تسهیلات طرح رونق تولید برای بانک ها رونق ایجاد کرد

تسهیلات طرح رونق تولید برای بانک ها رونق ایجاد کرد
کدخبر : 7511

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در طرح رونق تولید منابع مالی داده شد اما تنها سبب جابجایی پول در بانک ها شده و بیشتر رونق را برای بانک ها ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی و به نقل از پایگاه خبری اقتصاد وطن، محسن احتشام عصر شنبه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶ درصد صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و بالغ بر ۶۰ درصد اشتغال استان در بخش صنایع کوچک و متوسط است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای حل مسائل اقتصادی کشور و مشکلات واحدهای تولیدی تصمیمات کارا و مؤثر گرفته شود، بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات بحث برگشت ارز حاصل از صادرات بخصوص برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور افغانستان است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: سال هاست که فروش در کشور افغانستان ریالی بوده و بازگشت ارز عملاً امکان پذیر نیست.

بیکاری پنهان واحدهای تولیدی

احتشام اضافه کرد: واحدهای تولیدی در این زمینه مشکل دارند اگر این وضع ادامه پیدا کند انگیزه تولیدکنندگان کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه انتظار فعالان اقتصادی این است که در شرایط تحریم حمایت شویم چراکه در حالت عادی هیچ مشکلی نداریم، تأکید کرد: باید در وزارتخانه طرحی تدوین شود تا با فضای کسب کار پرچالش داخلی و خارجی از تولیدکنندگان حمایت کند.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولید استان بیکاری پنهان دارند، بیان کرد: با وجود زیرساخت‌ها برخی از واحدها به دلیل مشکلات سرمایه در گردش نمی‌توانند نیروهای بیشتری را بکارگیری کنند.

احتشام، منابع ارزی و ریالی برای نوسازی صنایع را یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی استان دانست و گفت: انتظار داریم در این زمینه نیز منابع مالی دیده شود.

وی به تسهیلات طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز منابع مالی داده شد اما تنها سبب جابجایی پول در بانک‌ها شد و بیشتر رونق را برای بانک‌ها ایجاد کرد.

لزوم تدوین بسته حمایتی زرشک

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند اضافه کرد: در این زمینه انتظار داریم صنایع کوچک و متوسط بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

احتشام بر لزوم توانمندسازی واحدهای تولیدی در استان تأکید کرد و گفت: در خراسان جنوبی با فضای اقتضایی و محرومیت‌های خاص نیاز داریم تصمیماتی که گرفته می‌شود بر اساس محرومیت‌ها و اقتضائات استان باشد.

وی تأکید کرد: باید فرآیند صادرات زعفران مدیریت شود و در راستای اقتصاد مقاومتی به سمت برندسازی و جایگاه سازی برویم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند از تولید سالانه ۱۵ هزار تن زرشک خشک در استان خبر داد و گفت: باید بسته حمایتی این محصول دیده و افزایش صادرات آن پیگیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه