مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:185 هزار میلیارد ریال منابع جدید در سال 1398 جذب شد

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:185 هزار میلیارد ریال منابع جدید در سال 1398 جذب شد
کدخبر : 6629

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به روند رو به رشد منابع این بانک در سال 1398 از تحقق 93 درصدی برنامه های بانک کشاورزی در این حوزه خبرداد و گفت:با همت و تلاش همه کارکنان،در سال جاری 185 هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد داشت.

 

 

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی،خدارحمی صبح روز چهارشنبه 28 اسفند ماه با هدف مقابله با ویروس کرونا و برای اجتناب از تشکیل همایش مدیران، در گفت و گوی برخط (آنلاین) با مدیران و معاونان این بانک در سراسر کشور ضمن اعلام مطلب فوق عملکرد سایر حوزه ها را نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود:برنامه اعتباری بانک کشاورزی در سال 1398 با رشد 54 درصدی فراتر از پیش بینی های صورت گرفته تحقق یافت و طی این مدت مبلغ 533627 میلیارد ریال در قالب 1102706 فقره تسهیلات به متقاضیان و فعالان بخش کشاورزی پرداخت شد.

 

وی اجرای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را از دیگر اقدامات قابل توجه بانک کشاورزی در سال جاری دانست و خاطر نشان کرد: با پرداخت 53107فقره تسهیلات به مبلغ 54380 میلیارد ریال  حدود 100هزار فرصت شغلی در این مناطق ایجاد شد.

خدارحمی افزود: بانک کشاورزی در زمینه توسعه کشت گلخانه ای نیز حرکت روبه رشدی داشته است و با پرداخت 1879فقره تسهیلات به مبلغ 31447میلیارد ریال توسط این بانک ، 1315 هکتار به ظرفیت گلخانه های کشور افزوده شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات به مکانیزاسیون بخش کشاورزی و کمک به افزایش ضریب مکانیزاسیون در این بخش را از دیگر موفقیت های این بانک معرفی واعلام کرد: در سال 1398 تعداد20293 فقره تسهیلات به مبلغ15097 میلیارد ریال برای کمک به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

خدارحمی به پرداخت تسهیلات به مددجویان نهادهای حمایتی و اقشار آسیب پذیر از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و خاطر نشان کرد:با پرداخت مبلغ25297فقره تسهیلات به مبلغ 10129میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری ،   30200 فرصت شغلی برای مددجویان نهادهای حمایتی و اقشار آسیب پذیر ایجاد شد.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی همچنین از محل بند ب تبصره16 نیز تعداد 13379 فقره تسهیلات با مبلغ 4700 میلیارد ریال به اقشار آسیب پذیر و مددجویان تحت پوشش نهاد های حمایتی پرداخت کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خودعملکرد مالی این بانک در سال 1398 را در مقایسه با سال قبل مثبت ارزیابی و تصریح کرد: عملکرد مالی بانک کشاورزی نسبت به سال 1397 روند معقول تری داشته و در نتیجه اقدامات انجام شده مبلغ چشمگیری در هزینه ها صرفه جویی شد.همچنین با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی ،سازمان برنامه وبودجه و بانک مرکزی با افزایش 20هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک تقویت شد.

خدارحمی با اشاره به کنترل و مدیریت نقدینگی و کاهش قابل توجه اضافه برداشت از بانک مرکزی،این موفقیت را حاصل تلاش،دقت و فداکاری کارکنان بانک کشاورزی در سراسر کشور دانست و از همه آنان تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات به وجود آمده از همکاران شعب که در خط مقدم خدمت رسانی به هموطنان بیشتر در معرض خطر بودند تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با رعایت نکات بهداشتی و اجتناب از مسافرت ها و ترددهای غیر ضروری از این بحران به سلامت عبور کنیم.

خدارحمی در بخش پایانی سخنانش،سال 1399 را به هموطنان عزیز و خانواده بزرگ بانک کشاورزی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: سال آینده با عملکرد بهتر نسبت به گذشته به رونق و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کرده و در مسیر گره گشایی از مردم حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه