مدیرعامل بانک صنعت و معدن: نقش مهم رسانه ها، فرهنگ سازی برای افزایش تولید است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: نقش مهم رسانه ها، فرهنگ سازی برای افزایش تولید است
کدخبر : 9313

دکتر حسین مهری اظهار داشت: تعمیق ارتباطات میان سیستم بانکی و رسانه های همگانی، می تواند نقش مهمی در جهش تولید ایفا کند و به فرهنگ سازی در این عرصه کمک خواهد کرد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از خبرگزاری ایرنا، وی که روز شنبه 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع خبرنگاران و کارکنان این خبرگزاری سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق ابراز امیدواری کرد: رسانه ها در فرهنگ سازی برای هدایت سرمایه ها به بخش تولید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا افکار عمومی به شکل صحیح و مورد انتظار هدایت شوند.

 

دکتر حسین مهری افزود: امروز ۹۰ درصد تامین مالی کشور بر دوش نظام بانکی است و بازار سرمایه برای سهم بیشتر در اقتصاد کشور با بهره گیری از ابزار رسانه و به ویژه ایرنا می تواند نقش لازم را ایفا کند.

به گفته وی، خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند در عمق بخشی به بازار سرمایه و رشد اقتصاد کشور با اطلاع رسانی های مستمر اثر گذار باشد و افزایش سطح اطلاعات عمومی جامعه را در این عرصه به همراه داشته باشد.
دکتر مهری با بیان اینکه امروز رونق تولید و اشتغال با بهره گیری از تسهیلات بانکی می تواند گسترش یابد، تاکید کرد: در این مسیر، رسانه می تواند به مسؤلان برای تبیین دقیق مباحث کمک کند.

وی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای دولتی، همواره در فعال سازی طرح های مختلف تولیدی با دولت همکاری و همراهی داشته و این نقش را در طرح های فولادی، پتروشیمی، سیمان و ...می توان مشاهده کرد.

سید ضیاء هاشمی مدیر عامل ایرنا نیز عنوان داشت: فعالیت نظام بانکی در حرکت بخشیدن به چرخ های تولید، ضمن رونق بخشیدن به اشتغال، کمک مؤثری در پشت سرگذاردن بحران کروناست.

مدیرعامل ایرنا گفت: امروز در شرایط دشوار اقتصادی کشور و فشارهای بین‌المللی، نقش و تلاش سیستم بانکی مجاهدانه است.

وی خاطرنشان ساخت: سیستم بانکی با پشتیبانی از فعالان اقتصادی و اعطای تسهیلات می تواند به استمرار تولید کمک کند و این مهم در این شرایط ویژه اهمیت بسزایی دارد.
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه فعال نقش بسزایی در انعکاس فعالیت نظام بانکی در رونق بخشیدن و جهش تولید در فضای جامعه دارد و افزایش اشتغال در بخش های مختلف را که با بهره گیری از تسهیلات بانکی می تواند، پدید آید، بازتاب می دهد.

وی گفت: ایرنا تلاش می کند تا نسبت به انعکاس فعالیت ها و اطلاع رسانی در عرصه مختلف فعالیت دستگاه های دولتی نقشی اثرگذار داشته باشد و امروز با بهره گیری از ظرفیت های جدیدی که در این سازمان ایجاد شده است، نقشی گسترده تر ایفا کند.

هاشمی یادآور شد: امروز خلاء اطلاعاتی مردم در بخش های مختلف اقتصادی از جمله بانکی با همکاری پیوسته رسانه می تواند برطرف شود، بنابراین همکاری رسانه با نظام بانکی در رونق تولید و رشد اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

وی ضمن یادآوری بروز سیل، زلزله و شیوع کرونا در کشور گفت: اطلاع رسانی به‌هنگام و مستمر از سوی رسانه های تاثیرگذار، از جمله ایرنا که سابقه ای بیش از هشت دهه در کارنامه فعالیت خود دارد، می تواند در آرامش بخشی به جامعه و کمک به مسؤلان نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مدیرعامل ایرنا از گسترش همکاری با نظام بانکی در حوزه اطلاع رسانی بوسیله خبرگزاری جمهوری اسلامی و مؤسسه ایران استقبال و بر تعاملات و ارتباطات مستمر در این بخش تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه