ارتباطات حرفه‌ای پیش‌نیاز تعالی سازمان

ارتباطات حرفه‌ای پیش‌نیاز تعالی سازمان
کدخبر : 9310

روابط عمومی تاثیرگذار نقشی حیاتی در دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان داشته و در این مسیر استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش رصداقتصادی : هفدهم ماه مه برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) است. محمد احمدی آذر رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت در پیامی فرارسیدن این روز را به فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک گفت. وی در این پیام روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی را میثاق همبستگی فعالان این عرصه در راستای خدمت‌گذاری ارزنده به جامعه و سازمان‌های متعالی دانسته و آورده است:

 

«یک روابط عمومی مترقی با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه‌ای و اخلاقی، می‌تواند ضمن کنترل منافع متقابل سازمان خود با مشتریان، سهامداران، کارکنان و همچنین رسانه‌ها و شناخت صحیح مسئولیت‌های حرفه‌ای خود، نسبت به ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان و ساختن تصویری واضح از سازمان خود اقدام کند.

 

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی مغتنم است تا یادآور شویم نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو سازوکارهای توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکار عمومی، مردم‌مداری و احترام به حقوق انسان‌ها به‌منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است.

 

در ماه‌های اخیر پدیده‌ای به نام ویروس COVID-19، تغییرات عمیق و گسترده‌ای در شئونات مختلف روابط اجتماعی به‌وجود آورد و در نوع خود تبدیل به یک نمونه مطالعاتی متفاوت با پدیده‌های مشابه شد و در زمانه‌ای که نفوذ اخبار و شایعات در رسانه‌های نوین مجازی با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است، انتشار سریع اخبار ویروس COVID-19 در فضای مجازی قدرت این رسانه‌ها را به رخ کشید.

 

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که ارتباطات مجازی زمانی معنا پیدا می‌کند که منشأ آن ارتباطات واقعی بین انسان‌ها بوده و در بستر پدیده‌های اجتماعی رخ داده باشد؛ بنابراین، هرگونه سیاستگذاری در عرصه رسانه‌های مجازی زمانی به موفقیت خواهد رسید که هماهنگ با اصول روابط اجتماعی و انسانی صورت گرفته باشد و این درسی است که ویروس کرونا به ما یادداد.

 

در این میان عملکرد روابط عمومی در انتشار رویدادها و خبرهای سازمان‌ها و کنترل شایعات در دستیابی و یا عدم نیل به اهداف استراتژیک اثر مستقیم می‌گذارد و باید بپذیریم، یک روابط عمومی تاثیرگذار به‌عنوان ویترین سازمان نقشی حیاتی در بقا و پیشرفت سازمان‌ها داشته و در این مسیر استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به‌ویژه رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی و به‌کارگیری کارکنان متعهد و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

در پایان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) به فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی کشور، امیدوارم تلاشگران این عرصه به نسبت توانی که برای خدمت به جامعه و سازمان شان به‌خرج می‌دهند، به جایگاه شایسته خود دست یابند. »

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه