نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت ادارات بی‌بدیل است

نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت ادارات بی‌بدیل است
کدخبر : 9991

نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت ادارات بی‌بدیل است سید باقر فتاحی رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر بانک توسعه تعاون گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اداری از اهمیت و جایگاه بالایی برخورداراست و نقش بی‌بدیلی در سلامت ادارات دارد و در صورت اصلاح آن، بسیاری از منکرات در […]

به گزارش رصداقتصادی : سید باقر فتاحی رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر بانک توسعه تعاون گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اداری از اهمیت و جایگاه بالایی برخورداراست و نقش بی‌بدیلی در سلامت ادارات دارد و در صورت اصلاح آن، بسیاری از منکرات در جامعه اصلاح می‌شود.

 

وی اظهار کرد: جامعه‌ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول می‌داند و در مقابل ضعف‌ها و کاستی‌ها از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد و برای آن چاره‌جویی می‌کند، جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود و به‌عبارت‌دیگر در جامعه‌ای که این فریضه الهی اجرا می‌شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، منجر به عزت‌نفس و سربلندی در جامعه خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین حرکتی که در این زمینه می‌توان صورت داد تسهیل امور مردم و مشتریان در فرآیندهای اداری می‌باشد و یکی از کارهای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شناسایی منکرات پنهان و رفع آنها است.

 

فتاحی با اشاره به اینکه خدمت به مردم و کاهش بوروکراسی اداری ازجمله وظایف مهمی است که می‌توان در راستای رضایت خلق صورت داد افزود: در این راستا می‌توان از اتلاف وقت، انرژی و فرار سرمایه‌ها و فکر جلوگیری نماییم.

 

فتاحی از ویژگی‌های دیگر سازمان سالم، شایسته‌سالاری، پاسخگویی صحیح به مراجعین، حفاظت از بیت‌المال، حاکمیت قانون و ارتباط درست با مردم را ازجمله مشخصه‌های آن دانست که در صورت اجرای صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها و ادارات محقق خواهد شد.

 

گفتنی است در این جلسه نیز ضمن طرح نظرات و پیشنهادات اعضاء شورای امربه‌معروف و نهی از منکر نسبت به اجرای مصوبات این شورا تصمیماتی اتخاذ گردید.

 

لازم به ذکر است این جلسه با حضور رئیس و اعضاء شورای امربه‌معروف و نهی از منکر بانک توسعه تعاون برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه