بازدهی مناسب بازار سرمایه طی ۲۵ سال اخیر به نسبت بازارهای موازی مهمترین دلیل برای حفظ سهام عدالت است

بازدهی مناسب بازار سرمایه طی ۲۵ سال اخیر به نسبت بازارهای موازی مهمترین دلیل برای حفظ سهام عدالت است
کدخبر : 9930

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازدهی بازار سرمایه در ۲۵ سال گذشته به مراتب بیشتر از بازارهای موازی بوده و همین امر مهمترین دلیل است تا مردم را برای حفظ سهام عدالت تشویق کنیم.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محمدعلی احمدزاد اصل، با بیان این مطلب افزود: بازار سهام در ۲۵ سال گذشته نسبت به سایر بازارهای موازی همچون ارز، طلا، سکه، مسکن و... از بازدهی بیشتری برخوردار بوده است. این مهم نکته روشنی تلقی می شود تا با استناد به آن دارندگان سهام عدالت را به نگه داری و نفروختن این سهام تشویق کنیم.

 

 وی افزود: از سوی دیگر این سرمایه از ۱۵ سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، به گونه‌ای که دارندگان برگه سهم پانصد هزار تومانی هم‌اکنون از سرمایه‌ای بالغ بر هشت میلیون تومان برخوردار هستند.

 

احمدزاد اصل با اشاره به امکان وثیقه قرار گرفتن سهام عدالت برای دریافت تسهیلات، اظهار کرد: اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها به دارندگان سهام عدالت و استفاده از این برگه سهم‌ها به عنوان وثیقه می‌تواند هم گشایشی در کارهای افراد به وجود آورد و از سویی برای بانک‌ها نیز بسیار مطلوب خواهد بود که سرمایه‌های خوبی نزد خود داشته باشند. در صورتی که فرد نتواند تسهیلات اخذ شده بانکی را بازپرداخت کند، با مراجعه به این دارایی و تبدیل آن به نرخ روز، دیگر هیچگونه نگرانی در رابطه با بازپرداخت‌ تسهیلات نخواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ارزنده‌ترین سهم‌های بورس در پرتفوی سهام عدالت قرار دارند؛ چنانچه مردم این دارایی را نگه دارند هم می‌توانند از سود آن منتفع شوند و هم اینکه بانک‌ها می‌توانند با دریافت این دارایی به افراد کارت‌های اعتباری داده و هیچگونه ریسکی هم متوجه آن‌ها نخواهد شد.

 

در پرتفوی سهام عدالت سهام شرکت‌های فولادی، بانکی، فلزی، پالایشگاهی و پتروشیمی قرار دارد. سهم‌هایی که طی این سال‌ها عملکرد قابل توجهی داشته‌اند.

 

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که دارندگان سهام عدالت همچنان آن را نگه‌داری کنند. از سویی انتظار می رود که بازار سرمایه نیز از این دارایی استقبال شایسته‌ای داشته باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه