عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

کاهش قیمت مسکن در ماه های آینده با رکود در بازار

کاهش قیمت مسکن در ماه های آینده با رکود در بازار
کدخبر : 8760

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رکود در ساخت و ساز کمتر از سایر حوزه های صنعت ساختمان بوده است، گفت: رکود در بازار می تواند منجر به کاهش قیمت مسکن شود.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدهادی بهادری ، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه های آتی، گفت: در دو ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش چشمگیر معاملات مسکن در کشور هستیم، به طوری که بر اساس آمارها معاملات مسکن در اسفند ماه سال گذشته حدود 25 درصد کاهش یافت و در فروردین ماه سال جاری نیز کاهش خرید و فروش مسکن قابل توجه بود.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته تشدید رکود در بازار مسکن طی ماه های آتی دور از انتظار نیست، افزود: در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن تحت تأثیر شیوع جهانی بیماری کرونا قرار گرفته است و تشدید رکود امری طبیعی است.

 

وی ادامه داد: البته وضعیت رکود در بازار ساخت و ساز مسکن وضعیت بینابینی است، یعنی با وجود شیوع بیماری برخی از سازندگان به ساخت و ساز ادامه داده اند و این مسئله موجب شده که رکود در این بخش، کمتر از حوزه های دیگر بازار مسکن باشد.

 

بهادری با اعلام اینکه رکود در بازار مسکن در ماه های آتی موجب کاهش قیمت ها خواهد شد، افزود: این مسئله روشن است که وقتی تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد، قیمت ها در این بازار روند نزولی به خود خواهند گرفت.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته به نظر می رسد که کاهش قیمت مسکن در کوتاه مدت خواهد بود و با افزایش معاملات خرید و فروش، قیمت ها به حالت اول برخواهد گشت، البته این مسئله به معنای افزایش قیمت مسکن نیست، بلکه آن میزانی که قیمت ها کاهش یافته، آن مقدار جبران خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه