این هفته در بانک ملی ایران چه گذشت؟

این هفته در بانک ملی ایران چه گذشت؟
کدخبر : 6196

در هفته ای که گذشت، مصوبات ویژه مقابله با ویروس کرونا توسط مدیرعامل بانک ابلاغ و پویش ملی همگام با پدافند زیستی تا شکست کرونا از سوی کمیته پدافند غیرعامل بانک نیز با همکاری معاونت قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور راه اندازی شد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، سایر اقدامات این بانک برای مقابله با کرونا را در ادامه بسته خبری بخوانید.

 

 

به آنها که دوستشان دارید، کرونا هدیه ندهید!

در حالی که به روز پدر و نیز نوروز نزدیک می شویم، بسیاری از مردم ترجیح می دهند به آنهایی که دوستشان دارند، اسکناس نو هدیه بدهند، در حالی که به گفته پزشکان، اسکناس یکی از مهمترین ابزار انتقال بیماری کروناست.

ضدعفونی کردن اسکناس کاری بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد، چرا که پیوسته در حال گردش است و می تواند در هر لحظه به انواع میکروب ها و ویروس ها آلوده شود.

به طور معمول در روزهای پایانی سال، مردم در شعب بانک ها به دنبال دریافت اسکناس نو هستند، اما این روزها با شیوع بیماری کرونا نه تنها اولویت با عدم مراجعه به شعب است، بلکه استفاده از اسکناس نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

از این رو بانک ملی ایران به همه مشتریان پیشنهاد می کند کارت هدیه را جایگزین اسکناس نو کنند.

درخواست کنندگان کارت هدیه می توانند با مراجعه به پایگاه های شبانه روزی اقدام به دریافت کارت هدیه کنند. همچنین از طریق اپلیکیشن 60 امکان سفارش و آماده سازی کارت هدیه وجود دارد.

تعیین مبلغ دلخواه، نوشتن متن های از پیش تعیین شده یا متن مورد نظر مشتری و نیز تعیین طرح روی کارت از امکاناتی است که هنگام سفارش کارت هدیه بانک ملی ایران وجود دارد.

 

ابلاغ مصوبات ویژه برای مقابله با ویروس کرونا توسط مدیرعامل بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران در دومین ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای ادارات امور شعب، مصوبات تازه ای را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا ابلاغ کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده در این جلسه که در محل اداره کل آموزش برگزار شد، با تاکید بر این که نقل و انتقال و پول در شعب ممنوع است، گفت: از امشب سقف برداشت از خودپردازها به دو میلیون ریال کاهش خواهد یافت.

وی افزود: پول گذاری در خودپردازها به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد تا جایی که برداشت از خودپردازها به صفر برسد.

او با بیان این که از این پس به جای پرداخت وجه نقد، صدور کارت هدیه افزایش می یابد، ادامه داد: سقف شارژ کارت هدیه از پنج میلیون ریال بیشتر خواهد و ممکن است این سقف تا یک صد میلیون ریال نیز افزایش یابد.

مدیرعامل بانک ملی ایران ارائه کارت هدیه به جای وجه نقد در زمان وصول چک های دریافتی را نیز یکی از راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: مقرر شد شعب و همکاران بانک، از این پس به صورت شیفتی و چرخشی فعالیت کنند تا بانک با حداقل کادر در خدمت مشتریان باشد.

به گفته وی، این اقدامات تا 15 فروردین ماه سال آینده برقرار است و مشتریان می توانند خدمات بانکی خود را از روش های غیرحضوری و اینترنتی و یا در شعب منتخب دریافت کنند.

حسین زاده با بیان این که شعب کشیک بانک ملی ایران در ایام نوروزی مانند سال های گذشته فعال نخواهند بود، اظهار کرد: شعب نوروزی بانک به صورت حداقلی فعال خواهند بود و سایر واحدها تعطیل می شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی مانند مایع ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش میان کارکنان بانک، گفت: این اقدامات باعث حفظ سلامت کارکنان و مشتریان خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که به مدیران استانی اختیارات ویژه ای داده است تا برای حفظ سلامت همکاران و کاهش تعداد کارکنان، تصمیم های لازم را بگیرند.

حسین زاده با بیان این که همکاران دارای بیماری های زمینه ای، همکاران خانم و کسانی که در معرض ابتلا به ویروس هستند می توانند از ظرفیت های قانونی برای مرخصی استفاده کنند، اظهار کرد: در مکاتبه با رئیس سازمان صدا و سیما از ایشان خواسته شد مردم را به عدم حضور در شعب و استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری تشویق کنند.

در این جلسه، دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت سامانه های بانکداری الکترونیک این بانک، گفت: خوشبختانه میزان مراجعه به شعب در حال کاهش و میزان استفاده از سامانه های بانکی غیرحضوری در حال افزایش است.

مسعود خاتونی با بیان این که بانک به زودی فهرست تسهیلات گیرندگان مشمول بخشنامه تاخیر در بازپرداخت اقساط را در اختیار شعب قرار خواهد داد، اظهار کرد: فرایند مسدود شدن حساب های فاقد کد شهاب تا پایان فروردین ماه به تعویق افتاد.

دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز گفت: تا کنون بیش از 87 هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده برای توزیع در بانک تهیه شده است.

عباس شفیعی همچنین از توزیع 45 هزار عدد ماسک میان همکاران بانک خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار عدد ماسک دیگر تهیه شده و به زودی توزیع می شود.

دکتر مه سان سیف الدین، فوق تخصص داخلی و غدد نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سطح واحدهای بانک ملی ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به این ویروس، طی روزهای گذشته بهبود یافته اند، اما بهترین راهکار در شرایط کنونی، جلوگیری از ابتلا به ویروس است.

وی افزود: تماس با اسکناس، عدم استفاده از ماسک و استفاده از تجهیزات عمومی مانند خودکار یا کیبورد می تواند راه های انتقال ویروس کرونا باشد.

در ادامه این جلسه، جمعی از مدیران امور و روسای ادارات امور شعب به بیان دیدگاه های خود پرداخته و مسائل مرتبط با بانک را مطرح کردند.

 

همه با هم «کرونا را شکست می دهیم»

اگر شما هم می خواهید در بسیج همگانی « کرونا را شکست می دهیم» سهیم باشید، چراغ نخست را روشن کنید و از مراجعه به شعب بانکی تا حد امکان بپرهیزید.

این روزها که تب خبرهای به اصطلاح کرونایی در رسانه ها و مطبوعات و حتی فضای مجازی بالا گرفته، وزارت بهداشت در اقدامی به جا، بسیج همگانی را با عنوان « کرونا را شکست می دهیم» به راه انداخته که با حمایت و همراهی بسیاری از مردم نیز همراه شده است.

در این میان گرچه اکنون تلاش همه جانبه علمی و عملی قابل توجهی را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کشور شاهد هستیم اما در کنار آن، حفظ آرامش روانی جامعه نیز برای گذر از بحران این روزها بسیار حائز اهمیت است.

در کنار تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای رفع دغدغه ابتلای محصلان و دانشجوها به کرونا به عنوان افراد آسیب پذیر، حفظ سلامت افراد حاضر در خط مقدم مبارزه و یا افرادی که به واسطه نوع فعالیت و شغلشان هر روز و هر لحظه در معرض خطر هستند نیز باید به عنوان عضوی از جامعه و خانواده بزرگ ایرانی مورد توجه باشد؛ افرادی مانند پزشکان و پرستاران، کارمندان ادارات و سازمان ها با ارباب رجوع بالا و کارمندان شعب بانک ها.

متاسفانه تاکنون شش نفر از کارکنان نظام بانکی کشور که در شعب مشغول به فعالیت بوده اند، در اثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده اند.

این روزها که نیاز به همدلی بیشتری در فضای جامعه احساس می شود، هر یک به نوبه خود می توانیم با اقداماتی هر چند ساده از رعایت بهداشت فردی و اجتماعی گرفته تا کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به مراکز حساس و پر رفت و آمد همانند بانک ها و... قدمی برای هم نوع و هموطن خود برداریم.

امروز خدمات نوین و نوآورانه نظام بانکی کم نیست. خدماتی که می توانند برای کاهش مراجعات مردم به شعب بانک ها و حذف رفت آمدهای غیرضروری یک راهکار مهم باشند.

اگر تا به امروز برای بسیاری از امور بانکی خود به شعب مراجعه می کردیم، حالا لازم است تا با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت همراهی تک تک ما برای شکست دادن آن، از هیچ کمکی دریغ نکنیم. برای این کار هم فقط کافی است از خدمات متنوع غیرحضوری بانکی استفاده کنیم تا هم سلامت خود را حفظ کنیم و هم فرشته ای برای حفاظت از سلامتی و جان هم نوعی دیگر در لباس خدمت باشیم.

بیایید با استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی و عدم مراجعه با شعب بانک ها، ما هم در شکست کرونا سهیم باشیم.

 

پویش بانک ملی ایران همگام با پدافند زیستی تا شکست کرونا

کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران با همکاری معاونت قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل کشور اقدام به راه اندازی پویش ملی همگام با پدافند زیستی تا شکست کرونا نموده است .

از عموم مشتریان و کارکنان بانک ها درخواست می شود با رعایت موارد عنوان شده در کلیپ در شکست و کنترل ویروس و بازگشت جامعه به شرایط عادی همراهی نمایند.

 

با «نشان پرداخت» مقابل کرونا بایستید!

در روزهایی که ویروس کرونا به شدت سلامت عموم مردم را تهدید می کند، لمس کردن اشیای آلوده از جمله کارت های بانکی و دستگاه های کارتخوان می تواند یکی از ساده ترین عوامل انتقال این ویروس باشد.

یکی از راهکارهای مقابله با انتقال ویروس کرونا، ضد عفونی کردن دستگاه های بانکداری الکترونیک از جمله کارتخوان هاست؛ با این حال کمبود مواد ضد عفونی کننده و نیز عدم رعایت بهداشت عمومی می تواند این روش را با چالش مواجه کند.

در چنین شرایطی، مشتریان فروشگاه ها به دنبال راهکاری جایگزین هستند که هم خرید را ممکن کند و هم از تماس با کارتخوان دوری شود.

«نشان پرداخت» بهترین جایگزین برای کشیدن کارت بانکی است. این ابزار که اکنون در بسیاری از فروشگاه ها موجود است، یک QR CODE است که به وسیله اپلیکیشن آسان پرداخت بر روی تلفن همراه خوانده شده و عملیات پرداخت پول را انجام می دهد.

کاربر با استفاده از این روش، نه تنها نیازی به لمس کردن دستگاه کارتخوان ندارد، بلکه رمز کارت بانکی خود را نیز به صورت کاملا شخصی بر روی تلفن همراه وارد می کند و از این طریق عملیات پرداخت به مطمئن ترین شکل انجام می شود.

پروژه «نشان پرداخت» یک اقدام ملی در جهت توسعه سریع بانکداری دیجیتال و حذف پایانه های فروش است که به تازگی با مشارکت بانک ملی ایران رونمایی شده است.

 

امکان فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف پیامکی بانک ملی ایران روی پایانه های خودپرداز

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف پیامکی بانک ملی ایران بر روی پایانه های خودپرداز امکان پذیر شد.

مشتریان این بانک از این پس می توانند رمز دوم یکبار مصرف پیامکی کارت های خود را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن رمزبان و یا استفاده از کد دستوری (USSD) بر روی دستگاه های خودپرداز فعال کنند.

بدین منظور کافی است مشتری با مراجعه به خودپردازهای بانک ملی ایران از طریق منوی عملیات رمز ← فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف ← پیامک اقدام کند.

با پیوستن بانک ملی ایران به سامانه «هریم» امکان ارسال رمز دوم یکبار مصرف پیامکی برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم شده است.

این پیامک به شماره تلفنی ارسال می شود که در سامانه «ساپتا» بانک ملی ایران ثبت شده است. رمز دوم پیامکی هفت رقمی و تنها یک بار قابل استفاده است.

 

امکان انتقال وجه کارت به کارت تا سقف 100 میلیون ریال در سامانه های بانک ملی ایران

سقف انتقال وجه کارت به کارت در سامانه های بانک ملی ایران 100 میلیون ریال شد.

سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنتی، خودپردازها و پایانه های کیوسک این بانک در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به یک صد میلیون ریال افزایش یافت.

کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال به صورت پلکانی اعمال خواهد شد.

در راستای اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بانک ملی ایران سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت را افزایش داده است. این اقدام به منظور جلوگیری از مراجعه مشتریان به شعب و حفظ سلامت آنها انجام می شود.

 

آغاز اجرای طرح پیشگیری از کرونا در سطح شعب استان تهران بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران پس از اطلاع از جزئیات اجرای طرح پیشگیری از کرونا در سطح شعب استان تهران این بانک، از روند درمان بیماران بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان بانک ملی ایران بازدید کرد.

مسعود خاتونی با تقدیر از زحمات پزشکان و پرستاران بیمارستان که به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران هستند، اظهار کرد: بانک در تامین هزینه های بیمارستان مشکلی ندارد و امیدواریم مشکلات تامین برخی اقلام بهداشتی نیز برطرف شود.

وی افزود: می دانیم که همکاران بیمارستان روزهای سخت و طاقت فرسایی را می گذرانند، اما امیدواریم با لطف خدا و تلاش مجموعه بانک، از این شرایط به زودی عبور کنیم.

مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران نیز در این بازدید با بیان این که بیماران مشکوک به کرونا در محلی جدای از سایر بخش ها بستری می شوند، گفت: پروسه درمان این افراد به طور کامل انجام می شود و خوشبختانه تا کنون همه افراد مشکوک به کرونا با بهبودی کامل از بیمارستان بانک مرخص شده اند.

حسینعلی سخندان با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از کرونا در سطح شعب استان تهران این بانک، خاطرنشان کرد: تیم های مختلفی از بیمارستان بانک به سطح ادارت امور و شعب اعزام و همه همکاران را غربالگری می کنند تا در صورت وجود مورد مشکوک، افراد به بیمارستان اعزام شوند.

 

دستگاه های «خودگردان»، جایگزین شعب بانک ملی ایران برای دریافت وجه نقد شدند

به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، دریافت و واریز وجه نقد در شعب بانک ملی ایران محدود شد.

دستگاه های «خودگردان»، جایگزین شعب بانک ملی ایران برای دریافت وجه نقد شدند

در پی اقدامات انجام شده توسط نظام بانکی برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بانک ملی ایران اعلام کرد که از این پس دریافت و پرداخت وجه نقد در شعب این بانک به صورت بسیار محدود انجام خواهد شد.

دستگاه های «خودگردان» بانک ملی ایران که عملیات دریافت و پرداخت وجه نقد را انجام می دهد به این منظور جایگزین شعب شده اند.

این دستگاه ها علاوه بر این که همه خدمات معمول خودپردازها را انجام می دهند، در هر تراکنش حداکثر 150 برگه اسکناس یا چک مسافرتی را دریافت کرده و در همان لحظه به حساب مورد نظر واریز می کنند.

بانک ملی ایران از همه مشتریان خود خواسته است حداکثر اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام داده و تا حد امکان از مراجعه به شعب خودداری کنند.

 

عضو هیات مدیره تشریح کرد: اقدامات گسترده بانک ملی ایران برای مقابله با ویروس کرونا

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، تازه ترین اقدامات این بانک برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

عباس شفیعی با بیان این که از نخستین روزهای اعلام احتمال شیوع این ویروس در کشور، کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بانک فعال شد، گفت: شخص مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد بانک و متخصصان و پزشکان بیمارستان بانک ملی ایران از ابتدا تمهیدات قابل توجهی را برای مقابله با این ویروس اندیشیدند.

وی با اشاره به این که در گام نخست همه جلسات، همایش ها و دوره های آموزشی بانک لغو شد، افزود: در مورد استان هایی که بیشترین مخاطره را داشتند، تصمیم های ویژه ای اتخاذ و دستورالعمل های بهداشتی به همه واحدها ابلاغ شد.

او ادامه داد: راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری طی دستورالعمل های مجزا و چندگانه به همه همکاران ارائه و از آنها خواسته شد رعایت حداکثری این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهند.

شفیعی با اشاره به تهیه کلیپ های آموزشی، متون و نیز پیام های تبلیغاتی که در تلویزیون های واحدها پخش و یا در تابلوهای شعب نصب شده است، اظهار کرد: کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بانک به طور کامل و مرتب، وضعیت واحدها را رصد و نسبت به شرایط آنها تصمیم گیری می کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که اقلام مورد نیاز به منظور ضدعفونی کردن واحدها تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است، گفت: شرایط تا حد امکان برای همکاران و مشتریان ایمن شده است و تلاش شد با وجود کمبود برخی اقلام مانند ماسک، تا جایی که ممکن بود این وسایل تهیه شده و در اختیار واحدها قرار بگیرد.

به گفته وی، بانک ملی ایران از منظر تهیه اقلام بهداشتی فعلا نگرانی ندارد و این اقلام به اندازی کافی تهیه شده است.

شفیعی در ادامه به مساعدت های انجام شده با همکاران برای مقابله با شیوع این ویروس اشاره کرد و با بیان این که از همکاران خواسته شده در صورت احساس کسالت و توصیه پزشکان در منزل استراحت کنند، گفت: به گروه های آسیب پذیر نیز اجازه داده شد به منزل بروند و از سوی دیگر همکاران خانم دارای فرزند خردسال نیز به مرخصی رفته اند.

به گفته او، بانک ملی ایران از حداکثر توان خود برای اطلاع رسانی به مشتریان استفاده کرده و از آنها خواسته است میزان مراجعه به شعب را کاهش دهند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بیش از 14 هزار گالن انواع مواد ضدعفونی کننده توسط بانک خریداری شده و در حال توزیع میان همکاران است، گفت: نیاز مالی شرکت هایی که اقلام بهداشتی مورد نیاز بانک توسط آنها تامین شد، برطرف شده و بانک تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار داده است.

وی افزود: تعدادی از شرکت های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی نیز توسط بانک ملی ایران تامین مالی شده اند تا بتوانند نیاز مردم کشور را تامین کنند.

او با بیان این که کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران ارتباط خوبی با استان ها دارد، اظهار کرد: ما از بابت تامین بودجه هیچ نگرانی نداریم و انبارهای بانک به صورت شبانه روزی اقلام بهداشتی را دریافت و توزیع می کنند.

شفیعی همچنین با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان بانک ملی ایران به منظور رسیدگی به بیماران مشکوک به ویروس کرونا، گفت: شعب بانک در روزهای شیوع این ویروس نباید با حجم مراجعه کننده مواجه باشند، از این رو مشتریان باید تلاش کنند تا حداکثر استفاده را از خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران داشته باشند.

 

«پاکت هدیه» را روی «بله» ارسال کنید

در کنار روش های معمول هدیه دادن، اپلیکیشن «بله» امکان بسیار جذاب و جدیدی را برای هدیه دادن ایجاد کرده که به خصوص در روزهای عید پیش رو، کاملا کاربردی است.

در روزهایی که ویروس کرونا تهدیدی برای حضور افراد در محل های پرتجمع است، این اپلیکیشن «پاکت هدیه» را به صورت غیرحضوری به دست آنهایی که دوستشان دارید می رساند.

با استفاده از این قابلیت، مراجعه حضوری به شعب، کیوسک ها و یا خودپردازها برای دریافت کارت هدیه هم نیاز نیست، بلکه می توان به صورت کاملا مجازی، هدیه را به دست مخاطب رساند.

در این روش، صفحه گفت و گو با مخاطب مورد نظر در اپلیکیشن «بله» را باز کرده و سپس با فشردن آیکون (+) «پاکت هدیه» را انتخاب کنید.

اکنون می توانید مبلغ پاکت هدیه را به دلخواه شارژ کرده و پیامی بر روی آن بنویسید. این پاکت برای مخاطب ارسال خواهد شد و مبلغ آن پس از باز کردن پاکت، به حساب کیف پول او واریز می شود.

موجودی کیف پول برای پرداخت قبوض، خرید شارژ، پرداخت تسهیلات، پرداخت عوارض خروج، نیکوکاری و ... قابل مصرف است.

 

ابلاغ پروتکل مقابله با کرونا به واحدهای بانک ملی ایران + متن دستورالعمل

بانک ملی ایران، پروتکل حفاظت از کارکنان شعب و پیشگیری از ابتلای همکاران به ویروس کرونا را ابلاغ کرد.

به منظور مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از کارکنان و مشتریان، دستورالعمل 19 بندی این بانک در همه واحدها عملیاتی شده است.

روابط عمومی این بانک از تمامی مشتریان درخواست دارد برای حفظ سلامت خود و سایر هموطنان و همکاری برای عبور سریعتر و سلامت از این بحران با کارکنان شعب درخصوص اجرای بندهای این دستورالعمل همکاری نموده و از هر گونه تنش و ایجاد استرس برای خود و دیگران اجتناب نمایند .

شایان ذکر است تنها راه عبور از بحران کرونا همدلی و همکاری مردم با تمامی موارد بهداشتی و ایمنی می باشد که از طریق نهادهای مربوطه ابلاغ می گردد و فراگیری بیماری سلامت کل جامعه را تهدید خواهد نمود.

متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:

1. تمامی شعب از پرده نایلونی به صورت محافظ در باجه‎ها (بین مشتریان و کارکنان) استفاده نمایند.

2. با یک نوار قرمز حریم بین کارکنان پشت باجه و مشتریان مشخص شود.

3. تمامی خودکارها از پشت باجه‌ها جمع شده و فقط برای موارد اضطرار تعدادی خودکار به‌همراه پد الکلی جهت ضد عفونی کردن آنها در اختیار همکاران قرار گرفته یا خودکارها داخل ماده ضدعفونی کننده پشت گیشه قرار گیرند.

4. تمامی محیط شعبه اعم از گیشه‌ها، درب ورودی و دستگیره‌ها، دستگاه خودپرداز، دستگاه نوبت‌دهی، محل قرار گرفتن بروشور، موس و کیبورد و ... بر اساس چک لیست مشخصی آخر وقت هر روز کاملا ضدعفونی شود. برای ضدعفونی سطوح از محلول وایتکس و آب به نسبت 1 به 9 و برای دستگاه‌ها نیز از افشانه‌های ضدعفونی استفاده شود.

5. دستگاه‌های آبسردکن داخل شعب جمع‌آوری شود.

6. از پذیرایی عمومی اجتناب شود.

7. قندها و خوراکی‌های باز بر روی میزها استفاده نشود.

8. همکاران جلوی باجه الزاما از ماسک و دستکش استفاده کنند. ادارات امور ملزم به تهیه و ارسال این اقلام هستند.

9. نم‌گیر‌های روی میز تحویلداران جمع شود.

10. تحت هیچ شرایطی اجازه ورود مشتریان به محوطه مربوط به کارکنان داده نشود.

11. شیرآلات آبدارخانه و سرویس بهداشتی مرتبا شست و شو و با آب داغ استریل شود.

12. در ورودی شعب (جلوی درب) یک تکه موکت آغشه به آب ژاول قرار داده شود.

13. وجوه نقد ترجیحا در باجه‌های مشخص دریافت شود و حداکثر امکانات مراقبتی برای متصدیان این باجه‌ها لحاظ گردد.

14. توزیع چای در شعب با لیوان عمومی انجام نگیرد و تمام همکاران از لیوان شخصی استفاده کنند.

15. کشیدن کارت در دستگاه‌های pinpad حتما از سوی مشتری صورت پذیرفته و در کنار دستگاه‌ها افشانه ضدعفونی قرار گیرد.

16. در ورودی شعب مواد ضدعفونی‌کننده قرار گیرد تا مشتریان دست خود را ضدعفونی کنند.

17. از ورود یکباره مشتریان اجتناب شود و تعداد مشتریان حاضر به میزانی باشد که پشت هر باجه بیش از یک نفر نباشد.

18. در صورت بروز علایم بیماری در همکاران، بلافاصله همکار برای استراحت مرخص شود.

19. راهنمایی لازم برای مشتریان جهت عدم مراجعه به شعب برای کارهایی که بصورت غیرحضوری قابل انجام هستند صورت گیرد.

شایان ذکر است جهت تهیه اقلام بهداشتی اختیارات لازم به تمامی مسئولین واحدها داده شده و بخش پشتیبانی بانک نیز آمادگی همکاری لازم با واحدها را دارند و ضروری است نهایت دقت در حفظ سلامت پرسنلی و اجرای مفاد پروتکل ابلاغی به‌عمل آید.

 

«توزیع اسکناس نو» و «دریافت و پرداخت وجه نقد» در شعب بانک ملی ایران محدود شد

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و در راستای بخشنامه اخیر بانک مرکزی، بانک ملی ایران امسال توزیع اسکناس نو نخواهد داشت و دریافت و پرداخت وجه نقد نیز در شعب این بانک محدود اعلام شد.

هر ساله بانک ها در روزهای پایانی سال به مناسبت ایام نوروز و سنت استفاده از اسکناس به عنوان عیدی اقدام به توزیع اسکناس نو در شعب خود می کنند که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت بانک ها از سوی بانک مرکزی، بانک ملی ایران اسکناس نو توزیع نخواهد کرد و از مشتریان گرامی نیز درخواست دارد با توجه به این ممنوعیت و برای حفظ سلامتی خود به هیچ وجه برای دریافت اسکناس به شعب مراجعه نکنند.

همچنین بانک ملی ایران با توجه به تاکید بانک مرکزی مبنی بر محدودیت دریافت و پرداخت وجه نقد در شعب بانک ها، دستگاه های خودگردان را در بیش از 600 نقطه در سراسر کشور مستقر کرده که علاوه بر امور معمول خودپردازها، دریافت وجه نقد نیز با این دستگاه ها انجام می شود.

بر این اساس هیچ گونه دریافت و پرداخت وجه نقدی در شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور صورت نمی گیرد و مشتریان گرامی برای این منظور می توانند از دستگاه های خودگردان استفاده کنند.

بانک ملی ایران ضمن آرزوی سلامتی برای هموطنان و مشتریان گرانقدر خود بار دیگر تاکید می کند مشتریان ارجمند برای حفظ سلامتی خود و همچنین کارکنان شبکه بانکی کشور تا حدامکان از مراجعه به شعب بانک ها پرهیز کرده و از خدمات غیرحضوری و بانکداری الکترونیک و دیجیتال استفاده کنند.

 

اطلاع رسانی درباره تاریخ انقضای تمدید شده کارت های بانک ملی ایران

بانک ملی ایران درباره نحوه استفاده اینترنتی از کارت هایی که تاریخ انقضای آنها بهمن ماه بوده و به صورت خودکار تمدید شده است، اطلاع رسانی کرد.

پیش از این اعلام شده بود که به منظور رفاه مشتریان و در راستای سیاست های بانک به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ملی کارت هایی که در بهمن ماه منقضی شده اند، به صورت سیستمی و تا سی و یکم فروردین ماه سال 1399 تمدید شده اند.

از آنجا که در خریدهای اینترنتی، درج تاریخ انقضای کارت بانکی الزامی است، دارندگان کارت های با تاریخ انقضای بهمن ماه، لازم است تاریخ انقضای «01 / 99» را در درگاه های پرداخت درج کنند.

 

پیام تسلیت وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت درگذشت چند تن از همکاران شعب بانک ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی درگذشت چند تن از همکاران شعب بانکها را که در جریان خدمت رسانی به مردم، به ویروس کرونا مبتلا شدند، تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این خدمتگزاران فداکار، علو درجات را مسئلت نمود.

پیام وزیر اقتصاد به شرح ذیل است: مقارن با شیوع ویروس کرونا در جامعه وکاهش ساعات کاری عمده دستگاه های اجرایی و سازمانها، کارکنان تلاشگر نظام بانکی بی توقع و با حضور ایثارگرانه خود در خط مقدم خدمت رسانی به مردم و فعالان اقتصادی کشور موجب گردیدند علیرغم ریسک بالای خدمت، چراغ بانکداری در کشور پر فروغ باشد و امور بانکی هموطنان عزیز در شعب بانکها بدون وقفه انجام شود. تا آنجا که تعدادی از کارکنان خدوم‌  شعب بانکها در جریان خدمت رسانی به مردم بزرگوار کشورمان، به ویروس کرونا مبتلا شده و جان به جان آفرین تسلیم نمودند.

فرصت را مغتنم شمرده، درگذشت این خدمتگزاران فداکار را به خانواده های گرامی آنان و همکاران سیستم بانکی صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عزیزان علو درجات را مسئلت می نمایم.

از همکاران شبکه بانکی نیز که در اقصی نقاط کشور با ایثارگری‌ و بی وقفه مشغول خدمت به مردم هستند، تقدیر و تشکر نموده و امیدوارم در سایه توجهات حضرت باریتعالی با سلامتی و موفقیت در این مسیر طی طریق نمایند.

فرهاد دژپسند

 

اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره مواجهه با تأثیرات احتمالی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور

وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای در پاسخ به سوالات برخی از رسانه های گروهی، تلاش گران عرصه تولید، تشکل ها و فعالان اقتصادی اعلام کرد: این وزارتخانه در مواجهه با تأثیرات احتمالی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور، در راستای مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم، پیشنهاداتی را در سه محور مالیاتی، گمرکی و بازار سرمایه و بورس تهیه و ارائه نموده است که هم اکنون برای طی مراحل قانونی در دستور کار مراجع تصمیم گیری ذیربط قرار دارد.

پیشنهادات وزارت اقتصاد در حوزه مالیات شامل مواردی در زمینه تسهیل امور مالیاتی تشکل ها و فعالان اقتصادی،  قوانین مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین قانون موسوم به تجمیع عوارض می باشد.

این گزارش می افزاید: در محور گمرکی نیز مواردی در رابطه با تسهیل امور گمرکی مربوط به اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آثار اقتصادی آن مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، موضوعاتی در رابطه با تسهیل امور تشکل ها و فعالان اقتصادی در بازار سرمایه و بورس نیز از جمله دیگر پیشنهادات وزارت اقتصاد برای مواجهه با شیوع ویروس کرونا و در راستای  مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم بوده است.

 

با خدمات الکترونیک بانک ملی ایران به کرونا مبتلا نشوید!

با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و کاهش رفت و آمد به شعب بانک ها، از ابتلای خود و عزیزانتان به ویروس کرونا جلوگیری کنید.

با وجود بالا بودن احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مراکز پر ازدحام و پر تردد همانند شعب بانک ها، بهتر است هموطنان عزیز از رفت و آمدهای خود کاسته و امور روزمره خود همانند امور بانکی را تا امکان از خانه مدیریت کنند.

 

در ادامه به برخی از خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران برای بهره مندی مشتریان عزیز اشاره شده است:

 

خدمت

کاربرد

بام

دریافت صورتحساب، خرید شارژ، انتقال پول در قالب کارت به کارت، انتقال وجه بین بانکی در قالب «پایا» و «ساتنا»، «بام» سازمانی، پرداخت اقساط، قابلیت مدیریت حساب ها و بودجه ریزی و خدمات دریافت گواهی تمکن مالی، پرداخت قبوض و...

همراه بام (بام به روز رسانی شده)

انتقال وجه حسابی درون بانکی و شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی از طریق بارکدخوان، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ، شارژ خودکار، مانده کارت، صورتحساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید بسته اینترنت، نیکوکاری و...

بله

کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، استعلام و پرداخت تسهیلات، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، امور خیریه و...

نشان پرداخت

پرداخت پول از طریق QR CODE (جایگزین کارت بانکی)

اپلیکیشن 60

ارائه رمز یکبار مصرف اول و دوم، امکان سفارش و آماده سازی کارت هدیه، کارت به کارت، اعلام مانده کارت سکه، پرداخت قبض، خرید شارژ و خرید بلیت اتوبوس های بین شهری و هواپیما و..

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه