پیش بینی هیجان انگیز و تاریخی در بورس فاش شد + جزئیات

پیش بینی هیجان انگیز و تاریخی در بورس فاش شد + جزئیات
کدخبر : 10222

روند امروز معاملات بازار سهام بررسی و پیش‌بینی شد سقف‌های تاریخی بیشتر نمادهای بزرگ و لیدرها در هفته جاری شکسته و دو صنعت مهم مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

بورس در ماه های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است . رشد بورس خیلی ها را متعجب کرده است .برخی رشد بورس را یک اتفاق هیجانی می دانند .  یک پیش بینی جالب در مورد بورس را در ادامه میخوانید : 

 

 ​شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی وضعیت معاملات نخستین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز بازاری سراسر سبز را شاهد بودیم، نمادهای کامودیتی محور به واسطه رشد بازارهای جهانی در محدوده سقف قیمتی داد و ستد شدند. در گروه پالایشی نیز امیدواری به افزایش قیمت نفت سبب تشکیل صف‌های خرید سنگین شد.

 

در بانکی‌ها نیز خریداران قوی ظاهر شدند و در نهایت در تمامی گروه‌ها شاهد تقاضای نسبتا خوبی بودیم. در نهایت شاخص کل با رشدی ۳۶ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس هم ۹.۹ و ۴.۶ هزار میلیارد تومان بود.

 

در گروه سیمانی نیز به دلیل افزایش نرخ‌های احتمالی اقبال خوبی را شاهد بودیم. شنیده‌ها از این حکایت دارد که وزارت صنعت موافقت را با افزایش قیمت سیمان اعلام کرده و تا چند روز آینده قیمت نهایی تصویب و اعلام می‌شود.

 

امروز تغییراتی در روند وارد کردن سفارشات در سامانه معاملاتی به جهت کاهش بار وارده بر هسته معاملات صورت گرفت. به طوری که حجم سفارشات با توجه به قیمت هر سهم تغییر کرده و برای سهام با قیمت کمتر از ۵۰۰ تومان به ۴۰۰ هزار سهم در هر سفارش تغییر کرد. این امر سبب کاهش تعداد سفارشات در نمادهای بانکی و خودرویی می‌شود. از سوی دیگر تغییر حداقل ویرایش قیمت از یک به ۱۰ ریال از حجم ویرایش‌ و تعداد سفارش‌ها می‌کاهد.

 

حجم نقدینگی وارد شده به بورس بی‌سابقه است و این امر سبب شده از ابتدای سال ۹۹ شاهد افزایش ارزش معاملات خرد باشیم. رکورد ارزش معاملات در اردیبهشت ماه به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده که رقم بسیار چشمگیری است. این در شرایطی است که در بازارهای رقیب با سیاست‌های اجراشده، انگیزه‌های سفته بازانه به شدت کاهش یافته و ورود نقدینگی پارک شده به بورس تشدید می‌شود. چینین فرصتی به رونق تولید بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کند.

 

اما درخصوص عرضه‌های اولیه مجید نوروزی معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران به شرکت‌هایی که پذیرش شده و در انتظار درج نماد هستند، اشاره کرد و گفت: صنعت غذایی کوروش، شرکت‌های لیزینگ پارسیان، لیزینگ کارآفرین، تولید نیروی برق آبادان، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، بهساز کاشانه تهران و سپید ماکیان از جمله شرکت‌هایی هستند که در جلسه هیات پذیرش با ورود آنها به بورس موافقت شده و با احراز شرایط تعیین شده در آینده نزدیک نماد آنها درج خواهد شد. حدود ۳۵ شرکت نیز متقاضی پذیرش در بورس هستند که با تکمیل مدارک و مستندات تعیین‌شده در دستورالعمل پذیرش پرونده آنها به ترتیب در جلسه هیات پذیرش مطرح خواهد شد.

منبع: بورس پرس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه