دکتر روحانی اعلام کرد:پیش بینی افزایش 4 درصدی افزایش تولیدات زراعی در سال جاری

دکتر روحانی اعلام کرد:پیش بینی افزایش 4 درصدی افزایش تولیدات زراعی در سال جاری
کدخبر : 8033

حجت السلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: امسال بحمدالله در بخش کشاورزی، شرایط ما از سال‌های قبل بهتر است و در زمینه تولیدات زراعی پیش‌بینی‌ها این است که بین ۳.۵ تا ۴ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، اجرای سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی محور اصلی فعالیت های این بانک است به گونه ای که برنامه اعتباری بانک کشاورزی در سال 1398 با رشد 54 درصدی فراتر از پیش بینی های صورت گرفته تحقق یافت و طی این مدت مبلغی افزون بر 530هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

 

 

 بر اساس این گزارش، در سال رونق تولید مبلغ 533627 میلیارد ریال در قالب1102706 فقره تسهیلات به متقاضیان و فعالان بخش کشاورزی پرداخت شد.

 

این گزارش می افزاید،حدود 87درصد از تسهیلات پرداختی این بانک، با هدف رونق تولید به زیر بخش های کشاورزی شامل زراعت،باغداری،مرغداری و دامداری،شیلات و آبزیان،صنایع وابسته و خدمات کشاورزی،قالی بافی و صنایع دستی پرداخت شده است.

 

همچنین پرداخت بیش از 83000 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 4700 فقره تسهیلات قرض الحسنه جبران خسارت ناشی از سیل ویرانگر اوایل سال از دیگر اقدامات این بانک در سال 1398بوده است.

 

 بدیهی است تسهیلات دهی بانک کشاورزی برای جهش تولید در بخش کشاورزی، از اصلی ترین برنامه های این بانک در سال جاری است و پرداخت تسهیلات در زیربخش های کشاورزی تداوم خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه