توضیحات رئیس کل بانک مرکزی در مورد چگونگی تخصیص تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی

توضیحات رئیس کل بانک مرکزی در مورد چگونگی تخصیص تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی
کدخبر : 8156

دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل این بانک طی یادداشتی در صفحه اینستاگرامی شخصی خود نوشت:

 به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل این بانک طی یادداشتی در صفحه اینستاگرامی شخصی خود نوشت:



این روزها عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، درخصوص سرنوشت وام 75 هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی می شود و بر مراقبت بیشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می شود. دراین خصوص چند نکته را اعلام می کنم:


1-ثلث این مبلغ، مستقیماً به حساب های خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز، نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا، نگرانی از انحراف آن بی مورد است.


2-بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات، یا اشتغال زیر 50 نفر، که نیروی کار خود را، به تشخیص وزارت کار، حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد. بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا وخدمات، توسط واحدهای دارای شاغل و به التبع آن مولد است. لذا، برای شفافیت بیشتر اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وامها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.


3-همانگونه که قبلاً اعلام کردم، دولت و بانک مرکزی از طریق دو اقدام، به دنبال عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه