به‌عنوان بانک تخصصی حکمرانی تأمین‌اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، موضوعی که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به آن اذعان کرده و معتقد است که همگرایی، هم آوایی و هماهنگی در بانک رفاه کارگران برای ما باعث مباهات است و فرصت خدمت بهتر را برای مجموعه فراهم کرده است و این هماهنگی در همه بخش‌های مدیریتی بانک رفاه وجود دارد.

بانک رفاه کارگران، علاوه بر ایفای نقش در ارائه خدمات به عموم جامعه، برنامه‌های گسترده و خوبی را برای سال‌های پیش روی خود طراحی کرده است تا بتواند در نظام بیمه‌های اجتماعی نیز به‌عنوان حوزه تخصصی بانک نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد. مشتریان بانک رفاه عمدتاً کارگران و بازنشستگان عزیز هستند و اتفاقات خوبی برای خدمت به این عزیزان رقم خورده است.

اولویت راهبردی بانک رفاه در ۶۳ سال خدمت و افتخار بر توسعه ارائه خدمات آسان و کاهش دغدغه جامعه کارگری و بازنشستگی بوده است و در سال‌های اخیر نیز برنامه‌های مدیریتی و استراتژیک این بانک رو به توسعه و بهبود بر مبنای ارائه خدمات غیرحضوری با بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناورمحور قرار گرفته است. بانک رفاه در سال جاری تلاش می‌کند تا در خدمات غیرحضوری مردم با حداقل صرف زمان، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنند.

مدیریت تحول‌گرا، جهش و نوآوری، استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص و بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی مناسب همچون سرمایه‌گذاری در بخش‌های محدود و تخصصی از جمله اقدامات بانک رفاه کارگران طی دو سال گذشته برای افزایش نرخ بازدهی و سودآوری بوده است. بررسی عملکرد این بانک طی سال های اخیر نشان می‌دهد که در بخش های مهمی، عملکرد مثبت و قابل مقایسه ای را از خود به ثبت رسانده است که این شاخصه ها هر یک حکایت از اقدامات و هدفگذاری سازنده دارد.

کاهش نسبت مطالبات، رشد درآمدها در مقابل هزینه ها، نسبت درجه اهرمی، تسویه تسهیلات کلان و ... از جمله مواردی هستند که نشان می دهد این بانک در مسیر توسعه و مدیریت تحول‌گرا قرار گرفته است. نکته بسیار مهم در مؤلفه سلامت و ثبات بانک، ایجاد اعتماد در مشتریان است. هر چقدر در هر بانکی اعتمادبخشی و جذب سپرده و سرمایه اتفاق بیافتد، ثبات و سلامت بانک را نشان می‌دهد و بانک رفاه کارگران با اتکا به این ثبات و سلامت توانسته است اعتماد مردم و فعالان اقتصادی را جلب کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه